|
کدخبر: 267438 نعیمه صفری تبار

اختصاصی گسترش نیوز:

نوآوران و استارت آپ ها وام می‌گیرند

ضرغامی از غرفه‌های پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع‌فرهنگی در نخستین مراسم توسعه گردشگری ایران‌‌کهن بازدید کرد.

گردشگری نوآوران و استارت آپ ها وام می‌گیرند

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور در دانشگاه علم و فرهنگ پیش از آغاز نخستین مراسم «توسعه گردشگری ایران‌‌کهن با خلاقیت و نگاه دانش‌بنیان» از غرفه‌های پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع‌فرهنگی بازدید کرد و به غرفه‌دارانی که فعالیتی هم‌راستا با ماموریت‌های وزارتخانه داشتند قول همکاری داد.

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: میراث فرهنگی و صنایع دستی باهم مرتبط هستند ولی در  بحث گردشگری خدماتی که ارائه شد ناظر به حل یکی از نظام مسائلی ما است،آنچه امروز با آن مواجه هستیم و تجربه من در این چند ماه اخیر است که درحال اجرا است یکپارچه سازی در این حوزه است.

وی در خصوص حمایت از استارت تاپ ها افزود:برای استارتاپ ها را حمایت می‌کنیم و به آنها وام و تسهیلات میدهیم؛برای تقویت آنها هرکاری که لازم باشد انجام می‌دهم.یک واقعیت بسیار جدی وجود دارد که هرچقدر در حوزه ای تخصص و نقطه قوت  داشته باشیم ولی متاسفانه قسمتی که مربوط به دولت است ما دچار عقب ماندگی هستیم.من اگر دغدغه حمایت از این استارت تاپ ها را دارم به دلیل همین عقب ماندگی است.

وی در ادامه گفت: نوآوری و فناوری باهم متزوج هستند؛ ذات فناوری در حال تغییر است و نیازهایی دارد که باید حکایت شود. نوآوری یک نوع فناوری است.در بحث نوآوری باید اول موضوع را تشخیص دهیم و اهمیت آن را درک کنیم اگر برایمان ویژه بود حتما از آن حمایت کنیم.

ضرغامی در رابطه با جذب گردشگر خاطر نشان کرد: کار وزارت گردشگری معرفی و ایجاد توازن سفر در کل کشور است .ما باید مکان های که کمتر شناخته شده آن را هم برای سفر به گردشگران معرفی کنیم که البته لازمه آن اصلاح زیرساخت های موجود است.وقتی گردشگر شهری را انتخاب می‌کند که زیاد در آن شهر سفر انجام نمی‌شود تازه متوجه کمبودها می‌شود که البته این اصلاح برعهده وزارت خانه مااست تا زیرساخت های لازم را فراهم کنیم‌. وقتی راه جدید ارائه می‌کنیم نظام مسائلی را هم همراه دارد که کاربر از آنها اطلاعی ندارد.

وی ادامه داد: بنده برای یکپارچه سازی اهمیت ویژه ای قائل هستم.ما در حوزه بین رشته ای و نظام مسائلی کمبود داریم ؛ما و دوستان باید در این حوزه عقب ماندگی هارا جبران کنیم.

ضرغامی در خصوص تعطیلی کسب و کارهای سنتی در این صنعت گفت: استارت تاپ ها و کسب و کارهای سنتی باید یکدیگر را حمایت کنند.سرویس هایی که در حوزه گردشگری داده می‌شود و هرچقدر که در حوزه سایبری حمایت می‌شود به همان میزان هم باید از کسب و کارهای سنتی و روش های سنتی هم حمایت شود و جاهای خالی را پر کنند.

وی در پایان افزود: گردشگری،امروزه بیمار است و باید درمان شود.توسعه گردشگری باید تسهیل شود.ما دچار عقب ماندگی در فضای مجازی هستیم.فضای مجازی به رسمیت شناخته نشده است و هرکاری که استارت تاپ ها در حوزه مجازی میخواهند انجام دهند غیر قانونی است زیرا در این حوزه قانونی تصویب نشده است.مشکلات قانونی که برای استارت تاپ ها وجود دارد باید حل شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها