|
کدخبر: 309279 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

قلعه نویی راه کی روش را می‌رود / تیم ملی ارث پدر کسی نیست / گل‌ گهر مثل حسن یزدانی است

مرتضی فنونی زاده؛ پیشکسوت باشگاه پرسپولیس بیان کرد: هیچ چیزی به شکل اساسی در تیم ملی تغییر نکرده و صرفا نام‌ها روی نیمکت جابه‌جا شده است. دقیقا شاهد همان رویه، تصمیمات و طرز فکر در تیم ملی هستیم و آقای قلعه نویی از تمامی جهات، جا پای آقای کی‌روش گذاشته است.

ورزش قلعه نویی راه کی روش را می‌رود / تیم ملی ارث پدر کسی نیست / گل‌ گهر مثل حسن یزدانی است

پرسپولیس پس از کسب پیروزی شیرین و روحیه بخش برابر الدحیل، موفق به شکست تیم گل گهر سیرجان شد. قرمزهای پایتخت  ۳ امتیاز مهم این دیدار خانگی را با تک گل شهاب زاهدی تصاحب کردند و به صدر جدول صعود کردند.

این بازی حواشی مربوط به داوری داشت و بازیکنان و کادرفنی گل گهر نسبت به یک صحنه به شدت معترض بودند. سانتر خوب ممی زاده میشل با ضربه سر تی‌ورده همراه شد که علیرضا بیرانوند اجازه گلزنی به تیم مهمان نداد. پس از این صحنه جنجالی، حواشی زیادی ایجاد شد و بازی تحت تاثیر این واقعه قرار گرفت.

طبق نظر کارشناسان داوری، توپ مهاجم گل گهر از خط رد شد و باید گل اعلام می‌شد. تی‌ورده در اولین حضور خود می توانست گل حساسی را به ثمر برساند که داور مسابقه نظر دیگری داشت.

گسترش نیوز برای بررسی عملکرد پرسپولیس در این دیدار و اتفاقات رخ داده در جنجالی ترین مصاف هفته هفتم رقابت های لیگ برتر، گفت و گویی با مرتضی فنونی زاده، پیشکسوت قرمزهای پایتخت انجام داده که در ادامه می خوانید.

پرسپولیس-گل-گهر

۲ ارمغان مهم پیروزی شیرین در آزادی

مرتضی فنونی زاده درباره پیروزی سرخپوشان تهرانی در خانه برابر گل گهر و صعود به صدرجدول رقابت ها گفت: این بازی برای من از دو جهت حائز اهمیت و قابل بررسی است؛ حضور هواداران در ورزشگاه که به افزایش کیفیت فنی بازی کمک کرده بود و همچنین گلزنی شهاب زاهدی، این دو مورد محسوب می شود.

او ادامه داد: شهاب عملکرد خوبی در بازی های گذشته داشت اما به خاطر بدشانسی موفق به گلزنی نشده بود که خوشبختانه این مهم در تقابل با گل گهر حاصل شد. پرسپولیس شروع فوق العاده‌ای داشت و خیلی زود قدرت خود را به حریف دیکته کرد. البته این مسابقه یک اتفاق ناگوار هم داشت و آن اتفاق مصدومیت سخت یاسین سلمانی بود.

فنونی زاده افزود: عدم تغییرات زیاد در ترکیب اصلی نسبت به بازی گذشته، تصمیم خوب آقای گل محمدی بود و با این رویه ۳ امتیاز بازی نصیب ما شد. سرلک در این بازی به ترکیب اضافه شد و عملکرد خوبی هم داشت ولی حضور ثابت ریگی می توانست اتفاق بهتری باشد، در این صورت سرلک هم با مصدومیت مواجه نمی شود.

گل-گهر

گل گهر مثل یزدانی شده است

پیشکسوت پرسپولیس درباره عملکرد گل گهر خاطرنشان کرد: در نیمه دوم شرایط به کلی تغییر کرد و شاهد بازی خوب و روبه جلوی گل گهر بودیم. در ۴۵ دقیقه دوم، تمام بازی در کنترل گل گهر بود و نمی توان این موضوع را انکار کرد. گل گهر در گذشته و تحت نظر امیر قلعه نویی نیز فوتبال خوبی ارائه می داد و هنوز هم جزو باکیفیت ترین تیم های کشور محسوب می شود. با این وجود، گل گهر همواره مقابل پرسپولیس بازنده می شود و آمار هم بیانگر همین مطلب است. در ۶ بازی، ۵ باخت نصیب تیم سیرجانی شده و از این رو، می توان تقابل های پرسپولیس و گل گهر را به جدال حسن یزدانی و دیوید تیلور تشبیه کرد.

باید منصفانه نظر داد

این کارشناس در خصوص صحنه جنجالی بازی به گسترش نیوز گفت: در این باره باید منصفانه و به دور از تعلقات رنگی نظر داد. همان طور که در تصاویر هم قابل مشاهده بود، توپ مهاجم گل گهر به طور کامل، از تمام خط رد شد و گل آن‌ها به نوعی سوخت. البته پرسپولیس هم از نظر داوری متضرر شد و داور می توانست یک پنالتی به نفع ما اعلام کند. وجود وی‌ای‌آر در این مواقع به کار می آمد که متاسفانه اراده‌ای برای این موضوع و آوردن تکنولوژی به فوتبال کشور وجود ندارد.

بازیکن پیشین پرسپولیس در ارتباط با عملکرد رضا درویش به عنوان مدیرعامل پرسپولیس اظهار کرد: درابتدا باید به خاطر توجه ویژه و تماس اخیر مدیریت باشگاه با پیشکسوتان، یک تشکر ویژه از آقای درویش داشته باشم. طبق لیست درنظر گرفته شده توسط آقای پروین، قرار بر این شد که چند بازیکن قدیمی پرسپولیس در جشن قهرمان حضور داشته باشند و دور افتخار بزنند. من به علت مشغله شخصی و مسافرت، قادر به حضور در این مراسم نبودم.

رضا-درویش

یک گلایه از آقای مدیرعامل

فنونی زاده تصریح کرد: باید به نفس این کار زیبا اشاره کنم و از مدیریت کمال تشکر را داشته باشم اما حضور در این قهرمانی‌ها برای نسل من یک مسئله عادی است که در دهه ۶۰ بارها آن را تجربه کردیم. جام هایی که در عکس‌های آقای درویش مشاهده می شود، حاصل تلاش افرادی مثل من در گذشته این باشگاه است. این قبیل اقدامات و ارج نهادن پیشکسوتان، در همه جای دنیا مرسوم است و از جمله فعالیت های باارزش مدیران باشگاه ها به شمار می رود. البته عدم حضور آقای درویش در تمرین پیشکسوتان، گلایه فعلی ما است که امیدوارم در آینده نزدیک شاهد این موضوع هم باشیم.

وی در رابطه با شرایط تیم ملی و لیست جدید امیر قلعه نویی عنوان کرد: هیچ چیزی به شکل اساسی در تیم ملی تغییر نکرد و صرفا نام ها روی نیمکت جابه جا شده است. دقیقا شاهد همان رویه، تصمیمات و طرز فکر در تیم ملی هستیم و آقای قلعه نویی از تمامی جهات، جا پای آقای کی روش گذاشته است. من با هجومی شدن تیم ملی و تغییر تاکتیک تیم ملی نسبت به گذشته موافق هستم اما در بسیاری از موارد باز هم شاهد همان مسائل تکراری هستیم.

قلعه-نویی

تیم ملی ارث پدر کسی نیست

ملی پوش اسبق ادامه داد: در دعوت از بازیکنان، همان طرز فکر اشتباه و درجا زدن را می بینیم که گویی این دور باطل تمامی ندارد. باز هم بازیکنان لیگ نادیده گرفته شدند و اقدام به دعوت از بازیکنان تمام شده می شود. در آستانه شروع بازی های جام ملت های آسیا، ما باید در فکر پوست اندازی و جوان سازی ترکیب باشیم اما متاسفانه همان بازیکنان مُسن و ناکارآمد به تیم ملی دعوت می شوند. تیم ملی ارث پدر کسی نیست و این موضوع را عده ای باید بدانند.

مرتضی فنونی زاده در پایان اضافه کرد: چرا بازیکنانی مثل کریم انصاری فرد و احسان حاج صفی، همیشه در تیم ملی باشند. به عنوان مثال رضا اسدی و شهریار مغانلو آمادگی خوبی دارند و می توانند به تیم ملی کمک کنند. به جز مهدی طارمی، هیچکدام از مهاجمان لژیونر ما شرایط جالبی ندارند. تیم ملی به پوست اندازی نیاز دارد وگرنه با این تصمیمات و نفرات فعلی، به زنگ تفریح تیم های آسیایی تبدیل می شویم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها