|
کدخبر: 294385

۸ ایده جدید تی وی وال برای آپارتمان ‌های کوچک و نقلی

در خانه‌های امروزی تی وی وال‌ها نقش پررنگی را ایفا می‌کنند اما این‌که چرا تی وی وال‌ها انتخاب شده‌اند، دلایل مهمی دارد. تنها زیبایی نیست که روی نوع انتخاب تی وی وال اثر می‌گذارد، بلکه کارایی آن نیز اهمیت زیادی دارد. خانه‌های امروزی نسبت‌به گذشته کوچک‌تر شده‌اند و دیگر میز تلویزیون‌های بزرگ با طرح‌های عجیب‌وغریب جایی در آپارتمان‌ها ندارند. روی کار آمدن تلویزیون‌های ال سی دی و ال ای دی نیز یکی از دلایلی است که دیگر دکورهای عجیب غریب، برای آن‌ها به‌کار نمی‌رود. همچنین دکوراسیون داخلی منازل در سراسر دنیا به‌سمت سبک‌های مینیمال می‌روند و سادگی در منزل بیشتر موردپسند افراد قرار می‌گیرد. دکوری که پشت تلویزیون قرار می‌گیرد همان تی وی وال است و می‌تواند تلویزیون را تبدیل یک نقطهٔ کانونی در محل کند. استفاده از آن می‌تواند فضای منزل را تبدیل به یک فضای مدرن کند و احساس خوبی را در افراد ایجاد کند.

تیوی-وال

تی وی وال چوبی و مینیمال

افرادی که به دنبال سبک‌های مینیمال هستند، انتخاب تی وی وال چوبی می‌تواند برای آن‌ها گزینهٔ مناسبی باشد. البته برای این‌که جلوهٔ تی وی وال شما حس مینیمالیسم را القا کند، باید به دنبال طرح‌های چوبی ساده باشید که دارای رنگ خنثی مانند سفید هستند. خرید تی وی وال با رنگ ‌های قوی در این بخش خیلی مناسب نیستند، زیرا کارایی دیگری دارند. رنگ‌های خنثی می‌توانند فضایی ساده را فراهم کنند و در کنار آن باید دیگر المان‌ها را نیز ساده‌تر انتخاب کنید. میز تلویزیون در سبک‌های مدرن و مینیمال نقش پررنگی دارد، زیرا خود تلویزیون یک المان اصلی در این محیط است. سبک مینیمال مناسب منزل‌های آپارتمانی است زیرا با سادگی خود فضا را بزرگ‌تر نشان خواهد داد.

تی وی وال کشودار

در خانه‌های کوچک مانند آپارتمان‌های نقلی، باید انتخاب وسیله‌ها طوری باشد که فضا را خفه نکند، بلکه احساس خلوتی و بزرگ‌تر بودن را به افراد القا کند. انتخاب میز تلویزیون به شکل تی وی وال کشودار می‌تواند یک انتخاب مناسب برای فضاهای نقلی باشد. در این نوع منزل‌ها پیشنهاد می‌شود که از فضاهای عمودی به نحو‌احسن استفاده کنید. برای میز تلویزیون می‌توانید از فضای عمودی استفاده کنید و تی وال کشودار را در آن قسمت نصب کنید. مدل‌های کشودار می‌تواند فضایی در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید وسایلی را درون کشوها جاگذاری کنید.

تی وی وال بارنگ‌های قوی

برای دیزاین کردن خانه‌هایی با المان‌های خنثی، می‌توانید خرید تی وی وال با رنگ‌ های قوی را انتخاب کنید. این یعنی موضوع درصورتی‌که وسایل خانهٔ شما دارای رنگ‌های خنثی هستند، با انتخاب رنگ‌های قوی به آن فضا جان می‌دهید. انتخاب چوب با رنگ قوی می‌تواند به زیباتر کردن فضا کمک کند و توجه را به‌سمت تلویزیون ببرد. اینجا میز تلویزیون تبدیل به نقطهٔ کانونی اصلی منزل می‌شود. می‌توانید تی وی وال بارنگ‌های قوی را به‌صورت تی وی وال کشودار سفارش دهید و از فضای کشوهای آن نیز استفاده کنید.

تی وی وال به همراه شلف دیواری

میز تلویزیون تنوع زیادی دارد و باید آن را براساس هارمونی بین چیدمان و فضای منزل انتخاب کنید. انتخاب درست می‌تواند اثر زیادی در دلنشین شدن فضای زندگی شما ایجاد کند. در برخی شرایط افراد می‌خواهند از فضایی که پشت تلویزیون قرار دارد برای ذخیره‌سازی استفاده کنند. اما متقابلاً می‌خواهند از میز تلویزیون‌های قدیمی استفاده نکرده و فضا را به‌صورت مدرن جلوه بدهند. بهترین راه‌کار در این حالت خرید ست تی وی وال و شلف دیواری است. شلف های دیواری که در فضای پشت تلویزیون قرار می‌گیرند می‌توانند حالت‌های زیبایی ایجاد کنند. در برخی حالت‌ها خرید ست تی وی وال و شلف دیواری با قرار دادن شلف‌ها به‌صورت پراکنده روی تی وی وال می‌تواند یک گزینهٔ عالی برای ایجاد فضای ذخیره‌سازی و هارمونی مناسب باشد.

تیوی-وال۱

تی وی وال مشکی و طلایی

همهٔ افراد به سبک مینیمال علاقه ندارند، بلکه بسیاری نیز وجود دارند که علاقه‌مندی آن‌ها به‌سمت فضاهای لاکچری و لوکس است. در این حالت انتخاب تی وی وال مشکی و طلایی می‌تواند حس لاکچری ایجاد کند اما باید رنگ طلایی نسبت‌به رنگ مشکی، در مقیاس کوچک‌تری استفاده شود. این‌گونه جلوه‌ای متعادل ایجاد می‌شود و فضایی لوکس را برای افراد تداعی می‌کند.

تی وی وال چوبی

انتخاب چوب برای میز تلویزیون به‌صورت تی وی وال، جلوه‌ای اصیل و باشکوهی به فضای منزل می‌دهد. این‌که چه رنگی را برای چوب انتخاب کنید کاملاً بستگی به سلیقه و نوع دکوراسیون داخلی خانه دارد، البته بزرگی و کوچکی فضا نیز روی آن اثرگذار است. جنس چوب می‌تواند افراد منزل شما و مهمان‌هایی که به منزل شما می‌آیند را به‌طرز خاصی تحت‌تأثیر قرار دهد. تی وی وال چوبی می‌تواند گرما و صمیمیت را وارد اتاقی کند که تلویزیون را در آن قرار داده‌اید. اساساً باید بدانید که تلویزیون یک نقطهٔ تجمع در منزل است و افراد خانواده معمولاً زمان زیادی را مقابل آن سپری می‌کنند. انتخاب نوع و رنگ آن می‌تواند حس خوبی را در افراد ایجاد کند و به‌طور هوشمندانه فضای منزل را برای زندگی دل‌چسب فراهم کند. این‌که نوع المان فضای پشت تلویزیون را به‌صورت تی وی وال کشودار یا خرید ست تی وی وال و شلف دیواری چوبی را انتخاب کنید، کاملاً بستگی به شما و علایقتان دارد.

تیوی-وال۲

سخن پایانی

در این مقاله در خصوص فضای پشت تلویزیون‌های امروزی صحبت کردیم و دیدیم که انتخاب تی وی وال‌ها به شکل‌های مختلف چگونه می‌تواند روی فضا اثر بگذارد. هر خانه‌ای ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد و دکوراسیون داخلی آن از ذهن و احساس افرادی سرچشمه می‌گیرد که درون آن زندگی می‌کنند. بعضی از افراد سبک مینیمال را می‌پسندند و برخی نیز فضای لاکچری را دوست دارند. آن‌هایی که زندگی در فضای لوکس را ترجیح می‌دهند، به‌سمت تی وی وال مشکی و طلایی می‌روند. افرادی هم که نیاز به فضای بیشتری دارند، خرید ست تی وی وال و شلف دیواری یا تی وی وال کشودار را انتخاب می‌کنند. خرید تی وی وال با رنگ ‌های قوی نیز برای فضاهایی انجام می‌شود که المان‌های دیگر منزل دارای رنگ‌های خنثی هستند. برای تبدیل فضای منزل به محیطی دل‌نشین، روی انتخاب تی وی وال حساسیت بیشتری به خرج دهید، زیرا تلویزیون نقطه کانونی هر منزلی است و همهٔ افراد زمانی را در طول روز رو‌به‌روی آن می‌گذرانند.

 

برگرفته شده از هیلدا چوب

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر