|
کدخبر: 319222 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

این اتفاقات در شان پرسپولیس نبود / سازمان لیگ در اشتباه است

رحیم یوسفی بیان کرد: قانون سقف قراردادها ایرادات بزرگی دارد و از روز نخست نیز این مشکلات پیش بینی می‌شد. از دیدگاه من، این قانون اشتباه باید برداشته شود و بهتر است سازمان لیگ برای شفاف سازی مالی به سراغ روش های دیگری برود.

فوتبال این اتفاقات در شان پرسپولیس نبود / سازمان لیگ در اشتباه است

تیم ملی فوتبال ایران در دیداری حساس و مهم فردا به مصاف تیم سوریه می رود. ملی پوشان در دور گروهی بر تمام حریفان خود غلبه کرد و با ۹ امتیاز راهی دور بعدی مسابقات شد. برای بررسی عملکرد شاگردان امیر قلعه نویی و همچنین تحلیل قانون پرحاشیه سقف قراردادها، گفت و گویی با رحیم یوسفی، بازیکن اسبق باشگاه پرسپولیس انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

رحیم-یوسفی

اقتدار لازم را نداریم

رحیم یوسفی درباره عملکرد کلی تیم ملی فوتبال ایران تا پیش از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا گفت: تیم ملی در چند مسابقه اخیر موفق به ارائه فوتبال خوب، زیبا و تماشاگرپسندی نشده و عملکرد جذابی نداشته است. اقتدار و انسجام لازم را در بازی تیم ملی ندیدم و نسبت به نمایش کلی نیم نقد جدی دارم. پیروزی های به دست آمده بیشتر روی خلاقیت های فردی بازیکنان حاصل شده و تاکتیک و استراتژی به خصوصی در نحوه بازی تیم ملی مشاهده نمی شود.

او ادامه داد: ما در تقابل با تیم ملی فسلطین و حتی هنگ کنگ بد و ناامیدکننده ظاهر شدیم. به باور من، نباید پشت این بردها و ۳ امتیازها پنهان شد. وظیفه ما این است که واقعیت ها را به دور از تعصب بیان کنیم و به شکل سازنده و درست، نسبت به عملکرد تیم منتقد باشیم.

تیم-ملی

یک هشدار جدی برای ژنرال

یوسفی افزود: درحال حاضر اثرگذاری بازیکنان خلاق و کلیدی ما منجر به کسب پیروزی های متوالی شده و نقش پررنگی را از سوی کادر فنی شاهد نیستیم. سیستم و نوع بازی تیم ملی پر از ایراد است و نمی توان این حقیقت را کتمان کرد. در خط دفاعی آسیب پذیر هستیم و این موضوع در ۳ بازی گذشته به وضوح قابل رویت بود.

وی در خصوص مصاف بعدی ایران با سوریه بیان کرد: ضعیف ترین تیم ها در این دوره از مسابقات جام ملت های آسیا، حضور پرقدرتی داشته اند و از این جهت، نمی توان تیمی را از پیش بازنده دانست. تمام تیم ها نزدیک به هم هستند و فاصله ها به شدت کاهش پیدا کرده است. برای کسب قهرمانی باید حریفان را شکست داد و نباید از نام و شهرت تیمی هراس داشت. سوریه تیم خوب و مستحکمی است و فوتبال فیزیکی و درگیرانه ارائه می دهد. بازیکنان تیم ملی ایران در امر پرسینگ و تحت فشار گذاشتن حریف دچار مشکل جدی هستند و این امر را در بازی های اخیر دیدیم.

تیم-ملی-ژاپن

شانس های اصلی قهرمانی

کارشناس فوتبال در ارتباط با تیم های موفق این دوره از مسابقات اظهار کرد: اکثر تیم های این دوره از رقابت های جام ملت های آسیا، خوب و رضایت بخش ظاهر شدند. به عنوان مثال، تیم ملی هند و تاجیکستان عملکرد خیلی خوبی داشتند و بر خلاف انتظارات موفق به ارائه نمایش های جذابی داشتند. این نوع تیم ها بر خلاف تیم ملی ما، نمایش های جذابی ارائه دادند و هواداران خود را راضی کردند. در صورت غفلت برابر سوریه، ایران با یک چالش جدی روبه رو خواهد شد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در رابطه با شانس های اصلی قهرمانی به گسترش نیوز گفت: تیم های ژاپن، کره جنوبی و ایران بخت های اصلی قهرمانی محسوب می شوند. احتمال رویارویی ایران و ژاپن در مرحله یک چهارم بالا است و درصورت وقوع این اتفاق، یک تقابل جالب را در پیش خواهیم داشت. به نظر من، یکی از این ۳ تیم جام قهرمانی این دوره از مسابقات را به بالای سر می برد.

ساختمان-باشگاه-پرسپولیس

این اتفاقات در شان باشگاه پرسپولیس نبود

یوسفی در پیوند با جدایی یحیی گل محمدی و انتخاب اوسمار به عنوان سرمربی پرسپولیس توضیح داد: تمام اتفاقات باشگاه طی هفته های اخیر اشتباه و در عین حال عجیب بود. در این شرایط نیازی به این تغییرات مهم نبود و متاسفانه حالا پرسپولیس با وارد یک چالش بی دلیل شده است.

او در ادامه خاطرنشان کرد: پرسپولیس اختلاف امتیازی زیادی با صدر جدول نداشت و قطع همکاری با سرمربی تیم رخداد عجیبی به شمار می رود. البته یحیی نیز به خاطر استعفاهای متوالی تا حدودی مقصر است ولی باید دلیل اختلافات مشخص شود. این گونه جدایی ها شکل و شمایل خوبی ندارد و در شان باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس نیست. آقای درویش در این مدت زمان زیادی را هدد داد و نهایتا همان تصمیم قابل انتظار را اتخاذ کرد. آقای اوسمار نفر دوم بوده و امیدوارم بازیکنان پیروی خوبی از این مربی داشته باشند.

سازمان-لیگ

پشت پرده یک قانون اشتباه!

مفسر فوتبال در خصوص قانون سقف قراردادها و تعیین مبلغ ۳۲۵ میلیارد برای باشگاه های لیگ برتری توسط سازمان لیگ گفت: این قانون ایرادات بزرگی دارد و از روز نخست نیز این مشکلات پیش بینی می‌شد. از دیدگاه من، این قانون اشتباه باید برداشته شود و بهتر است سازمان لیگ برای شفاف سازی مالی به سراغ روش های دیگری برود.

رحیم یوسفی در پایان اضافه کرد: ثبت قراردادها و مبلغ آن باید به عهده خود باشگاه ها باشد و نهادهای مربوطه حق دخالت در این زمینه را ندارند. مخاطبان لیگ برتر از حقایق حاکم بر فوتبال ایران باخبر هستند و برخی ادعاها را هرگز نمی پذیرند. بسیاری از بازیکنان تیم های بالای جدول قراردادهای خود را ارقام نجومی به ثبت رساندند. باشگاه ها خارج از قرارداد، به برخی از بازیکنان به اشکال دیگر منفعت می رسانند. حتی شنیده ها از آن حکایت دارد که به برخی از بازیکنان سپاهان خانه های گران قیمت در ترکیه داده شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها