|
کدخبر: 281884

این خودروی عجیب شمارا شگفت زده می کند

هلیکورن ۱۹۳۲ که در سال ۲۰۰۰ در انباری در فرانسه پیدا شد، خودرویی عجیب و بی‌نظیر است. این یک خودروی قدیمی پرسروصدا است که برای نیروی پیشران از ملخ استفاده می‌کند و هم‌اکنون در تنسی حضور دارد. حال ویدئوی جدیدی از کانال یوتیوب Barcroft Cars نمایی کلی از این خودروی منحصربه‌فرد ارائه کرده که به‌طور کامل و البته خلاصه ویژگی‌های عجیب آن را نشان می‌دهد. هلیکورن به‌طور کامل بازسازی شده و ملخ و همهٔ ویژگی‌های آن برای تردد در جاده‌ها قانونی هستند.

خودرو این خودروی عجیب شمارا شگفت زده می کند

این خودرو تا حد امکان با قطعات اصلی بازسازی شده اما بااین‌حال برخی قسمت‌های آن مثل قاب دور ملخ باید از نو ساخته می‌شدند. همچنین هرچند داشبورد خودرو به همراه رینگ‌های سیمی ۱۹ اینچی، چراغ‌های جلو، پدال ترمز، غربیلک فرمان، سوئیچ چراغ‌ها و پلاک همگی همچنان فابریک هستند اما آمپرها هم باید تعمیر می‌شدند. هلیکورن ۴۲۶ سانتی‌متر طول دارد و هدایت آن از طریق چرخ‌های عقب صورت می‌گیرد. طراحان این ماشین در زمان ساخت، شاسی را چرخانده و محفظهٔ پیشرانه را در جلو و چرخ‌های فرمان پذیر را در عقب قرار داده‌اند و به همین دلیل، دایرهٔ چرخش بزرگ هلیکورن رانندگی را خسته‌کننده می‌کند.

خودرو-عجیب

 

پیشرانهٔ اصلی هلیکورن یک نمونهٔ دو سیلندر تخت بوده که همراه با خودرو پیدا نشد و به همین دلیل، طی فرایند بازسازی از یک پیشرانهٔ قوی‌تر و مدرن‌تر ساخت سیتروئن استفاده شد. این پیشرانه از طریق میل‌لنگ خود که مستقیماً به توپی ملخ متصل است، آن را به چرخش درمی‌آورد. بااین‌حال، هلیکورن اصلاً خودروی سریعی نیست و یک تپهٔ ساده می‌تواند راننده را مجبور به خروج از خودرو و هل دادن آن کند. البته فرمان، پدال گاز و ترمز به‌راحتی از بیرون خودرو در دسترس هستند که این باعث می‌شود هل دادن هلیکورن کمی ایمن‌تر و راحت‌تر از خودروهای معمولی باشد!

خودرو-عجیب۲

هلیکورن ۱۹۳۲ شبیه هیچ خودروی دیگری نیست. در این ماشین، بجای آنکه پیشرانه از طریق گیربکس، میل‌گاردان و دیفرانسیل چرخ‌ها را به حرکت درآورد، از طراحی بسیار ساده‌تری استفاده شده است: یک ملخ! خودروهای ملخی که در دهه‌های اولیهٔ قرن بیستم ساخته می‌شدند، معمولاً از پیشرانه‌های سادهٔ موتورسیکلت‌ها استفاده می‌کردند اما این ایده هیچ‌گاه فراگیر نشد و بسیار از خودروهای ملخ‌دار آن دوران جان سالم به درنبردند هرچند که گواهی بر خلاقیت و نبوغ طراحان و مهندسان آن سال‌ها بودند.

منبع: پدال
  • احمد ارسالی در

    اشتباهه

    این پروانه باید ته خودرو نصب میشد
    یا صندلی رو برعکس نصب میکردن
    اینجوری که هست نصف قدرت باد هدر میره

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها