|
کدخبر: 294999

نکات مهم چیدمان و طراحی دفتر مدیریت لاکچری

کسب و کار نکات مهم چیدمان و طراحی دفتر مدیریت لاکچری

دفتر مدیریت یکی از مهم ترین اتاق ها در سالن اداری به حساب می آید. به خصوص اگر در محیط کار خود از مشتریان مختلف پذیرایی می کند. در این موقعیت خاص، برگ برنده شما نحوه دکوراسیون و چیدمان فضا خواهد بود. می توانید با ایجاد یک دکوراسیون شیک و لاکچری، مشتریان خود را تحت تأثیر قرار دهید. برای اینکه در چیدمان و طراحی دفتر مدیریت موفق عمل کنید، در ادامه همراه ما باشید.

نحوه طراحی و چیدمان دفتر مدیریت به شکل اصولی

همه ما با اهمیت اتاق مدیریت آشنا هستیم. اتاقی که هسته اصلی یک سازمان اداری به حساب می آید و اصلی ترین تصمیمات شرکت در آن گرفته می شود. مشخصاً زمانی که مدیر شرکت در یک اتاق شلوغ و به هم ریخته قرار می گیرد، تمرکز خود را برای تصمیم گیری در امور مهم از دست می دهد.

این بی نظمی و شلختگی از نگاه تیزبین مشتریان دور نمی ماند و بر دیدگاه آنان اثر منفی می گذارد. این در حالیست که در اتاق های چیدمان شده، تمام عناصر اداری جایگاه مخصوص به خود را داشته و با یک تعادل بصری جذاب کنار هم قرار گرفته اند.

مدیر تحت تأثیر چیدمان جذاب و لاکچری، تصمیمات بهتری گرفته و مشتریان نیز بر روی اعتبار شرکت حساب جداگانه ای باز می کنند. برای تحقق این هدف لازم است تا دفتر مدیریت را به شکل شیک و لاکچری طراحی کنید. مراحل زیر را دنبال کنید تا شما نیز در چیدمان این فضا موفق عمل کرده باشید.

1.در انتخاب مبلمان اداری مدیریتی دقت کنید

بخش اعظمی از اتاق مدیریت توسط مبلمان های اداری احاطه می شود. پیداست که کیفیت این عنصر، سبک طراحی و رنگ آن بیشترین تأثیر را بر طراحی اتاق می گذارد. پس ضروری به نظر می رسد که در انتخاب مبلمان اتاق مدیریت بیشترین وسواس و دقت را به خرج دهید. شاید عجیب به نظر برسد. اما اولین آیتمی که می بایست در انتخاب مبلمان به ان توجه کنید، ماهیت کسب و کار است.

دکوراسیون۱

در صورتی که کسب و کار شما بروز، مدرن و در جهت تکنولوژی های نوین است، سراغ مبلمان های اداری مدرن و مینیمال بروید. به طور عکس در کسب و کارهای رسمی و سنتی، مبلمان اداری کلاسیک را انتخاب کنید. بدین شکل می توانید تناسب زیبایی میان ماهیت کسب و کار و دکوراسیون فضا ایجاد کنید.

2.یک پالت رنگی طراحی اداری لاکچری انتخاب کنید

 اگر تصمیم دارید تا اتاق مدیریت را به نقطه قوت دکوراسیون دفتر کار تبدیل کنید، باید در انتخاب رنگ ماهرانه عمل کنید. رنگ ها می توانند با قدرت جادویی خود، یک دکوراسیون همه چیز تمام را نازیبا جلوه دهند. به طور عکس نیز یک دکوراسیون ساده و کم خرج را شیک و لاکچری سازند.

شاید تصور می کنید برای انتخاب رنگ های لاکچری می بایست سراغ رنگ طلایی در همراهی با رنگ مشکی یا قهوه ای بروید. در این خصوص باید بدانید استفاده از رنگ های پر زرق و برق مدت هاست که از مد افتاده است. می توانید با انتخاب صحیح رنگ های روشن در کنار چند رنگ خنثی یا حتی تیره، بهترین و جذاب ترین جلوه را به دفتر کار مدیریت دهید.

بهتر است در انتخاب رنگ از الگوهای یک سبک راهنمایی بگیرید. همچنین ماهیت کسب و کار و ابعاد فضا را نیز به عنوان یک عامل موثر، مورد توجه قرار دهید. برای مثال در فضاهای نقلی از رنگ های روشن استفاده کنید تا بازتاب نور به بزرگنمایی محیط کمک کند.

3.از نظم دهنده ها در دکوراسیون اداری کمک بگیرید

برای خلق یک دکوراسیون شیک و لاکچری، باید تلاش کنید تا یک نظم کلی به بخش های مختلف اتاق دهید. اگر دفتر مدیریت شلوغ باشد تمام آنچه که در مسیر چیدمان و دکوراسیون دفتر کار مدیریت صرف کرده اید، به باد ی رود. نظم دهنده ها یا ارگانایزرها بهترین ابزار برای نظم دهی به فضاهای اداری به شمار می آیند. اگر خلاق باشید می توانید این ابزار را به یک اکسسوری جذاب و قابل توجه تبدیل کنید.

دکوراسیون۲

4.برای پذیرایی از مهمان، یک فضا در نظر بگیرید

ایجاد یک فضای دوستانه و گرم برای پذیرایی از مهمانان و مشتریان شرکت، اقدامی هوشمندانه در جهت شیک و لاکچری نشان دادن دفتر کار مدیریت است. در دفاتر بزرگ دست شما برای استفاده از یک مبلمان خاص برای مهمان باز خواهد بود. اما حتی اگر اتاق مدیریت کوچک است، باز هم تلاش کنید تا با ایجاد یک تفاوت کوچک و یک حریم ساده، فضای مهمان را از فضای رسمی شرکت تفکیک کنید.

5.استفاده از عناصر پویا و سبز در دکوراسیون اداری

عناصر سبز و گیاهان طبیعی بهترین گزینه برای افزایش شکوه و زیبایی اتاق مدیریت به حساب می آیند. المان های طبیعی حس پویایی و نشاط را به محیط خشک و رسمی اتاق مدیریت تزریق می کنند. شاید عجیب به نظر برسد اما استفاده از چند گلدان طبیعی به تلطیف شدن روحیات مدیر نیز کمک شایانی می کند. پیشنهاد می کنیم اگر بودجه کافی برای خرید اکسسوری هایی همچون آینه، تابلو و یا مجسمه ندارید، چند گلدان و گیاه طبیعی را به دکوراسیون این فضا اضافه کنید. نتیجه کار شما را شگفت زده خواهد کرد!

نتیجه گیری

چیدمان و طراحی دفتر کار مدیریت لاکچری کار چندان سختی نیست. اما تنها به شرط اینکه با اصول طراحی یک اتاق شیک و لوکس آشنا باشید. با توجه به آنچه که گفته شد، استفاده صحیح از مبلمان اداری در کنار به کارگیری سبک و رنگ شیک، کمک می کند تا کوچکترین فضاها شیک و جذاب به نظر می رسند. در این راستا استفاده از ارگانایزرها و المان های طبیعی نیز راهگشا خواهد بود.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها