|
کدخبر: 319495 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

قمار ۳۲۵ میلیاردی فدراسیون / مهدی تاج به دنبال چیست؟

بهروز سلطانی بیان کرد: در هیچ جای دنیا نمی توان چنین قانون بی سر و ته و اشتباهی را مشاهده کرد. متاسفانه هدف مسئولان سازمان لیگ در رابطه با قانون سقف قراردادها مشخص و روشن نیست. آقای تاج نیز به خوبی از این موضوع مطلع است که این قانون راه به جایی نخواهد برد و باشگاه ها مقررات تعیین شده را رعایت نخواهند کرد.

ورزش قمار ۳۲۵ میلیاردی فدراسیون / مهدی تاج به دنبال چیست؟

تیم ملی فوتبال ایران پس از غلبه بر سوریه در ضربات پنالتی، امروز در دیداری حساس و مهم به مصاف ژاپن می رود. ژاپن یکی از تیم های قدرتمند و مدعی این دوره از مسابقات است و تا به حال در این تورنمنت به ایران نباخته است.

عدم حضور مهدی طارمی به دلیل اخراج در مرحله یک هشتم نهایی، یکی از موارد قابل ذکر در خصوص این مسابقه به شمار می رود. تیم های ایران و ژاپن از ساعت ۱۵ و در مرحله یک چهارم نهایی برابر یکدیگر صف آرایی می کنند.

گسترش نیوز برای بررسی آخرین شرایط تیم ملی و همچنین تحلیل قانون سقف قراردادها و موضع گیری های جدید رئیس فدراسیون در این خصوص، گفت و گویی با بهروز سلطانی، بازیکن اسبق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس انجام داده که در ادامه می خوانید.

بهروز-سلطانی

ضعف های محسوسی تاکتیکی داریم

بهروز سلطانی درباره پیروزی تیم ملی ایران برابر سوریه در ضربات پنالتی گفت: امیر قلعه نویی از دوستان خوب من است و به نظرم انتخاب او به عنوان سرمربی تیم ملی از روز اول، انتخابی درست و معقولانه بود. با این وجود نمی توان چشم بر ایرادات و نقص های فراوان تیم ملی بست و نسبت به عملکرد برخی بازیکنان معترض نبود.

او ادامه داد: ایران برابر سوریه سردرگم و بی هدف نشان داد و این موضوع در نیمه دوم نمود بیشتری داشت. با تماشای بازی تیم هایی نظیر کره جنوبی، ژاپن و عربستان متوجه اختلاف سطح تیم ها می شویم. تیم ما فوتبال جذاب، مقتدر و تماشاگرپسندی ارائه نمی دهد و از ضعف های محسوسی تاکتیکی رنج می برد.

مهدی-طارمی

جای خالی مهدی حس خواهد شد

سلطانی افزود: یکی از بزرگ ترین مشکلات تیم ملی ما، میانگین سنی بالا محسوب می شود. اکثر بازیکنان اصلی ما بالای ۳۰ سال هستند و به اواخر دوران فوتبالی خود نزدیک شدند. این موضوع روی مسئله دوندگی و کیفیت کلی تیم موثر است که متاسفانه فکری برای آن نشده است. ما نیاز به یک پوست اندازی و تغییر نسل داریم که باید برای تورنمنت های آتی تصمیم دیگری اتخاذ کرد. در طول ۳۰ دقیقه وقت های اضافه، برخی بازیکنان در زمین راه می رفتند و تاثیرگذاری آن ها به صفر میل کرده بود.

کارشناس فوتبال در مورد اخراج ستاره باشگاه پورتو برابر سوریه به گسترش نیوز گفت: اخراج مهدی طارمی اتفاق بدی برای ما بود و کار ما را برابر سوریه سخت کرد. حالا ما این بازیکن مهم را مقابل ژاپن در اختیار نداریم که این موضوع اتفاق بدی برای کادر فنی ایران به شمار می رود. مهدی بازیکن باتجربه‌ای به حساب می آید و انتظارات از بازیکنان مهمی مثل او زیاد است که در این مواقع کارت های بی دلیل دریافت نکند. ما در خط حمله مشکلات محسوسی داریم و بازیکنانی نظیر کریم انصاری فرد، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش دیگر کارایی سابق را ندارند.

تیم-ملی

کارشناسان تلویزیون متوجه گفته های خود نیستند

سلطانی ضمن انتقاد از مجریان و کارشناسان تلویزیون عنوان کرد: برخی کارشناسان تلویزیون نیز در این میان خارج از تخصص خود اظهارنظر می کنند و باعث تعجب من شده است. هر پیشکسوت یا کارشناس، باید در خصوص پست تخصصی خود اعلام نظر کند. برخی انتقادات از علیرضا بیرانوند منطقی و کارشناسی نبود و بهتر است از این بعد هرکسی که تریبونی به او داده می شود، متوجه صحبت ها و نظرات خود باشد. همه دروازه بان های خوب دنیا روز بد دارند و مرتکب اشتباه فردی می شوند. کسی باید در این باره اظهار فضل کند که برای یک دقیقه دستکش دروازه بانی دست خود کرده باشد.

وی یادآور شد: بزرگ ترین اشتباه سرمربی تیم ملی سوریه ترس و احتیاط بیش از اندازه بود. او باید تیم خود را برای به ثمر رساندن گل دوم تهییج می کرد و اجازه رفتن بازی به ضربات پنالتی نمی داد؛ به این دلیل که تیم ملی ایران با حضور بیرانوند پنالتی گیر، دست بالا را داشت و احتمال برد بیشتری داشت. نزدیک به ۱۰ بازیکن تیم ملی به پایان دوران فوتبالی خود نزدیک شدند و این مسابقات، آخرین حضور آن ها در مسابقات جام ملت های آسیا است.

تیم-ملی-ژاپن

کار سخت ایران برابر سامورایی ها

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در پیوند با مصاف امروز ایران با ژاپن اظهار داشت: با این عملکرد و نوع بازی، به طور قطع برابر تیم ملی ژاپن دچار مشکل می شویم. ژاپن تیم منسجم و هماهنگی است و تقابل با این تیم کار سخت و دشواری محسوب می شود. بدون آنالیز درست، کسب پیروزی مقابل ژاپن امر محالی به نظر می رسد و از این رو، کادر فنی ما باید به خوبی حریف را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

دروازه بان اسبق تیم ملی تصریح کرد: عدم برگزاری اردوهای مناسب و انجام بازی با تیم های بزرگ پیش از آغاز رقابت های جام ملت های آسیا، تاثیر خود را در کیفیت بازی تیم ملی فوتبال ایران گذاشته است. متاسفانه فدراسیون موفق به آماده سازی مطلوب تیم ملی پیش از این تورنمنت نشد و حالا این مورد عملکرد کلی تیم ملی را تحت الشعاع خود قرار داده است.

تاج-و-ساکت

قمار ۳۲۵ میلیاردی فدراسیون!

سلطانی در ارتباط با تعیین سقف ۳۲۵ میلیاردی سازمان لیگ برای باشگاه های لیگ برتری اظهار کرد: این قانون از پایه و اساس دارای ایراد است و باید به دست فراموشی سپرده شود. تیم شمس آذر قزوین یک مثال خوب در این رابطه است که سعید دقیقی با تیمی جوان و با انگیزه و بودجه ای اندک، در این فصل عملکرد فوق العاده ای داشته است.

او در پایان اضافه کرد: در هیچ جای دنیا نمی توان چنین قانون بی سر و ته و اشتباهی را مشاهده کرد. متاسفانه هدف مسئولان سازمان لیگ در این رابطه مشخص و روشن نیست. آقای تاج نیز به خوبی از این موضوع مطلع است که این قانون راه به جایی نخواهد برد و باشگاه ها این مقررات را رعایت نخواهند کرد. کاربرد مهم این قانون آن است که مدیران باشگاه ها راه های دور زدن آن را به خوبی یاد می گیرند و پول های زیرمیزی و غیرقانونی به بازیکنان پرداخت می کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها