|
کدخبر: 263374

۸+۱ راهکار ساده برای داشتن خانه ای لوکس و زیبا

سبک زندگی ۸+۱ راهکار ساده برای داشتن خانه ای لوکس و زیبا

همه ما زندگی کردن در خانه‌های شیک و زیبا را دوست داریم. این خانه‌ها در عین زیبایی باید نیازهای همه افراد خانه را نیز پوشش بدهند. در یک خانه لوکس و زیبا چیدمان خانه بسیار اهمیت دارد و شما باید بتوانید از فضا به درستی استفاده کنید. شاید در ابتد تغییر در ظاهر دکوراسیون خانه کمی پرهزینه به نظر برسد اما با داشتن بودجه اندک هم می‌توان راهکارهای هوشمندانه‌ای استفاده کرد که خانه شما را لوکس و زیبا جلوه بدهد. بنابراین شما در این زمینه تنها نیاز به کمی خلاقیت دارید که ما در ادامه به چند راهکار در این زمینه اشاره می‌کنیم. با ما در ادامه همراه شوید.

بلندتر جلوه دادن سقف

گلدون

این روزها معماری خانه‌ها به صورتی است که سقف آنها کوتاه است. پس اگر خانه شما هم سقف بلندی ندارد می‌توانید از چند ترفند ساده استفاده کنید. شما در این زمینه می‌توانید میله پرده خود را بالاتر نصب کنید و اجازه دهید پرده‌ها به زیبایی بیشتری دیده شوند حتی می‌توانید پارچه‌های پرده‌ای مانند جیر و مخمل نرم را انتخاب کنید تا زیبایی بیشتری را به نمایش بگذارند. برای بلندتر دیده شدن سقف از انواع گل و گیاه بلند و یا درختچه‌های آپارتمانی هم می‌توانید کمک بگیرید. این کار کمک می‌کند تا فضای عمودی بلندتر به نظر برسد. می‌توانید انواع گیاه آپارتمانی با قیمت متنوع را به صورت آنلاین خریداری کنید. خرید گیاهان آپارتمانی در صورت آنلاین بودن به شما کمک می‌کند تا از تخفیف نیز بهره مند شوید. حتی با گل و گیاه آپارتمانی ارزان هم می‌توانید خانه خود را لوکس و زیبا کنید.

لیست لوازم در خانه

یک لیست از لوازمی که در خانه در اختیار دارید و می‌توانید از آنها برای دکوراسیون لوکس خود استفاده کنید؛ تهیه کنید. به جزئیات معماری مثل قاب بندی سلطنتی، تیرهای چوبی، کف پوش چوبی، قفسه‌های جالب برای استفاده از وسایل خود توجه کنید. این جزئیات لوکس و گران به نظر نمی‌رسند، بلکه واقعا گران هستند، پس تا آنجایی که می توانید آنها را در خانه خود برجسته کنید. همیشه آنها را تمیز و مرتب نگهداری کنید و کاری کنید که آنها در مرکز توجه باشند. شما نباید به خاطر رنگ لوازم آنها را از دید اصلی خانه خود خارج کنید.

استفاده از بوهای معطر

بو-معطر

در یک خانه لوکس باید بوهای خوبی به مشام شما برسد. پس در کنار توجه به ویژگی‌های ظاهری و چیدمان خانه خود سعی کنید از بوهای خوب مانند بوی گل‌ها و یا عود و عطر استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از خرید انواع عود خوشبو کننده معمولی یا آبشاری استفاده کنید. قیمت انواع عود هندی و دست ساز هم با توجه به کیفیت و برند عودها مشخص می‌شود که با خرید آنلاین می‌توانید با قیمت بهتری آنها را تهیه کنید. همراه با عود می‌توانید از جا عودی نیز استفاده کنید که جلوه زیباتری به خانه شما بدهد.

چیدمان کتاب

اغلب به چیدمان عمودی کتابها علاقه زیادی داریم و این موضوع خانه ما را کلاسیک نشان می‌دهد. تغییر شیوه چیدمان کتاب جلوه متفاوتی به خانه شما خواهد بخشید. سعی کنید بین چیدمان های افقی و عمودی در قفسه ها تعادل خوبی ایجاد کنید. چیدمان افقی الگوی خطوط عمودی را متعادل کرده و زیبایی بصری بیشتری نیز ایجاد می‌کند. علاوه بر این بهتر است در کنار قفسه کتاب‌ها از چیدن برخی لوازم تزئینی اما در حجم و تعداد محدود نیز استفاده کنید. شما باید مراقب باشید که ریتم یکسانی در همه طبقات ایجاد نکنید زیرا ظاهر یک دست خانه شما را کسل خواهد کرد و آن را لوکس نشان نخواهد داد.

استفاده از نور پردازی

دیگر زمان استفاده از وسایل روشنایی قدیمی تمام شده است و با توجه به اینکه نورها تاثیر زیادی در مدرن و لوکس نشان دادن خانه ما دارند؛ با استفاده از روشنایی و نورپردازی می‌توانید توجه افراد را به خود و منزل خود جلب کنید. استفاده از انواع چراغ آویز در فضای ناهار خوری و جزیره آشپزخانه نیز گزینه خوبی است. چراغ رومیزی نیز می‌تواند منزل شما را زیباتر و لوکس‌تر کند.

حذف لوازم قدیمی

اگر زمان زیادی است که از یک وسیله یا چراغ قدیمی یا هر لوازم قدیمی دیگری استفاده می‌کنید که دوستش ندارید آن را حذف کنید. حتما نباید بودجه زیادی برای جایگزینی آن انتخاب کنید بلکه می‌توانید آنها را رنگ کنید یا با لوازم ارزان جایگزینش کنید. برای مثال شما می‌توانید کابینت‌های قدیمی را به راحتی رنگ کنید و آنها را لوکس جلوه دهید.

استفاده از فرش زیبا

استفاده از یک فرش به یکپارچگی فضای شما کمک زیادی می‌کند و فضا را مجلل‌تر، شیک‌تر و گران‌تر نشان می‌دهد. اگر این کار با بودجه شما هماهنگ نیست، می‌توانید به سادگی از دو یا سه فرش کوچکتر که با هم هماهنگ هستند؛ استفاده کنید تا پس زمینه ای کاملا زیبا داشته باشید. مطمئن شوید که فرش‌هایتان را به درستی پهن کرده‌اید و بهتر است همه آنها را نیز مقداری از همه طرف باز بگذارید تا فضای شما بزرگتر به نظر برسد. استفاده از خز یا پوست گوسفند هم راهی عالی برای زیبایی بخشیدن به فضای شما به خصوص در اتاق نشیمن یا پذیرایی است.

استفاده از آینه

همیشه استفاده از آینه گزینه‌ای بوده که خانه‌ها را لوکس جلوه نشان می‌داده، بنابراین استفاده از آینه و به خصوص آینه قدی یا بزرگ، یک روش عالی برای شیک کردن خانه است و در عین حال این روش ارزان و کاربردی نیز هست. شما برای این کار می‌توانید چند آینه گرد و نامتقارن را در فضاهای مشترک و یا فضاهای شخص خود آویزان کنید تا منزل شما ظاهری زیبا و لوکس پیدا کند. اگر به رنگ‌ها و سبک کلاسیک علاقه دارید می‌توانید از قاب‌های فلزی یا رنگ برنجی استفاده کنید.

استفاده از اکسسوری متنوع

اکسسوری‌ها می‌توانند خانه شما را با هزینه کم لوکس جلوه دهند. برای مثال مجله ها یک منبع عالی از ایده های تزئین خانه و الهام بخش برای دکوراسیون خانه هستند. شما بهتر است بودجه ای مناسب برای خرید اکسسوری های مشابه در مجله های مد ولی با قیمت کمتر را در نظر بگیرید. در این زمینه بسیاری از فروشگاه‌های حضوری یا آنلاین تخفیف‌های خوبی را برای اکسسوری‌های دکوراسیون ارائه می‌دهند که تنوع قیمتی زیادی نیز دارند و به زیبا و شیک شدن فضاهای مختلف خانه شما کمک می‌کنند.

نویسنده: وحیده امینی

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها