|
کدخبر: 275619 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

بازیکنان پرسپولیس بی‌انگیزه بودند / بازی با سپاهان حکم فینال را دارد

فنونی زاده پیشکسوت باشگاه پرسپولیس بیان کرد: تعطیلی لیگ به ضرر پرسپولیس تمام شد. تا پیش از فیفا دی، پرسپولیس چند برد متوالی به دست آورد و عملکرد خوبی داشت. در این بازی بازیکنان بی‌انگیزه بودند. طراوت و شادابی لازم را در بین بازیکنان ندیدم.

ورزش بازیکنان پرسپولیس بی‌انگیزه بودند / بازی با سپاهان حکم فینال را دارد

پرسپولیس پس از ۶ هفته شکست‌ناپذیری، سرانجام طعم باخت را چشید. قرمزهای پایتخت در ورزشگاه آزادی میزبان تیم تراکتور بودند. این مسابقه بدون حضور هواداران برگزار شد.

یحیی گل محمدی تیم خود را با کم‌ترین تغییر نسبت به دیدارهای گذشته، روانه میدان کرد. بازی در نیمه اول چنگی به دل نزد و صرفاً چند شوت از راه دور را شاهد بودیم. دروازه‌های دو تیم در ۴۵ دقیقه نخست، به شکل کاملاً جدی تهدید نشد. در نیمه دوم، حملات پرسپولیس آهنگ بهتری به خود گرفت.

لوکادیا در دقیقه ۷۰، تیر دروازه تراکتور را به لرزه درآورد. در دقیقه ۷۵ محمد عباس زاده با فرصت‌طلبی، دروازه تیم سابق خود را باز کرد. تراکتور پس از به ثمر رساندن گل، عقب نشست و به کارهای دفاعی پرداخت. فشارهای پرسپولیس جواب داد و داور یک پنالتی به سود سرخ‌ها اعلام کرد.

البته این تصمیم موعود بنیادی فر با اعتراض شدید بازیکنان و کادر فنی تراکتور همراه شد. مهدی ترابی پنالتی بادآورده پرسپولیس را از دست داد تا بزرگ‌ترین شانس برای فرار از شکست بر باد برود. محمدرضا اخباری با مهار پنالتی ترابی، ستاره تیمش شد و زمینه پیروزی مهم تبریزی‌ها را فراهم کرد.

پرسپولیس با قبول این شکست خانگی، راهی اصفهان خواهد شد تا در مقابل شاگردان ژوزه مورایس صف‌آرایی کند. دیداری سخت که می‌تواند سرنوشت صدرنشینی را تا پایان هفته هشتم تعیین کند. گسترش نیوز برای بررسی عملکرد پرسپولیس در این دیدار، گفت‌وگویی با مرتضی فنونی زاده پیشکسوت قرمزهای پایتخت انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

پرسپولیس-تراکتور

بازیکنان پرسپولیس بی‌انگیزه بودند

مرتضی فنونی زاده درباره بازی پرسپولیس و تراکتور گفت: تعطیلی لیگ به ضرر پرسپولیس تمام شد. تا پیش از فیفا دی، پرسپولیس چند برد متوالی به دست آورد و نمایش‌های خوبی را ارائه کرد. در این بازی بازیکنان بی‌انگیزه بودند. طراوت و شادابی لازم را در بین بازیکنان ندیدم.

او ادامه داد: انتظار چنین بازی سردرگمی را از پرسپولیس نداشتم. در بحث مالکیت توپ و میدان، باز هم خوب بودیم اما آن زهر یا عطش لازم را در فاز هجومی ندیدم. درگذشته از نداشتن بازی‌ساز گلایه داشتیم. الآن ۳ هافبک خلاق در میانه میدان داریم. ترکیب کاملی دراختیار کادر فنی است اما در ایجاد موقعیت در نیمه اول عاجز بودیم!

پیشکسوت پرسپولیس افزود: تراکتور تیم خوب و آماده‌ای در این فصل نشان داده اما در این دیدار برای مساوی به میدان آمده بود. روند بازی پرسپولیس به حدی ضعیف پیش رفت که تراکتور با آن ذهنیت قبلی، صاحب چند موقعیت جدی گلزنی شد. این عملکرد از پرسپولیس که میزبان هم بود، قابل‌قبول نیست.

ترابی-پرسپولیس

او خاطرنشان کرد: در نیمه دوم نیز شکل بازی تغییر چندانی نکرد. حملات کم خطر ما با ضد حملات خطرناک‌تر تراکتور پاسخ داده می‌شد. درنهایت نیز از همین حربه به گل رسیدند. واقعاً شرایط روحی و روانی بازیکنان پرسپولیس بد بود. همین عامل زمینه‌ساز اولین شکست ما شد.

این کارشناس فوتبال در مورد پنالتی بحث‌برانگیز بازی بیان کرد: فوتبال امروز کاملاً حرفه‌ای شده و نمی‌توان حقایق را کتمان کرد. با احترام به هواداران بزرگ و فهیم پرسپولیس، آن صحنه اصلاً پنالتی نبود. واکنش دفاع وسط تراکتور در آن موقعیت طبیعی بود و خطایی صورت نگرفت.

رضاییان-سپاهان-هوادار

یک فینال زودرس را شاهد خواهیم بود

فنونی زاده در رابطه با بازی روز جمعه پرسپولیس با سپاهان اظهار کرد: از دیرباز در غرب آسیا رقیب قدیمی تیم ملی ایران، عربستان بوده است. در شرق آسیا نیز کره و ژاپن این وضعیت را با ما دارند. در لیگ برتر از بین تیم‌های شهرستانی، سپاهان رقیب سنتی پرسپولیس به‌حساب می‌آید.

او در ادامه تصریح کرد: سپاهان همیشه حریف قدرتمند و قابل‌احترامی است. یک فینال زودرس را شاهد خواهیم بود. بازی روز جمعه برای هردو تیم، یک نبرد شش امتیازی به شمار می‌رود. اختلاف امتیاز دو تیم، تنها ۲ امتیاز است و این مسئله هیجان مسابقه را مضاعف می‌کند.

بازیکن اسبق پرسپولیس در خصوص وضعیت مدعیان قهرمانی در فصل جاری توضیح داد: پیش از آغاز فصل، من یک نکته را درباره رقابت قهرمانی پیش‌بینی کردم که حالا محقق شده است؛ اینکه در لیگ بیست و دوم تعداد تیم‌های مدعی قهرمانی، شش- هفت تیم خواهد بود. الآن از امتیاز ده به بالا، هفت تیم در کورس هستند.

فنونی زاده در ادامه افزود: البته صدرنشینی در این مقطع ارزشی ندارد. حتی در نیم‌فصل هم بی‌فایده بوده و جامی در کار نیست. درهرصورت بازی فوق‌العاده سختی در راه خواهد بود. بازی قبلی سپاهان را به‌طور کامل دیدم. خوب و هجومی کار می‌کنند و خط حمله خطرناکی دارند.

مرتضی فنونی زاده در پایان گفت: به‌احتمال‌قوی، بازی جذاب و باکیفیتی از آب درمی‌آید. امیدوارم که در کنار جذابیت، پرسپولیس نمایش خوبی داشته باشد و پیروز میدان شود. تقابل بازیکنانی مثل رضاییان، مغانلو، اسماعیلی فر و رفیعی با تیم‌های سابق، هیجان و حساسیت بازی را دوچندان می‌کند.

ارسال نظر