|
کدخبر: 317152 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

استقلال به ۲ خرید نیاز دارد / سازمان لیگ همه را به جان هم می اندازد

سعید مراغه چیان بیان کرد: قانون تعیین سقف قرارداد باید برداشته شود و جهت شفاف سازی مالی، روش‌های بهتر و اصولی‌تر را به کار گرفت. این قانون هیچ تاثیر مثبتی بر فوتبال ما نمی‌گذارد و حتی نتیجه معکوس هم خواهد داشت.

فوتبال استقلال به ۲ خرید نیاز دارد / سازمان لیگ همه را به جان هم می اندازد

استقلال در آخرین بازی نیم فصل اول، موفق به شکست پیکان شد و با توجه به ناکامی سایر تیم های مدعی، صدرنشین لیگ باقی ماند.

آبی های پایتخت از ابتدای فصل تا به امروز حواشی مختلفی را تجربه کردند. از تغییرات مدیریتی و عملکرد ضعیف در پنجره نقل و انتقالات تابستانی تا بروز اختلافات مشهود میان سرمربی و مدیرعامل، حاشیه‌های به حساب می‌آید که هواداران استقلال از نزدیک شاهد آن بودند.

درهرصورت استقلال همراه با جواد نکونام قهرمان نیم فصل اول لیگ برتر شد. آبی‌ها آمارهای خوبی را در این مقطع ثبت کردند که کم‌ترین تعداد شکست و کم‌ترین گل خورده از جمله این آمار درخشان است.

به باور کارشناسان و برخی پیشکسوتان این باشگاه، صدرنشین فعلی لیگ باید در نقل و انتقالات زمستانی ترکیب خود را تقویت کند، وگرنه احتمالا صدر جدول لیگ را از دست خواهند داد.

پس از تصمیم کمیته استیناف، امتیازهای دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان برگشت و حالا این دو تیم بیش از پیش به آبی های پایتخت نزدیک شدند. سازمان لیگ بر این باور است که باشگاه های مذکور، از قانون سقف قراردادها تخطی نکردند و نباید محکوم شوند.

گسترش نیوز برای بررسی آخرین شرایط استقلال و آسیب شناسی قانون سقف قراردادها، گفت و گویی با سعید مراغه چیان انجام داده که در ادامه می خوانید.

استقلال-پیکان

تاثیر تعویض های خوب نکونام

سعید مراغه چیان درباره پیروزی استقلال برابر پیکان گفت: در نیمه اول شرایط برابری را شاهد بودیم و نتیجه مساوی قابل پیش بود اما در نیمه دوم وضعیت دیگری رقم خورد. استقلال با انجام تعویض های خوب، موفق به تغییر روند بازی شد و به گل برتری رسید. پیکان تیم خوب و منسجمی بود و غلبه بر این نوع تیم ها دشوار است. آرمین سهرابیان عملکرد خوبی در این بازی داشت و یک مدافع گلزن محسوب می‌شود. باید به گل زیبای پیمان بابایی هم اشاره کنم که تاثیر زیادی در این برد شیرین و ارزشمند داشت.

او در مورد نیازمندی های استقلال در فصل نقل و انتقالات بیان کرد: استقلال از ابتدای فصل تا به اکنون، مشکل تمام کنندگی در خط حمله دارد. این تیم به سختی گل می زند و نمی توان این حقیقت را کتمان کرد. به نظر من، در این فرصت باید یک مهاجم تمام عیار به تیم اضافه شود تا به این وسیله مشکل مذکور برطرف شود.

نیازمندی های استقلال در نقل و انتقالات

مراغه چیان افزود: در وهله دوم، استقلال به یک هافبک بازیساز نیاز دارد تا بتواند به خوبی مهاجمان تیم را تغذیه کند. متاسفانه هافبک های فعلی در انجام این امر مهم، دچار مشکل هستند و آمار ضعیف گلزنی فورواردها نیز از همین مسئله ناشی می شود. بازگشت رافائل سیلوا را به فال نیک می گیرم و امیدوارم همان عملکرد سابق را داشته باشد. او در دو فصل گذشته بازی های خوبی برای استقلال انجام داد و حالا با این اتفاق، روزبه به پست اصلی خود بازمی‌گردد.

وی در پیوند با رای کمیته استیناف مبنی بر بازگشت امتیازات دو باشگاه سپاهان و پرسپولیس اظهار کرد: علت این تصمیم عجیب را متوجه نشدم و از بابت آن ناراحت هستم. دلیل کسر نیز مشخص نبود، چه برسد به بازگرداندن همان امتیازها که حالا به موجب آن، جدول هم با تغییرات مواجه شد. متاسفانه سازمان لیگ تصمیمات غیرمنطقی اتخاذ می‌کند و تیم ها را به جان هم می اندازد. در فوتبال ما اتفاقاتی رخ می دهد که در هیچ جای دنیا نظیرش را نمی‌توان مشاهده کرد.  

سازمان-لیگ

این قانون نتیجه معکوس می‌دهد

پیشکسوت باشگاه استقلال در رابطه با ادامه روال قانون سقف قراردادها در فوتبال ایران به گسترش نیوز گفت: قانون تعیین سقف قرارداد باید برداشته شود و جهت شفاف سازی مالی، روش‌های بهتر و اصولی‌تر را به کار گرفت. این قانون هیچ تاثیر مثبتی بر فوتبال ما نمی‌گذارد و حتی نتیجه معکوس هم خواهد داشت. برخی با یک قانون غلط، عجیب و خلق الساعه قصد دارند وضعیت قراردادها را سر و سامان دهند که البته کاملا در اشتباه هستند. میزان دریافتی بازیکنان یک امر شخصی است و به هیچ نهاد و سازمانی مربوط نمی شود.

مراغه چیان در ارتباط با لینک شدن امید ابراهیمی به استقلال عنوان کرد: امید بازیکن خوب و باکیفیتی است و به درد استقلال می خورد. البته باید شرایط سنی او را نیز درنظر گرفت و با چشمان باز اقدام به جذب بازیکن کرد. من به تصمیم کادر فنی احترام می گذارم و امیدوارم در پنجره نقل و انتقالات زمستانی، بازیکنان باکیفیت و موثری به ترکیب اضافه شوند.

تیم-ملی

کار سختی در پیش داریم

او درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران در آستانه مسابقات جام ملت های آسیا گفت: با توجه به حضور تیم های قدرتمندی نظیر ژاپن، کره جنوبی، عربستان، استرالیا و حتی قطر، کار برای ما بسیار سخت خواهد بود. تیم ملی ایران از بازیکنان خوبی برخوردار است اما در بازی های اخیر شاهد پیشرفت خوب و قابل ملاحظه‌ای نبودیم. ضمن اینکه میانگین سنی تیم ما بالا است و برای رقابت با تیم های جوانی نظیر ژاپن به مشکل خواهیم خورد.

کارشناس فوتبال در پایان اضافه کرد: برای تیم ملی فوتبال ایران آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم پس از سال ها موفق به کسب قهرمانی شویم و طلسم ناکامی‌ها را شکسته شود. متاسفانه در فوتبال ما به فوتبال پایه و آکادمی‌ها آن‌طور که باید و شاید اعتنا نمی‌شود و نتیجه این بی‌توجهی را می توان در نتایج تیم های ملی مشاهده کرد. من سابقه کار در آکادمی استقلال را دارم و نسبت به اهمیت این موضوع کاملا مطلع هستم. با تقویت تیم‌های پایه می توان بسیاری از چالش‌ها و مشکلات فوتبال کشور را حل کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها