|
کدخبر: 282299

نکات طلائی دکوراسیون بالکن و تراس

بالکن و تراس یکی از بخش‌های مهم خانه‌های آپارتمانی است. اما بسیاری از افراد اهمیتی به این بخش از خانه نمی‌دهند و تنها وسایل اضافی و... خود را در آن نگهداری می‌کنند. در حالی که باید دکوراسیون این بخش از خانه را مانند دیگر قسمت‌ها مورد توجه قرار دهیم و به آن نه به چشم یک انباری بلکه به چشم بخشی از خانه که ما را از فضایی دلگیر به فضایی باز و دلگشا می‌برد نگاه کنیم.

دکوراسیون-بالکن-1

همان‌طور که می‌دانیم آپارتمان‌ها به نسبت خانه‌ها ویلایی فضای کم‌تری دارند و از نظر داشتن فضایی باز و جذاب دارای محدودیت هستند. از همین رو نباید استفاده درست از بالکن و تراس را فراموش کرد. با کمی دقت و حوصله می‌توان از عناصر جذابی برای دکوراسیون تراس استفاده و آن را به فضایی جذاب و دوست داشتنی تبدیل کنید.

اهمیت طراحی دکوراسیون بالکن و تراس

بالکن و تراس قسمتی از خانه است که فضایی باز دارد و با قرار گرفتن در آن می‌توان از فضای تنگ و دلگیر آپارتمان رها شد. برای اینکه بالکن و تراس به شکل زیباتری درآید تا احساس بهتری در آن داشته باشیم، می‌توانیم دکوراسیون آن را جذاب‌تر کنیم. برای این کار می‌توان از چمن مصنوعی بهره برد یا اگر تراس شما مسقف باشد می توان از انواع موکت مانند موکت پالاز کات بی استفاده کرد. در ادامه نکات بیشتری در ارتباط با دکوراسیون این قسمت از خانه به شما ارائه می‌کنیم.

دکوراسیون-بالکن-2

نکات مهم در طراحی بالکن و تراس

اگر تمایل به طراحی یک دکوراسیون خوب برای بالکن خود دارید، بهتر است این بخش را تا انتها مطالعه کنید. نکاتی که در ادامه گفته می‌شود شما برای یک طراحی مناسب راهنمایی می‌کند و به شما ایده‌هایی جدید می‌دهد. پس از این ایده‌ها برای ساخت محیطی دلخواه و آرامش بخش برای خود استفاده کنید.

سبک طراحی دکوراسیون تراس و بالکن

طراحی دکوراسیون فضاهای باز می‌تواند در سبک‌های مختلفی انجام شود. تراس هم یک نوع فضای باز است؛ بنابراین برای طراحی دکوراسیون آن می‌توان از انواع سبک‌ها از جمله سنتی، مدرن، کلاسیک و سبک بوهو استفاده کرد. اینکه کدام یک از این سبک‌ها برای بالکن شما انتخاب شود، بستگی به علاقه و نظر خودتان دارد.

در قدم نخست سبک مورد علاقه خود را انتخاب کرده و بعد اقدام به خرید مبلمان متناسب با سبک انتخابی خود کنید. اگر سبک مدرن را برای دکوراسیون انتخاب کرده‌اید، مبلمان و وسایل فلزی و چوبی گزینه‌های مناسبی هستند؛ به خصوص وسایلی که الگو و هندسه ساده‌ای دارند.

متریال مناسب برای کفپوش بالکن و تراس

کف‌پوش به عنوان یکی از عناصر مهم در هر بالکن و تراس شناخته می‌شود؛ به همین دلیل دقت در انتخاب درست آن بسیار مهم است. پیش‌تر گفته شد که گام نخست انتخاب سبک طراحی دکوراسیون است. پس از انتخاب آن، می‌توان کف‌پوشی که با آن سبک تناسب دارد را پیدا و تهیه کرد. کف‌پوش‌ها انواع مختلفی از جمله چمن مصنوعی، موکت و... دارند. اگر خانه شما ویلایی است و تراس هم دارند، پیشنهاد می‌شود از کف‌پوش چمن مصنوعی برای پوشاندن کف آن استفاده کنید. دلیل این پیشنهاد، بالا بودن مقاومت کف‌پوش‌های چمن مصنوعی در برابر رطوبت است.

البته کف‌پوش‌های دیگری نیز وجود دارند که بسیار مقاوم تولید شده‌اند و عمر بالایی دارند که این موضوع به دلیل توسعه فناوری و تولید کف‌پوش‌ها بر اساس آن است. با نگاه انداختن به بازار کف‌پوش‌ها، می‌توان انواع آن‌ها را در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف مشاهده کرد. از همین رو دست شما برای انتخاب آزادانه و ایجاد یک دکوراسیون خلاقانه باز است. در ادامه به معرفی و توضیح چند مورد از انواع کف‌پوش‌ها از جمله چمن مصنوعی و موکت می‌پردازیم تا شما را برای انتخاب درست راهنمایی کنیم.

چمن مصنوعی برای بالکن و تراس

اگر به طبیعت و جلوه‌های آن علاقه‌مند هستید، اما فضای بالکن و تراس شما امکان کاشتن چمن را به شما نمی‌دهد، استفاده از چمن مصنوعی ایده بسیار خوبی است. چمن مصنوعی می‌تواند در بانشاط شدن دکوراسیون بسیار تاثیر گذار باشد و شادی و طراوت بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد. از مزایای این نوع کفپوش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

دکوراسیون-بالکن-3

  • امکان قرار گرفتن آن در تراس بدون نیاز به مواد مورد نیاز چمن طبیعی مانند خاک، دانه، کود، آب و...
  • عدم نیاز به هزینه‌هایی که برای نگهداری چمن طبیعی لازم است
  • احتیاج نداشتن به آب و همیشه سبز ماندن
  • امکان استفاده از آن در همه نوع تراس و بالکن
  • زیبا و بانشاط کردن محیط تراس
  • انتقال حس نشاط و سرزندگی به افراد ساکن خانه

موکت برای بالکن و تراس

اگر می‌خواهید بالکن خود را با کف‌پوشی نرم و ساده بپوشانید، موکت هم گزینه مناسبی است. البته این امکان وجود دارد که به مرور زمان و با افزایش ترددها، موکت جمع یا چروک شود. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است موکت را به کف بالکن بچسبانید. موکت‌ها به دلیل تنوع در رنگ و طرح محبوب هستند و بسیاری از افراد از آن برای پوشاندن کف بالکن و تراس خود استفاده می‌کنند. یکی از انواع آن، موکت پالاز مدل کات بی که در مقایسه با انواع دیگر موکت‌ها، بسیار جذاب‌تر و مناسب‌تر است.

دکوراسیون-بالکن-4

کف پوش سنگ

امروزه کف‌پوش‌های سنگی بسیار محبوب و پرکاربرد شده‌اند. اگر خانه شما ویلایی است، می‌توانید از سنگ‌های طبیعی برای پوشاندن کف بالکن استفاده کنید. اگر آپارتمان دارید، کف‌پوش‌های سنگی که در بازار وجود دارند را تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

دکوراسیون-بالکن-5

کف پوش چوب برای بالکن و تراس

پوشاندن کف بالکن و تراس با چوب هم می‌تواند بسیار جذاب باشد و جلوه زیبایی به این قسمت از خانه شما ببخشد. ممکن است برخی افراد فکر کنند که چوب در برابر رطوبت و آب مقاومت ندارد و استفاده از این نوع کف‌پوش را فراموش کنند. اما اگر بودجه کافی داشته باشید و چوب‌هایی که دارای لایه محافظتی باکیفیت دارند را تهیه کنید، خواهید دید که چوب نیز در برابر آب مقاوم است.

دکوراسیون-بالکن-6

کف پوش بتن برای بالکن و تراس

در گذشته از بتن جهت ایجاد لایه زیرین کاشی استفاده می‌شد؛ اما امروزه بتن خود به عرصه دکوراسیون ورود پیدا کرده است. بتن ظاهری سرد و سخت دارد که همین موضوع سبب شده در دکوراسیون‌ها مدرن مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از کاشی برای کفپوش بالکن و تراس

مطمئناً با این نوع کف‌پوش آشنایی دارید. می‌توان از کاشی‌ها برای پوشاندن کف فضایی کوچک و محدود استفاده کرد. طرح و نقش کاشی‌ها بسیار متنوع است و همین موضوع می‌تواند به شما کمک کند فضای تراس و بالکن خود را به هر شکل که می‌خواهید طراحی کنید.

کفپوش پلاستیک

کف‌پوش‌های پلاستیکی نیز وجود دارند که هم به صورت کاشی و هم به شکل یکپارچه می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. این نوع کف‌پوش‌ها دوام بالایی دارند و بر روی کف‌پوش‌های دیگر نیز قابل نصب هستند. برای انتخاب کف‌پوش پلاستیکی باید به نوع آب و هوای منطقه و میزان استفاده از آن توجه کرد.

کف پوش شن برای تراس

برخی افراد برای پوشاندن کف بالکن و تراس خود از شن استفاده می‌کنند که ایده بسیار جذابی است. از مزایای کف‌پوش شنی می‌توان به هزینه بسیار کم اشاره کرد. همچنین شن به بالکن شما فضایی باغچه مانند می‌دهد و با کمی مرطوب شدن، فضای تراس را خنک می‌کند.

دکوراسیون-بالکن-7

کف پوش سفال

کف‌پوش‌های سفالی نیز وجود دارند که می‌تواند انتخاب شما باشد. سفال‌ها از خاک تولید می‌شوند و مقاومت کم‌تری نسبت به دیگر انواع کف‌پوش دارند. اگر رفت و آمد به تراس شما کم است، می‌توانید کف‌پوش سفالی را انتخاب کنید و از فضای گرمی که ایجاد می‌کند لذت ببرید.

اگر قصد خرید کف‌پوش مناسب برای تراس و بالکن خود را دارید، می‌توانید به سایت چند سو سری بزنید. این فروشگاه آنلاین در زمینه فروش کالاهای اداری و خانگی فعالیت می‌کند و بستری مناسب برای ثبت سفارش خرید شما به حساب می‌آید.

جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت انواع .... می‌توانید از طریق راه‌های زیر با چندسو ارتباط برقرار کنید:

09355800167 - 02632828290 - 02632828293

Chandsoo.com

چیدمان بالکن و تراس

بالکن و تراس از بخش‌های مهم هر خانه است که نباید نسبت به آن کم توجه بود؛ به خصوص اگر خانه آپارتمانی باشد. خانه‌ها آپارتمانی معمولا متراژ کمی دارند و در فضا محدودیت دارند. احساس محدودیت به ساکنین نیز منتقل می‌شود که برای رهایی از این حس باید به فضای باز رفت. فضای بازی که نه به شکل انباری، بلکه به شکل بهشتی کوچک به ما آرامش دهد. از همین رو باید طراحی دکوراسیون تراس را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم. از مهم‌ترین مواردی که در این طراحی باید مد نظر قرار گیرد، کف‌پوش است که انواع آن از جمله چمن مصنوعی، موکت که بهترین نوع آن موکت پالاز کات بی را معرفی کردیم.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها