|
کدخبر: 307914 سهیل مافی

گفتگوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

کار سخت استقلال برای شکار صید آسیایی

استقلال پس از جذب بلانکو، حالا در پی جذب یک هافبک است. ماشاریپوف جدی ترین گزینه آبی ها محسوب می‌شود اما آبی پوش شدن ستاره ازبک، کمی بعید به نظر می‌رسد.

ورزش کار سخت استقلال برای شکار صید آسیایی

استقلال پس از مدت ها کشمکش و نزاع میان مدیرعامل و سرمربی، یک مهاجم جدید جذب کرد. گوستاوو بلانکو پس از انجام مذاکرات نسبتا طولانی با مسئولان استقلال، آبی پوش شد. فوروارد جدید و آرژانتینی آبی‌ها که چندی پیش در ترکیه با استقلال قرارداد امضا کرده بود، با حضور در ساختمان باشگاه، جلسه‌ای با علی خطیر برگزار کرد.

در این نشست، که مدیر برنامه بلانکو نیز حضور داشت، قرارداد نهایی به امضا رسید و او رسما شاگرد نکونام شد. به نظر می‌رسد بلانکو بعد از تکمیل تمرینات اختصاصی و دستیابی به شرایط جسمانی مطلوب، از امروز در تمرینات گروهی استقلال شرکت خواهد کرد.

درخصوص کیفیت بلانکو حرف و حدیث های زیادی وجود دارد اما یکی از پیشکسوتان باشگاه استقلال در این باره نظر جالبی ارائه داد. علی لطیفی، ستاره اسبق آبی ها در رابطه با خرید جدید استقلال به گسترش نیوز گفت: «من در مورد این بازیکن با یک آنالیزور بادانش و زبده به نام علیرضا سررشته صحبت کردم. او در خصوص این بازیکن نکات مهمی را با من در میان گذاشت. طبق گفته او، بازیکنان آمریکای لاتین ذاتاً بازیکنانی خلاق و تکنیکی هستند اما در همین منطقه بازیکنانی وجود دارند که به شدت فیزیکی هستند. نمونه بارز آن ایوان زامورانو بود که یک بازیکن فیزیکی اما به شدت گلزن محسوب می شود.»

گوستاوو-بلانکو1

بلانکو به فاز هجومی استقلال کمک می‌کند

او ادامه داد: «جواد نکونام برای این پست مهم به دنبال مهره هایی است که فیزیکی، مؤثر و زهردار باشند. او صرفاً در جستجوی بازیکنان ایستا و خنثی نیست و به خوبی از اهمیت پویا بودن یک مهاجم باخبر است. آقای سررشته در آرژانتین زندگی کرده و اطلاعات خوبی در خصوص بلانکو به من داد. طبق شنیده‌ها، این فوروارد در صورت آمادگی جسمانی و هدایت مناسب، می تواند به فاز هجومی استقلال به شدت کمک کند.»

لطیفی اضافه کرد: «حالا باید به انتظار بنشینیم و ببینیم که جواد نکونام به چه شکلی از این بازیکن بهره می‌گیرد. به عقیده من بلانکو می تواند بدل به یکی از بهترین مهاجمان تاریخ استقلال شود. بازیکنان فوتبال بیش از هر چیزی نیازمند روحیه هستند و سرمربیان در این مسیر بیشترین نقش را دارند. امیدوارم که بلانکو بتواند مشکل گلزنی استقلال را حل کرده و عصای دست جواد نکونام شود.»

خطیر پس از آبی پوش شدن بلانکو، حالا تمرکز خود را روی جذب یک هافبک طراح گذاشته است. شنیده ها از آن حکایت دارد که ماشاریپوف، جدی ترین گزینه استقلال برای این منظور است. به خدمت گرفتن این هافبک گران قیمت کار بسیار سختی به نظر می رسد اما با توجه به نیاز کادر فنی استقلال به یک هافبک جدید، خطیر برای رفع این نیاز هرکاری خواهد کرد.

دو روز گذشته مبلغ ۳۷ میلیارد تومان به حساب باشگاه استقلال واریز شد. به نظر می‌رسد طبق شواهد موجود، آبی‌پوشان قراردادهای خود را دریافت خواهند کرد و ۱۵ درصد از مبلغ قرارداد به آنها پرداخت خواهد شد. با این تأمین مالی، به طور قطع اعتصاب تیم استقلالی‌ها شکسته خواهد شد و آنها بعد از چند روز تمرینات خود را از سر خواهند گرفت. در مرداد ماه، باشگاه استقلال مبلغ ۴۰ میلیارد تومان از بدهی خود را به بازیکنان پرداخت کرده بود.

