|
کدخبر: 314592

گفت و گوی گسترش نیوز با مدیرکل تجاری‌سازی وزارت میراث فرهنگی

تعقیب استراتژی اپل یا هوآوی در صنایع دستی؟ / پرداخت تسهیلات ۴ میلیاردی به صنعتگران

اوجانی گفت: سقف تسهیلات برای صنعتگران به طرح‌هایی که ارائه می‌دهند، وابسته است. این سقف تا ۴ میلیارد تومان می‌تواند باشد. طرح‌ها در سطوح مختلف بررسی می‌شوند و منابع استانی می‌توانند تسهیلات مورد نیاز را برای آن‌ها فراهم کنند.

گردشگری تعقیب استراتژی اپل یا هوآوی در صنایع دستی؟ / پرداخت تسهیلات ۴ میلیاردی به صنعتگران

بازاریابی در صنایع دستی یک فرایند مهم است که به کسب و کارهای مرتبط با تولید و فروش محصولات صنایع دستی کمک می‌کند. صنایع دستی شامل تولید انواع هنرهای دستی، صنایع دستی محلی و صنایع دستی مرتبط با فرهنگ و تاریخ یک منطقه یا کشور است. در زمینه بازاریابی صنایع دستی شناخت و تحقیقات بازار و شرکت در نمایشگاه‌ها، رویدادها و بازارچه‌ها خواهد توانست در معرفی و داشتن بازار تأثیرگذار باشند.

شناخت مشتریان، رقبا و روندهای بازار به کسب و کار کمک می‌کند تا استراتژی‌های مناسبی را برای جذب مشتریان و افزایش فروش در پیش گرفته شود. همچنین ایجاد یک برند قوی برای محصولات صنایع دستی از اهمیت بالایی برخوردار است.که شامل طراحی لوگو، نام تجاری، انتخاب رنگ‌ها و استفاده از بسته‌بندی جذاب است. برندسازی منحصر به فرد و ایجاد هویتی قوی برای کسب و کار، میزان تمایز و تشخیص‌پذیری محصولات را در بازار افزایش می‌دهد. استفاده از ابزارهای دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به کسب و کارهای صنایع دستی کمک کند تا به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنند و بازاریابی اینترنتی را بهبود بخشند. ایجاد وبسایت، حضور در شبکه‌های اجتماعی، استفاده از تبلیغات آنلاین و فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند راهکارهای موثری برای افزایش نفوذ در بازار باشند.

صنایع-دستی

نکته مهم دیگر شرکت در نمایشگاه‌ها، بازارچه‌ها و رویدادهای مرتبط با صنایع دستی، فرصت خوبی برای معرفی و فروش محصولات است. حضور در این رویدادها، به کسب و کار کمک می‌کند تا با مشتریان مستقیماً در ارتباط باشند و ارتباطات برقرار کنند. برقراری رابطه با فروشگاه‌ها و مغازه‌های مرتبط با صنایع دستی یک عامل حیاتی برای موفقیت کسب و کارهای صنایع دستی است. صنایع دستی شامل تولید محصولات دست ساز و هنرهای دستی متنوعی می‌شود که معمولاً به صورت سنتی و با استفاده از مهارت‌های دستی تولید می‌شوند. برای موفقیت در بازاریابی صنایع دستی، می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید.

فرزاد اوجانی مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در گفت و گو با خبرنگار گسترش نیوز بیان کرد: در هر کسب و کاری گستردگی کسب و کار و بین المللی شدن آن باعث رونق خواهد شد. توسعه بازارهای بین المللی درحوزه صنایع دستی مطمئنا میتواند گامی موثر برای سرمایه گذاران باشد تا منجربه کسب سودهای بیشتر در این حوزه شود. توصیه من با صنعتگران این است که بدنبال صادرات و توسعه کسب و کار بین المللی خود باشند.

وی در خصوص میزان منحصر به فرد بودن کالای تولیدی بیان کرد: این موضوع بستگی به استراتژی های فرد تولید کننده دارد. آیا باید به دنبال استراتژی اپل باشیم که فقط برای عده ای از جامعه تولیدات خود را انجام میدهد و بدنبال تولید یک کالای لاکچری است؟ یا نه باید استراتژی هووآوی را پیش بگیریم؟ یعنی تولید کالای ارزان قیمت تر برای بازار گسترده تر ؟ این تماما بستگی به خود سرمایه گذار دارد که  در باره آن با اندیشه درستی تصمیم گیری کند.

صنایع-دست

معاون بازاریابی گردشگری در خصوص تفاوت کیفیت وکمیتی محصول تولید شده بیان میکند: این که کدام یک از آیتم ها برای گرفتن بازار کمک کننده است بستگی به خریدار و مخاطب دارد . ضمن اینکه در چه قسمتی از منطقه جغرافیایی قرار است این کالا توزیع داشته باشد. بنابراین بسیار بستگی به زمان و بودجه ای که در اختیار تولید کننده است،کیفیت و کمیت محصول حائز اهمیت است همچنین با توجه به اینکه در کدام منطقه جغرافیایی توسعه بازار خواهیم داشت استراتژی ها تعیین خواهند شد. گاهی با توجه به اینکه میخواهیم یک بازار تجاری کوچک داشته باشیم میتوانیم در کالاهای هنری فقط کار کنیم. گاهی به دنبال بازار تجاری گسترده تر هستیم از کالای تجاری استفاده میکنیم. بنابراین بسیار به وقت و هزینه ای که برای سرمایه گذاری انجام خواهیم بستگی دارد. نکته مهم دیگر حوزه جغرافیایی و فرهنگ افراد در آن منطقه است.

نحوه بازاریابی داخلی

وی درخصوص نحوه بازاریابی در داخل ایران بیان کرد: در حوزه بازرگانی یکی از سیاستهای دولت تمرکز بر بازارهای داخلی است. متمرکز کردن با حمایت و تشویق و ترغیب هنرمندان و صنعتگران اتفاق می افتد که از طریق ایجاد کردن بازارهای دایمی در تعدادی مراکز تولید و فروش صنایع دستی،یا ایجاد و دایر کردن نمایشگاههای فصلی و ملی در سراسر کشور است. علاوه بر تعاملات هنری بحث فروش و بازاریابی محصولات نیز مطرح است.تمهیداتی مانند بازارچه های رویداد محور و فصلی مثل بازارچه نوروزی برای صنایع دستی برگزار میشود. چیزی حدود ۱۰۰۰ منطقه در ایام نوروز برای فروش کالا ها وجود دارد.

صنایع دستی-ایران

اوجانی در ادامه بیان کرد: در خصوص حمایت مالی از صنعتگران ازهمه تسهیلاتی که دولت در اختیار ما قرار میدهد مانند تسهیلات فنی و اعتباری تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ هر انچه که در مجوز های ما موجود است استفاده میکنیم تا صنعتگران و هنر مندان بتوانند از این تهسیلات برخوردار شوند. تسهیلاتی با عنوان  تشویق تقاضا داریم که با کمک صندوق کارآفرینی امید است نمایشگاه های خودمان که به بازدید کنندگان در جهت خرید صنایع دستی ارایه میکنیم تا از حالت  تماشاگران به خریداران وفادار مبدل شوند. کارت اعتباری تا سقف۲۰ میلیون تومان را به این مشتریان  صادر میکنیم.

وی گفت: سقف تهسیلات به صنعتگران بستگی به طرحهای که ارایه میکنند، دارد که تا ۴ میلیارد تومان است. طرح ها در سطوح مختلف بررسی میشوند و منابع استانی به آنها تسهیلات لازم را پرداخت خواهند کرد. طرحهای بالای ۴ میلیارد تومان در سطح ملی شناخته میشود  که این طرحها در وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری  بررسی میشود و بر اساس توجیهات طرح تولید و بازرگانی پرداخت صورت میگیرد. این تسهیلات به نحوی است که برای صنعتگران قابل پرداخت خواهد بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها