|
کدخبر: 286861

چطور به خانه‌مان جلوه‌ای لوکس ببخشیم؟

سبک زندگی چطور به خانه‌مان جلوه‌ای لوکس ببخشیم؟

اگر با شرکت معماری داخلی آشنا باشید، قطعا درباره نقش آن در زیبایی یک خانه خبر دارید. هنگامی که بحث لوکس شدن و زیبایی خانه به گوش می‌رسد، شما دو راه در پیش رو دارید. می‌توانید خودتان دست به کار شوید یا کار را به یک متخصص بسپارید. برای داشتن خانه یا محل کاری سرشار از انرژی و حال خوب توصیه من به شما این است که خانه‌تان را به یک طراح بسپارید.

چرا بهتر است طراحی دکوراسیون را به یک متخصص بسپاریم؟

تخصص شرکت معماری داخلی، طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌ است. طراحی دکوراسیون تلفیقی از سلیقه کارفرما و علم معمار می‌باشد. اما متخصص به دلیل علمی که در رابطه با این کار دارد ممکن است گاهی با برخی از نظرات کارفرما مخالفت کند که البته با دلیلی که برای آن می‌آورد کاملا آن فرد را قانع خواهد کرد.

طراحی دکوراسیون داخلی لاکچری اگر به متخصصی کاربلد سپرده شود، در نهایت باعث ایجاد یک فضای آرامش بخش و گرم درون خانواده می‌شود. یک طراحی اصولی و هنرمندانه، در عین اینکه آرامش و حس خوبی به افراد خانه می بخشد باعث می‌شود از کمترین فضای موجود بیشترین استفاده را کرد.

طراحی دکوراسیون داخلی در محیط کار نیز سبب می‌شود که در محیط کاری با طراحی حرفه‌ای، بازدهی و انرژی کارکنان برای اهداف مطلوب سازمان بالا می رود.

می‌توان گفت شرکت معماری داخلی مثل سازمانی مملو از روانشناسانی در قالب طراح هستند. این متخصصین در نهایت خانه را به کارفرما خو تحویل می‌دهند، سرشار از انرژی و حس خوب و متناسب با روحیات تمام افراد خانه.

از طرفی دیگر یکی از معجزات معمار داخلی این است که از فضایی کوچک نیز محیطی زیبا و دلباز به وجود می‌آورد که حتی شاید از متراژ اولیه خانه نیز بزرگ‌تر نشان داده شود.

images_1675838874_63e3459a72c44

آیا محل کار نیز به طراحی دکوراسیون نیاز دارد؟

مراکز اداری و شرکت‌ها جزو مکان‌هایی هستند که نوع طراحی و چیدمان آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چه برای کارمندان و چه برای جذب مشتری، ایجاد حس اطمینان بین افراد درون محیط کاری و افرادی که وارد این محیط می‌شوند. متاسفانه برخی از مدیران بدون توجه به این موضوع، بر این باور هستند که هزینه‌های دیزاین دفتر کار، مواردی اضافی هستند. این در حالی است که اگر با تأثیر طراحی داخلی دفتر کار بر میزان بهره‌وری کارمندان و افزایش مشتریان آشنا باشند، قطعاً طراحی داخلی محل کارشان را به یک متخصص می‌سپارند.

همانطور که در بالا اشاره کردیم اگر فضای کار شما توسط یک متخصص طراحی شده باشد، به دلیل محیطی که طبق روحیه آن کار ساخته شده است. می‌تواند انرژی شما را برای روزکاریتان تا حدودی تامین کند. بازدهی شما را بالا ببرد و علاقه شما نسبت به کاری که انجام می‌دهید بیشتر شده و سرعت‌تان بالا می‌رود.

افرادی که در حوزه طراحی مکان‌های اداری و رسمی فعالیت دارند، با توجه به عوامل مختلفی، خلق اثر می‌کنند. به‌عنوان‌ مثال نوع فعالیتی که در آن دفتر کار انجام می‌شود تأثیر زیادی بر مدل دیزاین آن محیط دارد. در دنیای امروزی روش طراحی فضای کار فرق کرده و مانند گذشته بر اساس نظر شخصی و یا بدون توجه به مسئله خاصی، نمی‌توان طراحی دفتر کار را انجام داد. به همین جهت بهتر است برای داشتن دفتر کار لوکس و مدرن از شرکت‌های فعال در این حوزه کمک گرفته شود. کادر این شرکت‌ها از دانش و تجربه بالایی برخوردار بوده و کار طراحی را بر اساس اصول مشخصی انجام خواهند داد.

طراحی فضای سبز با جذاب‌ترین متد

اگر فضایی در خانه خود دارید که هر موقع به آن نگاه می‌کنید احساسی در وجودتان نیاز به گل و گیاه پیدا می‌کند، می‌توانید عملیات طراحی فضای سبز را در این محیط انجام دهید.

طراحی فضای سبز در محیط بالکن و حیاط و باغ امکان پذیر است. شاید برای شما سوال شود که در فضای بالکن چطور خلق فضایی سبز امکان پذیر است؟

یکی از مهارت‌های مهم طراح، خلق محیطی زیبا در هر اندازه از محیطی که به او داده شده و حتی بعضی مواقع به همین دلیل است که کارهای دیزاین یک محیط را به طراح می‌سپارند.

همه ما بر این باور هستیم که در فضای سبز تنها با طیف رنگ های سبز روبرو هستیم. شاید پیش تر به این موضوع توجه نکرده باشید، اما رنگ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. استفاده از رنگ‌های مناسب می‌تواند به فضای سبزی که به بهترین شکل طراحی کرده اید، زندگی ببخشد. بر این اساس در طراحی فضای سبز مکان‌های مختلف باید دقت داشت که رنگ های گرم به سمت شما در حال حرکت باشند. در حالی که رنگ های سرد مانند آبی و سبز به ظاهر از شما دور خواهند شد.

فضای سبز در شهرهای مختلف، اشکال گوناگونی دارند که دربین آن‌ها می‌توان به پارک‌ها، مجموعه‌های ورزشی، میدان‌ها و حتی گورستان‌ها نیز اشاره کرد. یکی از ابتدایی‌ترین مواردی که باید در طراحی و محوطه سازی فضای سبز شهری در نظر گرفت، دسترسی راحت ساکنین هر منطقه به این محوطه‌های زیبا و سرسبز است.

یکی از بهترین راه‌ها برای سلامت، افزایش کیفیت زندگی و همچنین ایجاد تعامل بین انسان و طبیعت، استفاده از فضای سبز در ساختمان‌ها و یا محوطه اطراف آن محسوب می‌شود. استفاده از فضای سبز در ساختمان احتمالا نمی‌تواند مشکل آلودگی هوا شهرها را حل کند، اما می‌تواند فواید حسی و زیست ‌محیطی را برای ساکنین آن ساختمان (محیط) به همراه داشته باشد.

جمع بندی

برای داشتن روحیه شاداب و خانه‌ای پرنشاط بهترین راه انتخاب طراح دکوراسیون و سپردن دیزاین خانه به اوست. کار طراح ساختن خانه‌ای دلباز و منحصر به فرد است روحیه شما را بالا نگه می‌دارد. طراح مانند یک روانشناس حال شما را خوب می‌کند.

ارسال نظر