|
کدخبر: 298164 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با کارشناس فوتبال؛

۴ گزینه محشر برای استقلال / نکونام اوکی می‌دهد؟

اکثر کارشناسان بر این باور هستند که استقلال در فصل گذشته از بابت اسکواد نامتوازن خود ضربه خورد. مدیریت سابق باشگاه، اقدام به خرید چندین مهاجم و وینگر کرد ولی جذب یک هافبک طراح را نیز در برنامه‌های خود قرار نداد. یکی از تفاوت‌های عمده استقلال با دو تیم دیگر مدعی، اختلاف سطح فاحش در پست هافبک میانی بود.

ورزش ۴ گزینه محشر برای استقلال / نکونام اوکی می‌دهد؟

انتخاب جواد نکونام به عنوان سکان‌دار جدید آبی‌های پایتخت، بهترین خبر ممکن برای دوست داران این باشگاه بود. نکونام پس از مذاکرات فراوان، سرانجام هدایت استقلال را پذیرفت و به آرزوی دیرینه خود رسید.

این سرمربی ۴۲ ساله برای بازگشت به استقلال، مسیر سختی را پیمود. مشکلات غیر فوتبالی مانع بزرگی برای نکونام و همچنین مدیریت باشگاه استقلال ایجاد کرده بود. این مشکل با پیگیری حجت کریمی و همکاران او نهایتاً حل شد تا تکلیف نیمکت این تیم روشن شود.

پس از انتخاب کادر فنی جدید، حالا تمام حواس به سمت نقل و انتقالات باشگاه است. استقلال برای رقابت با سایر تیم‌های مدعی، باید ترکیب فعلی خود را تقویت کند. تا به امروز گزینه‌های زیادی جهت آبی‌پوش شدن به استقلال لینک شدند. تکلیف خروجی‌های قطعی نیز هنوز مشخص نشده و نکونام در حال بررسی شرایط برای اعلام نظر نهایی خود است.

اکثر کارشناسان بر این باور هستند که استقلال در فصل گذشته از بابت اسکواد نامتوازن خود ضربه خورد. مدیریت سابق باشگاه، اقدام به خرید چندین مهاجم و وینگر کرد ولی جذب یک هافبک طراح را نیز در برنامه‌های خود قرار نداد. یکی از تفاوت‌های عمده استقلال با دو تیم دیگر مدعی، اختلاف سطح در پست هافبک میانی بود. در این راستا گفت‌وگویی با امید عزیززاده، کارشناس ورزشی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

عزیززاده

نکونام بهترین گزینه بود

عزیززاده درباره بازگشت جواد نکونام به استقلال و قبول هدایت این تیم گفت: در وضعیت کنونی، نکونام بهترین گزینه برای استقلال محسوب می‌شد. او فردی مجرب است و سابقه بازی در لالیگای اسپانیا را در کارنامه دارد. نکونام همراه با فولاد به قهرمانی در جام حذفی فوتبال کشور و همین‌طور سوپرجام دست پیدا کرده است. به نظر من او بهترین انتخاب برای استقلال بود.

او ادامه داد: برخی به سبک مورد علاقه او در مربیگری و فلسفه فوتبالش اشاره کرده و آن را مناسب استقلال نمی‌دانند. ما باید تکلیف خود را روشن کرده و دست به انتخاب بزنیم؛ اینکه سرانجام فوتبال تهاجمی را می‌پسندیم یا فوتبال مبتنی بر نتیجه را مناسب‌تر می‌دانیم.

او افزود: فرهاد مجیدی با بهره‌گیری از مورد دوم استقلال را به قهرمانی رساند اما مربیانی نظیر ریکاردو ساپینتو و آندره آ استراماچونی علی‌رغم ارائه فوتبالی زیبا و تماشاگرپسند، دست آوردی برای تیم نداشتند. حرف و مقصود من این است که ما باید یکی از این دو را انتخاب کرده و سپس اقدام به نقد کنیم. به نظر من نکونام در صورت حمایت همه‌جانبه هواداران، می‌توان در استقلال موفق باشد.

جواد-نکونام

ترکیب استقلال باید تقویت شود

او در خصوص دستیاران جواد نکونام در استقلال بیان کرد: حضور مهدی هاشمی نسب در کنار نکونام، می‌تواند اتفاق خوبی برای استقلال باشد. در سمت مقابل، پرسپولیس با حضور افرادی چون کریم باقری و افشین پیروانی تفاوت‌ها را رقم‌زده و حالا نوبت آن رسیده که استقلال دست به تغییرات مثبت بزند. حضور مربی و تمرین دهنده خارجی در استقلال برای فصل آینده الزامی به نظر می‌رسد. تأثیر گابریل پین در آن قهرمانی تاریخی را فراموش نکنید.

او در ارتباط با فعالیت‌های نقل و انتقالاتی استقلال و نیازمندی‌های این تیم جهت تقویت ترکیب خود اظهار کرد: استقلال در وهله اول به یک دروازه بان شش دانگ نیاز دارد. این تیم در فصل قبل از این ناحیه ضربه خورد. حسینی علی‌رغم ارائه نمایش خوب در برخی بازی‌ها، در مجموع فصل بدی را پشت سر گذاشت.

او در ادامه خاطرنشان کرد: پس از به خدمت گرفتن گلر، هافبک طراح نیازمندی دوم این تیم برای فصل جدید به شمار می‌رود. جذب یک مهاجم تمام کننده آخرین هدف استقلال برای نقل و انتقالات می‌تواند باشد.

او اضافه کرد: پورحمیدی و عابدزاده گزینه‌های بدی نیستند و می‌توانند مشکلات استقلال را تا حد زیادی حل کنند. علی کریمی برای خط میانی گزینه خوبی است و مامه تیام برای خط حمله می‌تواند گزینه‌ای ایده آل باشد. استقلال در خط حمله باید دست به یک خانه تکانی بزند. بسیاری از مهاجمان فعلی این تیم در حد و اندازه‌های این تیم نیستند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها