|
کدخبر: 310264

طراحی اتاق کار در منزل

کسب و کار طراحی اتاق کار در منزل

کار همیشه بخش مهمی از زندگی ما محسوب می‌شود؛ بخشی که بیشتر زندگی‌مان به آن وابسته است و روی آن تمرکز ویژه‌ای داریم. همه ما قرار نیست خارج از منزل کار کنیم یا تمام کارمان در محیط بیرون تمام شود. شاید شما یک مهندس نقشه‌کش هستید که پروژه‌های تمام‌نشده را در خانه انجام می‌دهید، یا ممکن است دانشجو باشید که به صورت پاره‌وقت در خانه کار می‌کنید یا حتی فریلنسر باشید و در خانه پروژه‌ها را انجام دهید.

تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که یک محیط کاری یا اتاق کار مخصوص به خود در خانه داشته باشید؟ طراحی اتاق کار در منزل همان کاری است که می‌توانید انجام دهید تا محیطی مناسب برای کارهای خود داشته باشید. طراحی دفتر کار در منزل با کمی صبر و حوصله امکان‌پذیر است. در این مطلب درباره طراحی دکوراسیون اتاق‌های کار بیشتر با شما گپ می‌زنیم.

انتخاب محیط مناسب برای اتاق کار در منزل

اولین قدم برای طراحی اتاق کار در منزل، انتخاب محیط مناسب است. سعی کنید اتاقی را انتخاب کنید که دور از سروصدا و هیاهوی روزانه باشد. حتماً اتاق نورگیر داشته باشد تا بتوانید پنجره‌های آن را باز کنید. اتاق‌هایی که ابعاد بزرگی دارند انتخاب خوبی برای اتاق کار هستند. بزرگی این اتاق‌ها باعث می‌شود احساس راحتی کنید و نگرانی و استرس را تا حد زیادی از شما دور می‌کند. فضاهای بزرگ از نظر روانی بیشتر احساس دنج بودن  را به افراد القا می‌کنند.

البته اگر درباره اتاق بزرگ صحبت می‌کنیم، به این معنی نیست که اتاق‌های کوچک برای استفاده به عنوان اتاق کار در خانه مناسب نیستند. می‌توانید با یک طراحی اصولی و درست در فضاهای کوچک، به صورت بهینه بهترین طراحی را خلق و اجرا کنید. مهم‌ترین اصل، توجه به وضعیت اتاق و همچنین نیازهای اولیه کسی است می‌خواهد در این اتاق مشغول به کار باشد و به عنوان یک دفتر کار رسمی از آن استفاده کند.

اتاقی که برای کار انتخاب می‌کنید حتماً در داشته و این در قابلیت قفل شدن را داشته باشد؛ محیطی که بتوانید با حفظ حریم خصوصی در آن کار کنید بسیار هم است. این موضوع به شما کمک می‌کند بدون مزاحمت دیگران ساعت‌ها به کار خود بپردازید. در طراحی اتاق کار برای منزل دقت داشته باشید که قیمت مبلمان اداری در بازار متفاوت است؛ بنابراین با توجه به بودجۀ موردنظر خود مبلمان مناسبی بخرید.

توجه به نحوه قرار گرفتن میز کار در منزل

معمولاً برای چیدمان داخلی، به‌خصوص اتاق کار، از اصول فنگشویی استفاده می‌کنند. طبق این اصول همه‌چیز در بهینه‌ترین حالت خود قرار می‌گیرد و بهترین دسترسی را به دکوراسیون خود دارید. انرژی مثبت به لطف این اصول در تمام محیط به جریان در‌می‌آید. یکی از مهم‌ترین مواردی که در طراحی اتاق کار در منزل باید به آن توجه کنید، قرار گرفتن میز کار از جمله میز کارمندی در جای درست است.

اگر در اتاق پنجره دارید، بهترین مکان برای میز کار رو به پنجره یا کنار پنجره است. با گذاشتن میز کار رو به پنجره، نور و روشنایی بیشتر به سمت شما تابیده می‌شود و به شما برای کارهای طولانی‌‌مدت کمک می‌کند. در نظر داشته باشید اگر میز کاری که لپ‌تاپ یا مانیتور روی آن قرار دارد پشت به پنجره باشد، نور محیط بیرون دید را مختل و از دید خوب مانیتور جلوگیری می‌کند.

استفاده از میز و صندلی مناسب در اتاق کار

میز و صندلی مهم‌ترین بخش یک اتاق کار به حساب می‌آیند؛ چه این اتاق داخل منزل باشد چه خارج از آن، باید هنگام خرید میز اداری بهترین نوع میز و صندلی اداری انتخاب کنید. رنگ و جنس صندلی را می‌توانید بسته به سلیقه شخصی و دکوراسیون داخلی اتاق انتخاب کنید.

میز و صندلی ابزارهایی هستند که در طول روز ساعت‌های طولانی روی آن می‌نشینید و کار می‌کنید. یک صندلی راحت، یک میز جادار و ارتفاع مناسب می‌تواند نقش بسزایی در بهبود شرایط کاری شما داشته باشد؛ بنابراین به شما توصیه می‌کنیم صندلی و میزی را بخرید که استاندارد باشد و برای هزینه کردن در این زمینه دست‌و‌دلباز عمل کنید.

توجه به امکانات اتاق کار در خانه

برای داشتن اتاق کار شیک در منزل بهتر است به امکاناتی که در آن استفاده می‌کنید، توجه ویژه داشته باشید. این امکانات بخش بزرگی از دکوراسیون و طراحی اتاق کار در منزل به حساب می‌آیند. در پایین به چند مورد از مهم‌ترین‌ها اشاره کرده‌ایم.

استفاده از مبلمان مناسب در طراحی اتاق کار در خانه

معمولاً مبلمان در اتاق‌ کارهای قدیمی جایی نداشتند؛ اما مبلمان اداری در طراحی اتاق کار مدرن نقش مهمی را ایفا می‌کنند. استفاده از مبلمان ساده، چرم، رسمی و متناسب با دکوراسیون داخلی و رنگ‌های به‌کاررفته در اتاق‌ کار گزینه مناسبی برای ایجاد محیطی کاری و رسمی هستند.

انتخاب رنگ مناسب اتاق کار در خانه

به‌طور قطع اگر کمی با علم روانشناسی آشنایی داشته باشید، درباره تأثیر رنگ‌ها روی روحیه و توانایی افراد مطلع هستید. هرکدام از رنگ‌هایی که در اتاق کار استفاده می‌کنید، روی احساسات و حتی میزان انرژی شما برای انجام فعالیت و کارهایتان اثر می‌گذارد. انتخاب رنگ خنثی برای محیط‌های کاری گزینه هوشمندانه‌ای محسوب می‌شود. ست کردن دکوراسیون با این رنگ‌ها ساده است و تقریباً هر رنگی با رنگ‌های خنثی زیبا به‌نظر می‌رسد.

با تمام این اوصاف، برخی افراد استفاده از رنگ‌های شارپ را ترجیح می‌دهند. این دسته از افراد رنگ‌های بولدی مانند سبز، زرد، قرمز یا سبز را جزو دکوراسیون اصلی اتاق کارشان در نظر می‌گیرند. اگر طراح دکوراسیون محیط‌های اداری فرد باتجربه و خبره ‌ای باشد، به راحتی این رنگ‌ها را در اتاق کارتان استفاده می‌کند.

اعمال سلیقه شخصی برای طراحی دکوراسیون اتاق کار در خانه

اگرچه رعایت اصول طراحی بسیار مهم است؛ سعی کنید سلیقه شخصی خود را در طراحی دکوراسیون اتاق‌های اداری در خانه اعمال کنید. این کار دلگرمی شما به محیط را بیشتر می‌کند. هرچه بیشتر محیط به ایده‌آل‌های شما نزدیک‌تر باشد، راحت‌تر برای مدت‌زمان طولانی آنجا می‌مانید و کمتر خسته می‌شوید. با کمک گرفتن از سلیقه شخصی خود، اتاق کارتان را در خانه دیزاین کنید و نهایت لذت را ببرید.

در نظر گرفتن نورپردازی مناسب برای طراحی اتاق کار در خانه

یکی از مهم‌ترین اصول طراحی و دکوراسیون دفتر کار در منزل نورپردازی آن است. اتاقی را تصور کنید که نور طبیعی به زحمت وارد آن می‌شود و نورپردازی آن مناسب نیست. اگر بخواهید ساعات طولانی در روز را آنجا بگذرانید، به سرعت خسته می‌شوید و احساس خواب‌آلودگی می‌کنید.

تاریکی باعث ترشح ملاتونین می‌شود و خواب‌آلودگی  را ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهید در اتاق کار خود احساس شادابی و سرحال بودن داشته باشید، اتاقی را انتخاب کنید که در طول روز بیشترین نور طبیعی به آن می‌تابد. اگر چنین اتاقی در خانه ندارید، کمبود نور را با نورپردازی‌های ملایم، اصولی و شیک جبران کنید. خواهید دید چقدر این کار ساده روی روحیه شما تأثیرگذار است و به شما کمک می‌کند سرحال‌تر و متمرکزتر کارهایتان را انجام دهید.

نور طبیعی نه‌تنها روی روحیه شما تأثیر مثبت دارد، بلکه راندمان کاری را افزایش می‌دهد و به ایجاد احساس خوب‌، سرزندگی و ... نیز کمک می‌کند. نورهای مصنوعی می‌توانند تا حدودی جایگزین نور طبیعی باشند و به ایجاد تأثیر مثبت مشابه نور طبیعی کمک کنند. در هر صورت یک نورپردازی حرفه‌ای بسیار کمک‌کننده است.

خرید مبلمان اداری از شرکت فضاگویا

طراحی دفتر کار در منزل یکی از چالش‌هایی است که ممکن است با آن رو‌به‌رو شوید. قطعاً انجام چنین کاری نیازمند دانش، تجربه و مهارت است. درهرصورت اگر می‌خواهید خودتان اینکار را انجام دهید، قبل از هرچیز به سلیقه شخصی خود توجه کنید و موارد مهمی مثل نورپردازی، نظم در طراحی و توجه به سادگی را درنظر بگیرید. در این مقاله سعی کردیم به طور مفصل طراحی اتاق کار در منزل صحبت و شما را راهنمایی کنیم.

اگر به دنبال شرکت تولیدی برای خرید مبلمان اداری، پارتیشن، دیوارکوب، کتابخانه، فایل اداری، صندلی اداری و قفسه می‌گردید، شرکت مبلمان اداری فضاگویا با بیش از سه دهه فعالیت آمادۀ خدمت‌رسانی به شما است. برای دیدن نمونه‌کارها، دریافت اطلاعات و سفارش کالا به سایت www.fazagooya.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن 02189387 تماس بگیرید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها