|
کدخبر: 286321 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

خطای بیرانوند کارت زرد داشت / با یحیی موافقم / هنوز چیزی از دیاباته ندیدم

مرتضی فنونی زاده؛ پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: به نظر من خطای بیرانوند کارت زرد داشت؛ چون که مدافعان پرسپولیس کنار فخرالدینی حضور داشتند. حدس من این است که داور به علت بازی خطرناک، تصمیم به اخراج بیرانوند گرفت. حالا داور می تواند بیشتر در خصوص این اتفاق شفاف سازی کند. به اعتقاد من داور قدری سختگیرانه تصمیم گیری کرد.

ورزش خطای بیرانوند کارت زرد داشت / با یحیی موافقم / هنوز چیزی از دیاباته ندیدم

پرسپولیس در هفته هجدهم رقابت های لیگ برتر، میزبان آلومینیوم اراک بود. شاگردان یحیی گل محمدی در این دیدار با نتیجه بدون گل متوقف شدند و صدر جدول را به سپاهان واگذار کردند. علیرضا بیرانوند در لحظات پایانی نیمه اول، با دریافت کارت قرمز مستقیم از زمین بازی اخراج شد.

بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس نسبت به این تصمیم مرتضی منصوریان به شدت معترض بودند. یحیی گل محمدی در کنفرانس خبری پس از بازی، انتقادات تندی را علیه داور، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مطرح کرد. پرسپولیس با این نتیجه، پس از چند هفته رتبه نخست جدول را از دست داد.

گسترش نیوز برای بررسی بازی اخیر قرمزهای پایتخت با آلومینیوم اراک، گفت و گویی با مرتضی فنونی‌زاده، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس داشت که در ادامه می‌خوانید.

اخراج-بیرانوند

خطای بیرانوند کارت زرد داشت

مرتضی فنونی‌زاده درباره توقف خانگی پرسپولیس مقابل آلومینیوم گفت: تیم خوب آقای رحمتی با هدف کسب حداقل امتیاز به زمین آمده بود. ضدحملات آلومینیوم بسیار خطرناک بود و مشخصا روی این مورد کار کرده بودند. تیم حریف پرسپولیس را به خوبی آنالیز کرده بود و از رونده بودن سمت چپ ما با حضور امیری و ترابی، آگاه بودند.

او ادامه داد: سمت راست پرسپولیس در غیاب صادقی جالب کار نکرد. عالیشاه پس از اخراج بیرانوند، مجبور به ترک زمین شد و آن قسمت زمین عملا فلج شد. مدافعان میانی پرسپولیس روی توپ‌های عمقی دچار ضعف هستند. بازیکنان حریف روی این ارسال‌ها، اکثرا با بیرانوند تک به تک می‌شوند. همین مسئله نیز باعث اخراج گلر و ۱۰ نفره شدن تیم شد.

این پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در ادامه خاطرنشان کرد: به نظر من این خطا کارت زرد داشت؛ چون که مدافعان پرسپولیس کنار فخرالدینی حضور داشتند. حدس من این است که داور به علت بازی خطرناک، تصمیم به اخراج بیرانوند گرفت. حالا داور می‌تواند بیشتر در خصوص این اتفاق شفاف سازی کند. به اعتقاد من داور بازی قدری سختگیرانه تصمیم گیری کرد.

یحیی-پرسپولیس-آلومینیوم

با نظر گل محمدی موافق هستم

فنونی‌زاده در خصوص شرایط محمد عمری بیان کرد: من از هفته‌های پیش به استعداد بالای این جوان اشاره کردم. در ابتدا، بازی های باصلابت و خوبی را ارائه می‌کرد اما در ۲ بازی اخیر زیاد تاثیرگذار نبوده است. شرایط بازی عمری به عنوان دست پرورده آکادمی باشگاه، باید به خوبی مدیریت شود. او باید همیشه فیکس باشد و موثر و باصلابت در خدمت تیم عمل کند. امیدوارم اوضاع طوری پیش نرود که به عنوان بازیکن ذخیره و در ۲۰ یا ۳۰ دقیقه پایانی به میدان بیاید.

او در خصوص اظهارنظرهای تند گل محمدی پس از بازی توضیح داد: من نظر او درباره جام‌های فلزی را تایید می‌کنم. باشگاه پرسپولیس در طول تاریخ خود صاحب جام های بسیاری شده است. درهفته های اخیر تعداد اشتباهات تاثیرگذار به ضرر پرسپولیس زیاده بوده و کارشناسان داوری هم آن ها را تایید کردند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس افزود: در این بازی هم داور می توانست برای پرسپولیس اعلام پنالتی کند. به خاطر فیزیک خاص دیاباته، داوران خطاها روی این بازیکن را نمی‌بینند. درصورتی که اگر این خطاها روی بازیکنانی مثل عالیشاه یا عمری انجام شود، احتمالا داوران تصمیم دیگری می‌گیرند.

آلومینیوم-اراک

شرایط پرسپولیس مطلوب است

فنونی زاده در خصوص تصمیم سرمربی پرسپولیس مبنی بر استفاده از تیم امید از هفته آینده عنوان کرد: تیم امید پرسپولیس کیفیت بالایی دارد و از بازیکنان با استعدادی برخوردار است. آقای گل محمدی در این سال‌ها به حرف های خود عمل کرده اما درمورد این ادعا، احتمالا روی عصبانیت ناشی از تصمیمات داور، چنین حرفی زده است.

او در ادامه تصریح کرد: من موافق با استفاده از ترکیبی از تلفیق بازیکنان با تجربه و تیم امید هستم. شرایط پرسپولیس خوب و مطلوب است و فقط به خاطر تفاضل گل در رده دوم قرار داریم. ۱۲ بازی و ۳۶ امتیاز باقی مانده است. در مجموع با نظرات یحیی موافق هستم؛ زیرا در هفته‌های گذشته علیه ما ناداوری‌های زیادی اتفاق افتاده است.

دیاباته-پرسپولیس

هنوز بازی درخشانی از دیاباته ندیدم

این پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره بازی بعدی پرسپولیس با نفت آبادان به گسترش نیوز گفت: با احترام به مردم خونگرم جنوب کشورمان، تیم ما همیشه در زمین آن‌ها مشکلاتی داشته است. صنعت نفت تیم بسیار خوبی است و جایگاه واقعی تیم مذکور، این جای جدول نیست. نفتی‌ها از زمان حضور آقای تاوارس، فوق العاده بازی می‌کنند اما در اکثر بازی‌ها با بدشانسی مواجه می‌شوند.

فنونی‌زاده ادامه داد: امیدوارم بازی جذابی از آب درآید و با یک ترکیب خوب، موفق به کسب ۳ امتیاز بازی شویم. پرسپولیس در نیم فصل دوم، بازی‌های سختی مقابل تیم های بالای جدول دارد. ما باید با گل گهر، سپاهان، استقلال و تراکتور بازی کنیم.

او در پایان اضافه کرد: از آقای درویش و هیئت مدیره باشگاه تشکر می کنم. آقای درویش اکثر بازیکن های مدنظر کادرفنی را جذب کرده و در زمینه تقویت تیم عالی عمل کرده است. امیدوارم که با حضور بازیکن برزیلی، خط حمله هم مثل نیم فصل دوم زهردارتر ظاهر شود. من تا به این هفته، بازی درخشانی از دیاباته ندیدم. او در استقلال به واسطه حضور بازیکنانی نظیر قایدی و سیستم خاص استراماچونی، عملکرد خوبی داشت.

  • سفری ارسالی در

    چرااینقدرطرفدارداره پرسپولیس خب یبارهم ب بازندچی میشه.

  • مهدی ارسالی در

    لطفأ پیشکسوتان محترم، بدون تعصب الکی صحب ت نکنند، عادلانه ومنصفانه نظر بدهند. ضمن أچندیست فوتبال بعضی از تیمهای متموّل و د ولتی فقط با بازی منفی و وادارکردن فروارد برای گرفتن پنالتی دروغین، به جمع کردن ا متیاز اقدام میکنند، ازهمین روی لذت فوتبا ل ازبین مبرود. همچنین بهره مندی بعضی ازت یمهای عربی حوزه خلیج فارس ازتاکتیکهای زم ین خوردن الکی و وقت کشی بیهوده و فوتبال بدون تاکتیک و بازیکنان بدون تکنیک، فقط ب ا پولهای لامفت و کلان ارزش و درجه هربازی کنی را تحت نفوذ دلالان وواسطه ها که اخیر اکثر ورزش دوستان وجود آنها را در میان ا کثر تیمها و مجموعه فدراسیونهای ورزشی کتم ان نمی کنند و مضرات وجودشان را اعلام کرد ه اند. فقط ناظرین محترم نهادهای نظارتی م یبایستی ورود کرده و پرده از خیانتهای این زالو صفتان بردارندو محیط ورزش و جوانان را پاکسازی کنند انشالله

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها