|
کدخبر: 272393

رونمایی دولت از ۳۰ پروژه گردشگری به ارزش ۴۶۸ میلیارد تومان

دولت در هفته دولت از حدود ۳۰ پروژه گردشگری رونمایی کرد. این پروژه‌ها در ۳ استان مرکزی، هرمزگان و فارس به بهره‌برداری رسیده است.

گردشگری رونمایی دولت از ۳۰ پروژه گردشگری به ارزش ۴۶۸ میلیارد تومان

هفته دولت از ۲ تا هشتم شهریور ماه آغاز شد و دولت در موضوعات مختلف برنامه‌های متفاوتی داشت. در خصوص بحث گردشگری نیز شاهد بهره‌برداری‌های متنوع در چند استان بودیم. این بهره‌برداری‌ها در استان‌های مرکزی، هرمزگان و فارس انجام شده است. در این خبر نگاهی به جزییات این برنامه‌ها داریم.

اشتغال‌زایی در استان فارس با طرح‌های ویژه گردشگری

سید مؤید محسن نژاد مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از افتتاح ۱۱ پروژه گردشگری در هفته دولت خبر داد.

موید-محسن نژاد

سید مؤید محسن نژاد اعلام کرد: این پروژه‌ها با استفاده از تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری به مبلغ ۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۹۳ نفر افتتاح شد. وی از افتتاح ۴ اقامتگاه بوم‌گردی و سه پروژه شامل یک اقامتگاه سنتی در شیراز با اشتغال‌زایی ۱۸ نفر در این استان خبر داد.

محسن نژاد از احداث پروژه‌ای بزرگ در بنای ۱۸۰۲ مترمربع با اشتغال‌زایی ۳۰ نفر گفت و ادامه داد: در این مجتمع گردشگری یک واحد اقامتی با ۱۲ اتاق و ۲۴ تخت به بهره‌برداری خواهد رسید.

۱۵ طرح گردشگری در هرمزگان افتتاح شد

۱۵ طرح و زیرساخت گردشگری با حضور مخبر، معاون رئیس‌جمهوری افتتاح و بهره‌برداری شد. سهراب بناوند، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان اعلام کرد: از این ۱۵ طرح، ۷ طرح آن مربوط به شهرستان بندرعباس و ۶ طرح آن مختص شهرستان قشم است. ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری با هزینه‌ای افزون بر ۶۳ میلیارد ریال و از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲ طرح گردشگری از محل اعتبارات بخش خصوصی شامل مرکز گردشگری ساحلی و دریایی و مجتمع گردشگری در بندرعباس نیز افتتاح شد، اظهار کرد: ۶۲ نفر در طرح بخش گردشگری هرمزگان شامل یک مجتمع گردشگری با مساحت زیربنای سه هزار و ۸۰۰ مترمربع و یک مرکز گردشگری ساحلی و دریایی با مساحت زیربنای ۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع این استان مشغول کار شدند.

بازارچه دائمی صنایع دستی در استان مرکزی

مصطفی مرزبان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از افتتاح ۴ پروژه گردشگری و اشتغالزایی بیش از ۷۰ نفر به صورت مستقیم در این استان خبر داد. همچنین بازارچه دائمی صنایع دستی در غالب ۸ غرفه با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان و با اشتغالزایی برای ۵۰ نفر در هفته دولت بهره‌برداری شد.

مصطفی-مرزبان

مرزبان در ادامه خاطر نشان کرد: مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی دلیجان با مسافت ۱۹۶۵ متر مربع با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان و با اشتغالزایی ۲۱ نفر از دیگر پروژه‌های اداره میراث فرهنگی مرکزی بود که همزمان با هفته دولت در امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 برای اینکه یک گردشگری موفق و مورد توجه توریست داشته باشیم نیاز است که ادارت مختلف در این زمینه با همکاری یکدیگر خدمات مطلوبی را ارائه کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها