|
کدخبر: 295468 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

شاه ماهی لیگ در یک قدمی استقلال

کادر فنی استقلال از عملکرد کلی کاپیتان اول این تیم رضایت خاطر نداشته و در تابستان پیش رو به دنبال به خدمت گرفتن یک دروازه بان شش دانگ است.

ورزش شاه ماهی لیگ در یک قدمی استقلال

استقلال فصل پرفراز و نشیبی را سپری کرد و دست‌آخر به رتبه سیزدهمی جدول رقابت های لیگ برتر بسنده کرد. آبی‌های پایتخت در دیدار پایانی خود در لیگ، برابر تراکتور قرار گرفتند. این بازی به میزبانی استقلال و در ورزشگاه آزادی برگزار شد.

استقلال حریف خود با نتیجه هفت بر یک مغلوب کرد. این نتیجه یکی از بهترین بردهای استقلال در سی سال گذشته بود. مهدی قایدی ستاره بی‌چون‌وچرای بازی لقب گرفت و ۳ گل به ثمر رساند. جعفر سلمانی، آرش رضاوند، ابوالفضل جلالی و محمدحسین مرادمند دیگر گل های تیم میزبان را وارد دروازه محمدرضا اخباری کردند.

اخراج روزبه چشمی و حضور ثابت سینا سعیدی فر در ترکیب آبی ها، از جمله نکات جالب توجه بازی بود. ستاره بوشهری با این هت تریک، ۱۲ گله شد و دومین گلزن برتر لیگ بیست و دوم نام گرفت. رتبه سومی در جدول اما نتیجه‌ای نبود که دلخواه دوست داران باشگاه استقلال باشد.

آجورلو-و-ساپینتو

ساپینتو و یک تیم نامتوازن!

مدافع عنوان قهرمانی لیگ بیست و دوم را با یک کادر فنی جدید و پرتغالی آغاز کرد. ریکاردو ساپینتو با هدف تکرار قهرمانی جانشین فرهاد مجیدی شد. از همان ابتدا مشخص بود که ساپینتو کار سختی برای این امر خواهد داشت. او تیمی را از فرهاد تحویل گرفته بود که بدون حتی یک شکست به جام بوسه زده بود.

مصطفی آجورلو، مدیرعامل وقت استقلال در غیاب مربی جدید، اقدام به بستن تیم کرده بود. به باور اکثر کارشناسان فوتبال، مدیران سابق استقلال در نقل و انتقالات تابستان گذشته عملکرد معقولی نداشت. آن‌ها تیمی نامتعادل بسته و در امر یارگیری هیجان‌زده عمل کردند. استقلال چندین مهاجم به خدمت گرفت اما برای جذب هافبک طراح هیچ اقدامی نکرد!

البته ساپینتو در طول فصل تلاش زیادی برای بازی گرفتن از هافبک‌های موجود انجام داد. بازیکنانی نظیر سعید مهری و آرش رضاوند که تا پیش از این موردانتقاد هواداران و پیشکسوتان باشگاه قرار داشتند، زیر نظر ساپینتو تا حد زیادی شکوفا شده و عملکرد خوبی در فصل جاری داشتند.

در ادامه آجورلو جای خود با به علی فتح‌الله‌زاده داد. فتح‌الله‌زاده هم موفق به جلب نظر ساپینتو در بخش نقل و انتقالات نشد. این مدیر پرحاشیه در پنجره زمستانی حتی با یک بازیکن هم قرارداد امضا نکرد. ضمن اینکه با یک شاهکار مدیریتی، آبی‌ها از شرکت در لیگ قهرمانان آسیا محروم شدند تا اوضاع برای ساپینتو و شاگردانش بدتر از گذشته شود.

حسینی-و-ساپینتو

افول بد موقع کاپیتان

یکی از پست‌های پرانتقاد ترکیب استقلالِ، پست دروازه‌بانی بوده است. حسین حسینی، فصل خوبی را سپری نکرد. او در برخی بازی‌ها عملکرد مثبتی داشت ولی درمجموع نمایش‌های او در این فصل چنگی به دل نزد. این افت چشمگیر او پس از رقابت‌های جام جهانی قطر، نمود بیشتری داشت و اکثر هواداران استقلال از این بابت گلایه‌مند شدند. کادر فنی استقلال برای رفع این دغدغه، در پی جذب یک بازیکن جدید در این پست هستند.

شنیده‌ها از آن حکایت دارد که پاکو خمس، سرمربی باشگاه تراکتور خواهان ماندگار شدن محمدرضا اخباری، سنگربان باتجربه این تیم شده و گفته نیازی به برگشت پورحمیدی ندارد. این تصمیم مربی پرتغالی می‌تواند به سود آبی‌های پایتخت تمام شود. استقلال پورحمیدی را یک گزینه ایده آل برای جانشینی یا حداقل ایجاد رقابت با حسینیِ افول کرده می‌داند.

پورحمیدی فصل فوق‌العاده‌ای را همراه با آلومینیوم اراک سپری کرده و یکی از ارکان تیم مهدی رحمتی محسوب می‌شود. پورحمیدی با ثبت ۱۷ کلین شیت، دومین دروازه‌بان برتر لیگ از این حیث به شمار می‌رود. ستاره ۲۵ ساله آلومینیوم، روزگاری دروازه‌بان استقلال بود اما زیر سایه حسینی و مظاهری قرار گرفته بود و مربیان وقت استقلال به او میدان ندادند. این عدم اعتماد به چنین استعداد درخشانی، حالا موجب پشیمانی بزرگی شده است.

پورحمیدی-اراک

ماموریت سخت برای صید ستاره تراکتور

استقلال برای دوباره آبی‌پوش کردن پورحمیدی باید مبلغ گزافی را به باشگاه تراکتور بپردازد. به خدمت گرفتن این گلر برای استقلالی‌ها کار ساده‌ای نیست اما در صورت وقوع چنین اتفاقی، می‌توان گفت که آبی‌ها اولین بمب نقل و انتقالات را به نام خود ثبت خواهند کرد. این دروازه‌بان مشتریان پروپاقرصی در لیگ دارد و طبعاً این دروازه‌بان خوش آتیه می‌تواند آرزوی هر تیمی باشد.

تیم تراکتور برای پورحمیدی رضایت‌نامه سنگینی را لحاظ کرده است. گفته می‌شود که باشگاه تبریزی حتی پذیرای معاوضه بازیکن در صورت وجود پیشنهاد خوب هم خواهد بود. استقلالی‌ها قطعاً از این مورد استقبال کرده و برای جلب رضایت تراکتور اقدام خواهند کرد. آن ها برای جلب نظر تراکتور می توانند یک یا دو بازیکن را در قرارداد احتمالی گنجانده و مبلغ پورحمیدی را از این طریق کاهش دهند.

در این راه البته رضایت خود بازیکن هم اهمیت بالایی خواهد داشت. پورحمیدی دوست ندارد که باز هم تبدیل به یک بازیکن نیمکت نشین شود. او در صورتی به پیشنهاد احتمالی استقلال چراغ سبز نشان می‌دهد که از بابت حضور ثابت در ترکیب استقلال اطمینان حاصل کند.

استقلال هر زمان که ۲ دروازه‌بان باکیفیت را در لیست خود داشته، در درون دروازه مشکلی نداشته است. از دوگانه برومند- طباطبایی و طالب لو-رحمتی گرفته تا حسینی-مظاهری، این موضوع به‌وضوح قابل‌رؤیت بوده است. البته حضور دو دروازه‌بان نامی و مطرح در یک تیم بزرگ، چالش‌های خاص خود را نیز در پی خواهد داشت. این موضوع می‌تواند هنر سرمربی تیم باشد تا با ایجاد یک فضای مناسب و انتخاب‌های هوشمندانه، مانع از بروز زاویه و اختلاف‌نظر میان بازیکنان تیمش شود.

  • احمد ارسالی در

    پور حمیدی تاجیه و باید برگرده به اشیانه عقابهای با اصالت و دو ستاره

  • شهریار ارسالی در

    با سلام، استقلال مهمتراز دروازه بان یک د فاع خوب دیگر مثل سیلوا میخاد،بعدش از جنا حین هم باید تقویت شود، بازیساز خوب و فعا ل در وسط زمین هم میخاد از جناحین باید س انت کنند که فوروارد های قد بلند استفاده کنند،بازیکنان شوت زن ندارد یا جرات شوت کردن ندارند

  • محمد حسین طباطبایی ارسالی در

    نویسنده:یک لنگی شش دانگ
    استقلال ه رچی باشه ما هوادار و نوکرشیم

  • ناشناس ارسالی در

    هرکی بیاد توی این تیم آیند و زندگیشو به باد داده وبه فنا میره

  • فریاد ارسالی در

    ولله رضایی ی خودمون خیلی بهتره فقط روحیه و میدون میخواد !!! میگی نه امتحان کن... بابا الکی هزینه نکنید ..

  • ماجد ارسالی در

    همین دوتا دروازه‌بان کافی است برای استقلال ،اونی که میاد ماهی 🐟 تو تنگ آب هم نیست

  • فرامرز هاشمی ارسالی در

    اقای مراغه چیان از شما بعید است .فکر میک ردیم بین استقلالیها شما یکی منطقی هستید معلوم است از قهرمانی قرمز همیشه قهرمان س خت در سوزش هستید.

  • محمدجواد ارسالی در

    سلام.. رتبه استقلال سیزدهم شد؟؟؟🤨🤨

    • ناشناس ارسالی در

      سلام.
      تو برو کشکتو بساب

  • ناشناس ارسالی در

    ی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها