|
کدخبر: 282519 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس:

پرسپولیس به ۲ مهاجم جدید نیاز دارد / این بازیکن باید فیکس بازی کند

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت پرسپولیس گفت: با توجه به اتفاقات اخیر، نیاز به خرید مهاجم کاملاً حس می‌شود. ما چهار مدافع خوب داریم و در پست‌های دیگر نیز بازیکنان شاخص و باکیفیتی حضور دارند. پرسپولیس به یک یا دو مهاجم شش‌دانگ نیاز دارد تا توپ‌های ارسالی تبدیل به گل شوند.

ورزش پرسپولیس به ۲ مهاجم جدید نیاز دارد / این بازیکن باید فیکس بازی کند

دربی ۹۹ با نتیجه تساوی به پایان رسید تا قرمزها کماکان در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر باقی بمانند. یحیی گل محمدی پیش از دربی با شوک جدایی یورگن لوکادیا مواجه شد. شیخ دیاباته نیز به علت آسیب دیدگی این دیدار را از دست داده بود تا ترکیب سرخ‌ها دستخوش تغییر شود.

در سمت مقابل عارف غلامی به بازی نرسید و مرادمند جایگزین او شد تا زوج خط دفاعی را با رافائل سیلوا تشکیل دهد. بازی متعادل آغاز شد تا اینکه گولسیانی در دقیقه ۱۶ گل اول دربی را به ثمر رساند. روزبه چشمی که از گلزنی در جام جهانی روحیه خوبی گرفته بود، گل تساوی را وارد دروازه بیرانوند کرد تا نیمه اول با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

حرکت سریع محمد محبی از سمت چپ، زمینه ساز گل دوم استقلال شد. ارسلان مطهری در ابتدای نیمه دوم، آبی‌ها را پیش انداخت. مطهری با این گل و ثبت چهارمین گل خود در دربی‌ها، در کنار فرهاد مجیدی و مجتبی جباری قرار گرفت. حملات پرسپولیس در ادامه بازی بی‌ثمر بود و موقعیت‌های گلزنی آن‌ها به در بسته می‌خورد. درنهایت ولسیانی گل دوم خود و تیمش را زد و به‌این‌ترتیب یک تساوی تکراری دیگر حاصل تلاش سرخابی‌ها شد.

پرسپولیس با این نتیجه در صدر جدول باقی ماند و استقلال با یک پله نزول، جایگاه دوم خود را به گل گهر واگذار کرد. گسترش نیوز برای بررسی شرایط شهرآورد ۹۹، گفت‌وگویی با مرتضی فنونی زاده پیشکسوت باشگاه پرسپولیس انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

گولسیانی-پرسپولیس-دربی

خرید این مدافع بسیار هوشمندانه بود

مرتضی فنونی زاده درباره کیفیت دربی پایتخت گفت: نبود تماشاگران در ورزشگاه، جذابیت بازی را کم کرده بود. پرسپولیس در ۲۰ دقیقه اول عالی کار کرد و روی یک ضربه آزاد به گل هم رسید. در ادامه استقلال به خودش آمد و موفق شد که گل مساوی را بزند. نیمه اول هردو تیم شرایط برابری داشتند و تساوی عادلانه بود. در شروع نیمه دوم تمرکز بازیکنان پرسپولیس پایین بود و استقلالی‌ها با استفاده از غفلت خط دفاعی ما، گل دوم را زدند. بعد از گل مطهری، استقلال طبق عادت و انتظار، عقب نشست و خوشبختانه درانتهای بازی به گل مساوی رسیدیم.

او در خصوص عملکرد و گلزنی های گولسیانی بیان کرد: جذب این مدافع، تصمیم هوشمندانه آقای گل محمدی در فصل نقل و انتقالات بود. گولسیانی هم در کارهای دفاعی بازیکن قابلی است و هم در ضربات آزاد مؤثر عمل کرده و درمجموع مدافع گلزنی است. البته به نظر من هنوز آن هماهنگی ایده آل بین پور علی گنجی و گولسیانی دیده نمی‌شود.

فنونی زاده ادامه داد: فضای قابل‌توجهی بین این دو مدافع وجود دارد و در بازی‌های قبلی نیز این موضوع را مشاهده کردیم. آقای گل محمدی یک مدافع بوده و می‌تواند این ضعف را در تمرینات برطرف کند. در ضمن فرشاد فرجی می‌تواند بیش از این بازی کند و امیدوارم که دربازی‌های بعد از او و نعمتی در پست دفاع وسط استفاده شود.

صادقی-گولسیانی

تعویض‌ها بسیار خوب و مؤثر بودند

پیشکسوت قرمزهای پایتخت در ارتباط با تعویض‌های یحیی گل محمدی در نیمه دوم اظهار کرد: تعویض‌ها بسیار خوب و مؤثر بودند و از دقیقه ۶۵ به بعد، روند بازی تغییر کرد. فرشاد فرجی برای استفاده از ضربات سر به زمین آمد که مؤثر واقع شد و همان دقیقه گل هم زدیم. به عقیده من این مدافع توانایی های زیادی دارد و باید به‌صورت فیکس بازی کند. بقیه تعویض‌ها نیز خوب و هوشمندانه بودند و جریان بازی را به نفع پرسپولیس تغییر دادند. البته در این بازی ما هافبک پلی میکر نداشتیم و نیمکت نشینی رفیعی کمی عجیب بود.

او در مورد بازی با مهاجم کاذب در دربی به گسترش نیوز گفت: در نیمه اول پرسپولیس عملا مهاجمی نداشت و امید عالیشاه و مهدی ترابی به‌تناوب نقش مهاجم کاذب را ایفا می‌کردند. این بازیکنان مهارت‌های فردی و تکنیکی دارند و نمی‌توانند از پس وظایف یک فوروارد بربیایند. در کل حفظ صدرنشینی برای پرسپولیس اهمیت بالایی داشت که خوشبختانه این اتفاق رخ داد.

دربی-تهران

به دو مهاجم گلزن نیاز داریم

مدافع اسبق پرسپولیس در رابطه با جدایی لوکادیا و ضرورت جذب مهاجم در نیم فصل تصریح کرد: با توجه به اتفاقات اخیر، نیاز به خرید مهاجم کاملاً حس می‌شود. ما چهار مدافع خوب داریم و در پست‌های دیگر نیز بازیکنان شاخص و باکیفیتی حضور دارند. بعد از مدت‌ها یک مهاجم تمام‌کننده و خطرناک نصیب پرسپولیس شده بود که متأسفانه خیلی زود جدا شد. مطمئن باشید که لوکادیا در بازی دیروز دو گل را به ثمر می‌رساند.

او درادامه خاطرنشان کرد: پرسپولیس به یک یا دو مهاجم شش‌دانگ نیاز دارد تا توپ‌های ارسالی تبدیل به گل شوند. در این مقطع فوروارد خوب ایرانی به سختی جذب می‌شود؛ بنابراین این مهاجم احتمالی، ترجیحاً خارجی باشد تا به سود تیم و خط حمله تمام شود. آقای درویش هم به لحاظ تأمین مسائل مالی و هم ازنظر جمع‌کردن حواشی، خوب کار کرده و امیدوارم که این روند ادامه‌دار باشد.

مرتضی فنونی زاده در پایان اضافه کرد: تثبیت صدرنشینی مسئله مهمی بود و انشالله در ادامه فصل هم باقدرت بیشتر به سمت قهرمانی حرکت می‌کنیم. نبود تماشاگران در دربی واقعاً نامید کننده بود و فدراسیون باید در این خصوص تدابیری اندیشیده و این موضوع را حل کند. امیدوارم که مشکل حضور هواداران در ورزشگاه نیز هرچه سریع‌تر حل شود. آمدن تماشاگر به استادیوم جذابیت دربی را چند برابر می‌کرد که متأسفانه این اتفاق رخ نداد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها