|
کدخبر: 304799 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با کارشناس فوتبال؛

استقلال به یک تمام کننده نیاز دارد/ با این مهاجمان قهرمانی در کار نیست

جواد نکونام از مدیریت باشگاه درخواست جذب دو بازیکن هجومی را کرده است. علی خطیر هنوز پاسخ دقیقی به این خواسته سرمربی استقلال نداده است.

ورزش استقلال به یک تمام کننده نیاز دارد/ با این مهاجمان قهرمانی در کار نیست

استقلال پس از کسب دو پیروزی روحیه بخش برابر نفت آبادان و ملوان، در هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف سپاهان اصفهان رفت. این دیدار به میزبانی سپاهان و در ورزشگاه نقش جهان برگزار شد. کوپال ناظمی داور اول حساس‌ترین و مهم‌ترین بازی هفته، کار سختی برای یک قضاوت بی حرف و حدیث در پیش داشت.

جواد نکونام در این بازی از ایمان سلیمی در قلب خط دفاعی استفاده کرده بود و روزبه چشمی به پست محبوب خود بازگشت. در سمت مقابل ژوزه مورایس دست به تغییر خاصی نزده بود و پیام نیازمند نیز از ابتدا در ترکیب ثابت سپاهان قرار گرفته بود.

بازی در نیمه اول نسبتاً متعادل پیش رفت و هردوتیم در حال محک زدن یکدیگر بودند. موقعیت‌هایی روی دروازه دو تیم خلق شد اما آن زهر لازم را نداشت. به نظر می‌رسید که بازی در نیمه اول با نتیجه بدون گل به اتمام می‌رسد ولی ایمان سلیمی نظر دیگری داشت.

استقلال-سپاهان

یک اشتباه از مدافع جدید آبی‌ها برای تغییر روند کلی بازی کافی بود. ارسال توپ به محوطه جریمه استقلال و برخورد توپ به دست به آسمان پرت شده سلیمی، یک پنالتی شیرین را تقدیم اصفهانی‌ها کرد. البته استقلالی‌ها به شدت نسبت به تصمیم ناظمی معترض بودند.

آبی پوشان بر این باور بودند که پیش از برخورد توپ به دست سلیمی، بازیکن سپاهان ارسلان مطهری را شارژ کرده و داور باید به سودشان اعلام خطا می‌کرد. روزبه چشمی در همین خصوص پیش از اتمام بازی و طی یک مصاحبه نسبتاً تند، پنالتی میزبان را کاملاً مردود ارزیابی کرد.

او در این خصوص به خبرنگاران گفت: «ابتدا به بازیکنان و کادر فنی استقلال خسته نباشید می‌گویم. همه آن صحنه پنالتی را بارها دیده‌ایم. در زمین نیز به داور گفتم به اینکه توپ به دست ایمان سلیمی برخورد کرد بحثی نیست اما باید به یک قدم قبل بازگشت.»

روزبه-چشمی

کاپیتان دوم استقلال افزود: «میلاد زکی‌پور دو دستی ارسلان مطهری را هول می‌دهد اصلاً دنبال کارشناسی آن صحنه نروید که ببینید تصمیم داور درست بود یا خیر زیرا مشخص است و نمی‌شود زیرش زد. قطعاً قبل از آن پنالتی به سود ما خطا اعلام می‌کرد. دومین موضوع در مورد صحنه برخورد توپ به دست بازیکن سپاهان است. وقتی در آن شلوغی و سختی هند می‌گیرید اما خطای قبل از برخورد توپ به دست سلیمی را نمی‌گیرید و می‌گویید برخورد توپ به دست سپاهان پنالتی نیست باید تصاویر را هم ببینی دست سیاوش یزدانی باز بود. این مسائل در مورد داروی بود.»

وی با اشاره به هواداران سپاهان اظهار کرد: «حالا بیش از ۵۰ درصد زور سپاهان متعلق به همین هواداران است. نمی‌شود این تیم با ۶۰-۷۰ هزار هوادار میزبانی کند اما در آزادی بدون هوادار باشیم. این شرایط اصلاً مساوی نیست. ما تماشاگر نداریم، هزار مشکلی هم که در باشگاه وجود دارد کنار بگذاریم می‌خواهیم در مورد بازی امروز صحبت کنم. از داوران انتظار قضاوت عادلانه داریم نمی‌گوییم برای ما پنالتی بگیرند و برای تیم‌های دیگر نگیرند.»

حسینی-استقلال

چشمی خاطرنشان کرد: «وقتی ما تماشاگری نداریم و داوری هم قرار است با وجود همه مشکلات استقلال این‌گونه باشد دیگر باید چه‌کاری کنیم. آیا باید در زمین خاکی بازی کنیم؟ این‌گونه که نمی‌شود. آمده‌ایم و جنگیده‌ایم. همه می‌توانید شهادت بدهید که در اصفهان موقعیت گل بیشتری از سپاهان داشتیم. سپاهان در کل دو موقعیت داشت یکی از آن‌ها کرنر بود و یکی هم صحنه پنالتی. در همان صحنه کرنر هم دو بازیکن ما را کامل بغل کردند و یار حریف ضربه سر زد. به این دلیل ریز صحبت می‌کنم که صحنه‌ها را دیده‌ام.»

حسین حسینی همانند بازی با ملوان موفق به مهار ضربه پنالتی شد اما رضا اسدی توپ برگشتی را تبدیل به گل کرد تا میزبان با پیروزی به رختکن برود. تلاش‌ها و حملا استقلال در نیمه دوم بی ثمر ماند و به این ترتیب نخستین شکست آبی‌های پایتخت رقم خورد. استقلال پس از قبول این شکست، دوشنبه شب در خانه به مصاف استقلال خوزستان می‌روند. گسترش نیوز برای بررسی عملکرد آبی‌ها در این بازی، گفت‌وگویی با امید عزیززاده کارشناس فوتبال انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

امید-عزیززاده

استقلال چهره یک تیم بازنده را نداشت

امید عزیززاده در خصوص شکست استقلال در اصفهان گفت: بازی جذاب را در نیمه اول شاهد نبودیم. عملکرد دو تیم دور از انتظار بود و موقعیت خطرناکی روی دروازه‌های ایجاد نشد. استقلال در نیمه دوم نمایش بهتری داشت و برای زدن گل تساوی فشار خوبی وارد کرد اما در نهایت در دستیابی به هدف خود ناموفق بود.

او ادامه داد: استقلال چهره یک تیم بازنده را نداشت و اتفاقات فوتبالی به ضرر این تیم رخ داد. پنالتی مشکوک سپاهان، کار را برای تیم مهمان بسیار سخت کرد. دروازه استقلال در بدترین لحظه ممکن باز شد. سپاهان باروحیه مطلوب به رختکن رفت و با توجه به حضور مدافعان باتجربه خود در نیمه دوم اجازه تهدید جدی دروازه خود را به مهاجمان استقلال را نداد.

ثبات؛ فرق اساسی دو تیم

این کارشناس افزود: نباید این مطلب را فراموش کرد که استقلال نسبت به سپاهان در فصل نقل و انتقالات، موفق به تقویت مناسب اسکواد خود نشد. سپاهان اسکلت اصلی تیم خود را حفظ کرد. بازیکنانی نظیر شهریار مغانلو و فرشاد احمدزاده در این تیم ماندنی شدند، درحالی استقلال مهره‌های کلیدی خود مثل مهدی قایدی، محمد محبی و رافائل سیلوا را به راحتی از دست داد.

عزیززاده تصریح کرد: این تفاوت در نوع مدیریت دو باشگاه، به خوبی بیانگر وضعیت امروز استقلال است. استقلال فصل نقل و انتقالات را با حجت کریمی آغازو با علی خطیر به پایان خواهد برد. عدم ثبات در ساختار مدیریتی، آفتی است که سال‌ها این باشگاه و هوادارانش را آزار داده است.

مطهری-استقلال

جای خالی یک مهاجم شش‌دانگ در استقلال

وی در ارتباط با نیازهای نقل و انتقالاتی استقلال برای تقویت ترکیب خود بیان کرد: استقلال نیاز جدی به یک مهاجم تمام‌کننده دارد. با امثال ارسلان مطهری و آرمان رمضانی نمی‌توان تیم‌های مدعی را به چالش کشید و برای قهرمانی جنگید. استقلال به یک مهاجم در حد و اندازه‌های مامه تیام احتیاج دارد.

کارشناس فوتبال در رابطه با بازی بعدی استقلال با استقلال خوزستان عنوان کرد: استقلال خوزستان تیم خوب و جذابی است و من بازی های این تیم را دنبال کردم. بازی با تیم‌های تازه لیگ برتری شده برای استقلال و پرسپولیس، پر از چالش است. استقلال نباید این تیم را دست کم بگیرد و باید با تمام قوا برای کسب برد پیش از دربی تلاش کند. درصورت عدم اشتباهات همیشگی تیم داوری علیه استقلال، به کسب ۳ امتیاز این دیدار بسیار خوشبین هستم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها