|
کدخبر: 318168 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با مربی و کارشناس فوتبال؛

به تیم ملی خیلی خوشبین هستم / سازمان لیگ دست از تبعیض بردارد

مرتضی اسدی بیان کرد: اگر قانون سقف قراردادها به درستی اجرایی شود، وزن تیم های حاضر در لیگ به تعادل نزدیک می‌شود که این امر می تواند به جذابیت های لیگ اضافه کند. نیت خیر سازمان لیگ قابل درک است اما در اجرای این قانون ایرادات واضحی وجود دارد.

فوتبال به تیم ملی خیلی خوشبین هستم / سازمان لیگ دست از تبعیض بردارد

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در جام ملت های آسیا موفق به کسب یک پیروزی پر گل شد. کریم انصاری فرد، مهدی قایدی، شجاع خلیل زاده و سردار آزمون گل های تیم ملی ایران به ثمر رساندند و تامر صیام تک گل حریف را وارد دروازه علیرضا بیرانوند کرد.

شروع خوب تیم ملی بسیاری از کارشناسان فوتبال را به آینده تیم ملی در جام ملت های آسیا امیدوار کرده است. ایران روز جمعه و در دیدار دوم خود به مصاف تیم ملی هنگ کنگ می رود. گسترش نیوز برای بررسی عملکرد تیم ملی ایران برابر فلسطین و همچنین تحلیل قانون سقف قراردادها، گفت و گویی با مرتضی اسدی مربی و کارشناس فوتبال انجام داده که در ادامه می خوانید.

مرتضی-اسدی

گام اول را محکم برداشتیم

مرتضی اسدی درباره پیروزی پرگل تیم ملی فوتبال ایران برابر فلسطین گفت: در ابتدا برد خوب و درخشان تیم ملی را تبریک به مردم کشورم تبریک عرض می کنم. اولین مسابقه در تورنمنت های این چنینی همواره دشواری های خاص خود را دارد و تیم های مطرح برای کسب پیروزی با چالش هایی مواجه می شوند. استرس ها و فشارهای روانی روی بازیکنان طی ۹۰ دقیقه بالا است و این مورد در خصوص بازی های اول مصداق دارد.

او ادامه داد: تیم ملی از بازیکنان شاخص و باکیفیتی برخوردار است و این تیم زیر نظر یک کادرفنی مجرب و باهوش می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. تیم ما در بازی با فلسطین عملکرد بسیاری خوبی داشت و آمادگی مطلوب بدنی بازیکنان، نکته جالب توجه برای من بود. من امیدهای زیادی به این تیم و موفقیتش در جام ملت های آسیا دارم. با مدیریت و درایت آقای امیر قلعه نویی می توان به قله فوتبال آسیا رسید و جام قهرمانی را تصاحب کرد.

آزمون-تیم

رقبای اصلی ایران

 اسدی افزود: آقای قلعه نویی یک مربی مجرب و کارکشته است که شناخت بسیار خوبی نسبت به بازیکنان تیم ملی دارد و این شناخت می تواند کمک شایانی به روند خوب تیم کند. به باور من، ما کار سختی برای صعود از این مرحله نداریم و از حالا باید برای بازی های حذفی برنامه خوب و اصولی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: از دیدگاه من، تیم های نظیر هنگ کنگ و امارات حریف قدرتمندی برای ما محسوب نمی شوند و شانس بالایی برای تقابل با ما ندارند. رقبای اصلی ما، تیم های کره جنوبی، ژاپن، عربستان و استرالیا هستند و برای دستیابی به جام قهرمانی باید موفق به غلبه بر این تیم ها شویم. این تیم ها طی سال های اخیر با برنامه ریزی دقیق و اصولی جایگاه های خیلی خوبی در قاره آسیا پیدا کردند و در حال حاضر از فرم بسیار مطلوبی برخوردار هستند.

تیم-ملی-کره

می توانیم هر غیرممکنی را ممکن کنیم

کارشناس فوتبال در ادامه خاطرنشان کرد: به عنوان مثال، کره جنوبی با سرمربیگری آقای کلینزمن جزو مدعیان اصلی به شمار می رود و گام اول خود را در این جام با قدرت برداشت. امیدوارم در مراحل بعدی این تیم ها توسط کادر فنی ما به خوبی تجزیه و تحلیل شوند تا در تقابل با آن ها دچار چالش جدی نشویم.

اسدی مطرح کرد: برخی شانس ما را در این تورنمنت بالا نمی دانند اما من چنین نظری ندارم و معتقدم که با حفظ تمرکز و آنالیز درست رقبا، می توانیم هر غیرممکنی را ممکن کنیم. از مردم خود کشورمان نیز یک درخواست دارم و آن خواسته این است که حمایت جانانه از تیم ملی و بازیکنان به عمل آورند و به بهترین شکل پشت تیمشان باشند.

درآمدزایی-در-ورزش

سازمان لیگ باید با اقتدار عمل کند 

او در رابطه با قانون حاشیه ساز تعیین سقف قراردادها و اصرار سازمان لیگ به استفاده از آن اظهار کرد: درصورت استفاده از راهکارهای درست و مناسب، این قانون می تواند بسیار مفید و کارآمد باشد و هدف شفاف سازی مالی را به درستی پیگیری کند. اختلاف سطح تیم ها از یکدیگر کم تر می شود و صرفا شاهد وجود دو تا سه مدعی قهرمانی نخواهیم بود.

مربی فوتبال در ادامه اذعان کرد: اگر این قانون به درستی اجرایی شود، وزن تیم های حاضر در لیگ به تعادل نزدیک می شود که این می تواند به جذابیت های لیگ اضافه کند. نیت سازمان لیگ قابل درک است اما در اجرای این قانون ایرادات واضحی وجود دارد و گاهی برخوردها و تصمیمات تبعیض آمیزی را شاهد هستیم. سازمان لیگ و فدراسیون باید با نهایت اقتدار در این خصوص عمل کند و از مماشات و سیاسی کاری های همیشگی پرهیز کند.

اسدی در ارتباط با آخرین شرایط تیم تراکتور همراه با پاکو خمز عنوان کرد: تراکتور در فصل جازی عمکلرد خوبی داشته و حالا فاصله خود با صدرجدول را کاهش داده است. البته در آغاز فصل نوساناتی وجود داشت اما به تدریج شاهد بهبود عملکرد تیم بودیم و روند خوبی پیگیری شد. تراکتور در قد و قواره یک مدعی است و حتی برای قهرمانی نیز شانس خوبی دارد. در حال حاضر شرایط ایده آلی حاکم است و با تفکرات فعلی آقای خمز امکان کسب قهرمانی و شکسته شدن طلسم این چند ساله وجود دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها