|
کدخبر: 294921 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با کارشناس فوتبال؛

۲ گزینه جذاب برای خط میانی استقلال

آبی‌ها پس از برتری مقتدرانه برابر تراکتور، با یک روحیه خوب و ایده‌آل به مصاف تیم نساجی مازندران می‌روند. این مسابقه در چهارچوب رقابت‌های جام حذفی و از مرحله نیمه‌نهایی برگزار می‌شود.

ورزش ۲ گزینه جذاب برای خط میانی استقلال

استقلال لیگ بیست و دوم را با یک برد پرگل و به یاد ماندنی به اتمام رساند. آبی‌ها در هفته پایانی لیگ برتر، میزبان تراکتور تبریز بودند.

تا قبل از سوت آغاز بازی، هر دو تیم از فرم خوبی برخوردار بودند و با بهره‌گیری از مربیان پرتغالی به مصاف یکدیگر رفتند. استقلال و تراکتور در فصل جاری، دو مرتبه با هم بازی کردند که سهم هرکدام یک برد بود. دیدار رفت در لیگ را تراکتوری‌ها به سود خود به پایان بردند و در جام حذفی استقلال از حریف خود انتقام گرفت و به دور بعد صعود کرد.

سومین نبرد دو تیم تبدیل به یکی از پرگل‌ترین دیدارهای تاریخ لیگ برتر شد؛ جایی که آبی‌های تهرانی با نتیجه هفت بر یک، تیم مهمان را درهم کوبیدند و یک نتیجه تاریخی را رقم زدند. مهدی قایدی با ثبت یک هت تریک، فصل خوب و درخشان را تکمیل کرد. مرادمند، جلالی، رضاوند و سلمانی گل‌های دیگر آبی پوشان را به ثمر رساندند. محمد قنبری تک‌گل پرشورها را وارد دروازه استقلال کرد.

حضور ثابت سینا سعیدی فر در روز غیبت حسینی، ازجمله نکات جالب بازی به شمار می‌رفت. سعیدی فر در این بازی سخت و نفس‌گیر، عملکرد قابل قبولی داشت و نظر مثبت هواداران استقلال را جلب کرد.

آبی‌ها پس از این این برتری مقتدرانه، با یک روحیه خوب و ایده آل به مصاف تیم نساجی مازندران می‌روند. این مسابقه در چهارچوب رقابت‌های جام حذفی و از مرحله نیمه‌نهایی برگزار می‌شود. گسترش نیوز برای بررسی عملکرد استقلال برابر تراکتور، گفت‌وگویی با امید عزیززاده انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

عزیززاده

یک برد روحیه‌بخش قبل از بازی با نساجی

امید عزیززاده درباره پیروزی پرگل استقلال در هفته پایانی لیگ گفت: استقلال بهترین بازی فصل خود را انجام داد. تراکتور تیم خیلی خوبی به‌حساب آمده و از کادر فنی و بازیکنان باکیفیتی برخوردار است. به‌شخصه انتظار چنین نتیجه‌ای را نداشتم. پیش‌بینی من از نتیجه‌ تساوی بود.

او ادامه داد: به این خاطر که تراکتور فرم خیلی خوبی تا پیش از این بازی داشت و چهار برد از پنج دیدار گذشته خود کسب کرده بود. استقلال هم در بازی‌های خانگی آمار خوبی ثبت کرده و در آزادی خیلی سخت می‌بازد. به نظر من استقلال با این عملکرد درخشان قصد داشت به همه تیم‌ها این پیام را برساند که ما تسلیم نشدیم. این برد می‌تواند یک نیروی محرکه خوب برای رقابت در جام حذفی باشد. استقلال با این برد روحیه‌بخش، خود را برای جام حذفی مهیا کرد.

عزیززاده در مورد عملکرد مهدی قایدی مقابل تراکتور بیان کرد: قایدی در این بازی فوق‌العاده عمل کرد و بار دیگر شایستگی‌های خود را اثبات کرد. او فاصله‌ای تا کسب عنوان آقای گلی نداشت. باشگاه باید سریعاً با این بازیکن و محمد محبی وارد مذاکره شده و قراردادشان را تمدید کند. قایدی و محبی انتقال‌های موفقی برای استقلال بودند و حفظ آن‌ها واجب است. امیدوارم باز هم شاهد کارشکنی و فراری دادن ستاره‌ها در استقلال نباشیم.

وی در ارتباط با عملکرد آلوز به‌عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی استقلال در تابستان عنوان کرد: آلوز بازیکن خوبی محسوب شده و فصل مطلوبی را همراه با تراکتور سپری کرده است اما به عقیده من او به کار استقلال نمی‌آید. استقلال باید هافبکی را جذب کند که آمار گلزنی خوبی داشته باشد.

کریمی-و-ابراهیمی

۲ گزینه جذاب برای تقویت خط میانی

عزیززاده افزود: هافبک جدید استقلال باید قدرت رهبری داشته و ریتم بهتری به بازی تیم بدهد. بازیکنانی مثل علی کریمی و امید ابراهیمی گزینه‌های خوبی برای استقلال هستند. این دو سابقه حضور در استقلال را در کارنامه دارند و با جو باشگاه آشنا هستند.

او در ارتباط با نیازمندی‌های نقل و انتقالاتی استقلال در پنجره پیش رو اذعان کرد: استقلال علاوه برجذب هافبک، باید یک فوروارد شش‌دانگ نیز جذب کند. گزینه مدنظر من مامه تیام است. البته به خدمت گرفتن چنین بازیکنی سختی‌های خاص خود را دارد و منکرش نمی‌شوم. استقلال به بازیکنی با فاکتورهای تیام نیاز دارد. جای یک مهاجم چهارچوب شناس و تمام‌کننده که خود را به‌خوبی در موقعیت گل قرار دهد، در ترکیب استقلال خالی است

کارشناس فوتبال در خصوص عملکرد کلی ساپینتو در استقلال طی فصل جاری به گسترش نیوز گفت: ساپینتو با وجود تمام کاستی‌ها و حواشی مختلف، عالی کار کرده است. او از استقلال محتاط و تدافعی مجیدی، یک تیم هجومی و روبه‌جلو ساخت. بازیکنان فراموش شده یا مورد نقد مثل مهری و رضاوند را شکوفا کرد. هرچند این نفرات برای تبدیل شدن به مهره‌های قابل‌اتکا در بازی‌های بزرگ، هنوز جای کار دارند. به اعتقاد من تمدید قرارداد ساپینتو باید در اولویت مدیران باشگاه باشد.

استقلال-تراکتور1

او درباره قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیست و دوم توضیح داد: قهرمانی را به تیم پرسپولیس و هوادارانش تبریک می‌گویم. بعد از دربی و اتفاقات رخ‌داده در آن بازی، سرنوشت قهرمانی لیگ تا حد زیادی مشخص شد.

این مفسر فوتبال در پیوند با بازی بعدی استقلال با نساجی در جام حذفی مطرح کرد: در صورت حفظ تمرکز و ارائه عملکرد مشابه بازی با تراکتور، استقلال شانس بسیار بالایی برای صعود به فینال دارد. امیدوارم بهترین نمایش را از استقلال ببینیم و همه‌چیز برای رفتن به دیدار پایانی جام حذفی فراهم باشد. نساجی تیم خطرناکی است و نباید صرفاً نتایج دیدارهای قبلی این تیم را ملاک قرار داد.

  • ااااااا ارسالی در

    او ادامه داد: به این خاطر که تراکتور فرم خیلی خوبی تا پیش از این بازی داشت و ۵ ب رد از چهار دیدار گذشته خود کسب کرده بود.
    ۵برد از۴دیدار:))))))))

ارسال نظر