در این راستا گفت و گویی با امیدعزیززاده، کارشناس فوتبال انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

عزیززاده

باید به مهاجم جدید زمان داد

عزیززاده درباره گوستاوو بلانکو، خرید جدید آبی ها گفت: فیلم بازی های این بازیکن به به دقت تماشا کردم. به نظر من مهاجم زهردار و خطرناکی محسوب می شود اما برای هماهنگی نیازمند گذشت زمان است. هواداران باید به او فرصت دهند تا در ترکیب جا بیفتد و قابلیت های خود را به نمایش بگذارد.

او ادامه داد: بازیکنان آمریکایی جنوبی از حیث فیزیک و استقامت، زبانزد هستند و کیفیت بالایی هم دارند. منتها استقلال کماکان مشکل خلاقیت در خط میانی دارد و تا زمانی که این مشکل حل نشود، نمی توان از هیچ مهاجمی توقع معجزه داشت. جذب بلانکو مسلما اتفاق خوبی است اما این انتقال باید خیلی زودتر از این ها رخ می داد تا شاهد از دست رفتن ۳ امتیاز مهم در بازی خارج از خانه برابر سپاهان نبودیم. درمجموع این خرید را به فال نیک می گیرم و امیدوارم در ادامه شاهد فعالیت های بیشتر مدیریت باشگاه در زمینه نقل و انتقالات باشیم.

کارشناس فوتبال در خصوص اختلاف نظر مدیرعامل و سرمربی استقلال بیان کرد: ریشه این اختلافات از روز اول، بحث نقل و انتقالات بود و متاسفانه هنوز هم مرتفع نشده است. بی تردید دود این مسئله در چشم باشگاه و هواداران خواهد رفت؛ بنابراین بهتر است که دو طرف دعوا، هرچه سریع تر به این اختلافات غیرضروری پایان داده و در جهت پیشرفت و موفقیت باشگاه و همین طور شادی طرفداران گام بردارند.

ماشاریپوف-فوتبال

ضرورت ایجاد رقابت در خط میانی

عزیززاده در ارتباط با لینک شدن ماشاریپوف به استقلال طی هفته اخیر اظهار کرد: ماشاریپوف هافبک خوش فکر و جنگنده ای است و می تواند یک خرید خوب برای استقلال باشد. استقلال در حال حاضر هافبک های خوب دیگری نظیر رضاوند، مهدی پور و مهری دارد اما حضور یک بازیکن جدید می تواند رقابت مطلوبی در خط میانی ایجاد کند. جذب ماشاریپوف سختی های خاص خود را دارد اما باید صبر کرد و دید که مدیریت باشگاه از پس این انتقال برمی آید یا خیر. حقیقت امر آن است که استقلال باید در خط میانی تقویت شود و خلاقیت بیشتری به آن اضافه شود.

وی در خصوص عملکرد نمایندگان ایران در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا به گسترش نیوز گفت: نساجی در بازی اول خود عملکرد خوبی را ارائه داد و خوشبختانه به پیروزی هم دست پیدا کرد. عدم توفیق سپاهان و پرسپولیس در کسب پیروزی نباید این دو تیم را از نظر روحی ضعیف کند. در ادامه مسیر بازی های زیادی برای جبران باقی مانده و طبعا باید نگاه رو به جلویی داشته باشیم. سپاهان و پرسپولیس نفرات خوبی در ترکیب دارند و به اعتقاد من شانس خوبی برای صعود به دور بعد دارند. تقابل با تیم های پرقدرت عربستانی به کار بسیار سختی بدل شده اما شانس صعود به عنوان تیم دوم برای دو باشگاه ما وجود دارد.

این کارشناس در پایان اضافه کرد: استقلال از بُعد امتیازگیری عملکرد خوبی داشته و به نظر من در ادامه عملکرد این تیم بهتر می شود و شاهد نمایش های دلچسبی خواهیم بود. نباید از یاد برد که استقلال پیش فصل پرحاشیه و عجیبی را سپری کرد و این حواشی هنوز هم تمام نشده است. مدیریت قبلی موفق به جذب بازیکنان موردنظر نکونام نشد و استقلال در بسیاری از پست ها به خوبی تقویت نشد و اسکواد فعلی نقص های زیادی دارد. ادامه حمایت هواداران از کادر فنی و شفافیت مدیریت باشگاه در این مسیر، بزرگ ترین پشتوانه استقلال در فصل جاری به شمار می رود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها