|
کدخبر: 307436 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

گلزن تمام عیار در دوراهی قرمز و آبی

ستاره گلزن باشگاه برنتفورد به شدت مورد توجه دو تیم چلسی و آرسنال قرار دارد. قیمت تونی برای این انتقال احتمالی اعلام شد.

ورزش گلزن تمام عیار در دوراهی قرمز و آبی

آبی‌های لندن امروز در دیداری خانگی به مصاف استون ویلا خواهند رفت. چلسی هفته گذشته برابر بورنموث با نتیجه بدون گل متوقف شد تا روند بد خود را به نوعی ادامه دهد. میزبان در این مسابقه نیز غایبان زیادی دارد و حالا باید صبر کرد و دید که مائوریسیو پوچتینو چه نفراتی را برای ترکیب اصلی تیم خود انتخاب می کند.

از آخرین روزی که چلسی یک تیم از نیمه بالایی جدول را شکست داده ۵۹۴ روز می‌گذرد. از آن زمان چلسی بالغ بر ۹۰۰ میلیون پوند برای خرید بازیکنان جدید هزینه کرده است. این موضوع تاد بولی، بهداد اقبالی و سایر اشخاص تصمیم گیرنده در باشگاه را زیر تیغ تیز نقدها برده است. بسیاری از تحلیل گران بر این باور هستند که چلسی در کنار صرف هزینه روی بازیکنان جوان و آینده دار، باید اقدام به خرید ستاره های بزرگ، باتجربه و تأثیرگذار نیز می‌کرد.

ویلیام گالاس، مدافع اسبق آبی‌ها ضمن انتقاد از مدیران چلسی گفت: «چلسی به جای خرید بازیکنان متوسط با تأثیرگذاری پایین، باید به سراغ جذب بازیکنان بزرگ و مؤثر می‌رفت، این روند را به هیچ وجه درک نمی‌کنم.»

جکسون-چلسی

عملکرد ضعیف خرید جدید

حضور ثابت نیکولاس جکسون در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. او در ۵ بازی گذشته، تنها یک بار موفق به گلزنی شده و از این جهت زیر فشار انتقادات قرار دارد. جکسون با ۸ باخت در دوئل‌‌های تن‌به‌تن، بیشترین شکست را در این زمینه طی دیدار گذشته تیمش داشت. البته عدم گلزنی مهاجمان چلسی، مشکلی محسوب می شود که در چند فصل گذشته به طور مداوم تکرار شده است. آخرین فوروارد گلزن و شش دانگ آبی‌ها، دیگو کاستای اسپانیایی بود که در فصل ۲۰۱۷ از این تیم جدا شد!

فرانک لبوف، ستاره سال های دور چلسی در این خصوص گفت: «تا زمانی که چلسی نتواند گل بزند، نباید در مورد چلسی حرف بزنیم؛ به دلیل اینکه چیزی وجود ندارد که درباره آن صحبت کنیم. آن‌ها خوب هستند تا زمانی که به یک سوم پایانی زمین حریف برسند و سپس چیزهایی می‌بینید که من در طول زندگی‌ام هیچ وقت ندیده‌ام.»

کانر-گلگر

او ادامه داد: گلگر در یک موقعیت این شانس را داشت که به جکسون یک پاس خوب بدهد اما او توپ را پشت جکسون ارسال کرد. من از مبل پا شدم و فریاد زدم چگونه انجام چنین کاری ممکن است؟ آن‌ها کارهای احمقانه، نابخردانه و زمخت در یک سوم پایانی انجام می‌دهند که همین باعث می‌شود، نتوانند گل نزنند‌. باید تغییراتی صورت بگیرد وگرنه اتفاقاتی بدی در انتظار چلسی خواهد بود.»

پوچتینو به کریستوفر انکونکو جهت حل مشکل گلزنی امید زیادی بسته بود اما مصدومیت بدموقع ستاره فرانسوی، برنامه های او را به کلی به هم ریخت. آرماندو بروخا، دیگر مهاجم آبی‌ها نیز فعلاً مصدوم است و قادر به بازی نیست. تمام این عوامل دست به دست هم داده تا مدیران باشگاه در فکر جذب یک مهاجم جدید و گلزن باشند. در حال حاضر جدی ترین گزینه آن ها ستاره محروم باشگاه برنتفورد است. ایوان تونی که مدنظر چندین باشگاه لیگ برتری قرار دارد، بی میل به جدایی نیست.

ایوان-تونی

رقابت همشهری‌ها برای صید ستاره برنتفورد

مبلغ درخواستی برنتفورد برای فروش تونی ۵۰ تا ۶۰ میلیون پوند خواهد بود. در این مسیر، باشگاه آرسنال مهم ترین رقیب آبی‌ها به شمار می رود. چلسی و آرسنال برای جذب او باید به رقابت بپردازند. حالا توپ در زمین تونی قرار دارد و اینکه کدام تیم را به عنوان مقصد جدید خود انتخاب کند. آرسنال برخلاف چلسی، در لیگ برتر و همچنین در لیگ قهرمانان اروپا، شرایط خوبی را سپری می کند و این مسئله می تواند در راه جذب تونی به آن ها کمک کند. البته پیشنهاد مالی احتمالی هم در این زمینه نقش زیادی را ایفا خواهد کرد. چلسی و آرسنال، شرایط ایوان تونی را به دقت دنبال می کنند. شنیده‌ها از آن حکایت دارد که ایوان تونی قصد دارد در سال ۲۰۲۴ از تیم برنتفورد جدا شود و تمایلی به ماندن ندارد.

کارشناسان یکی از دلایل تأثیرگذار بر عملکرد ضعیف آبی‌ها در هفته هایی ابتدایی را تعدد مصدومیت‌ها در این تیم دانستند. چلسی از پیش فصل تا پس از آن، با بدشانسی مواجه شد و چند بازیکن مهم خود را به علت آسیب دیدگی از دست داده است. ریس جیمز، رومئو لاویا، کریستوفر انکونکو و وسلی فوفانا از جمله مهم ترین مصدومان چلسی هستند.

ظاهراً دوران مصدومیت بادیاشیل، بروخا و جیمز روبه اتمام است اما هواداران چلسی برای بازگشت آن ها باید صبر بیشتری داشته باشند. مائوریسیو پوچتینو نیز در گفتگوی اخیر خود به این مسئله و تأثیر آن بر نتایج تیم اشاره مستقیمی‌کرده است.

پوچتینو-چلسی

پوچتینو در این باره گفت: «در صورت حضور تمامی بازیکنان در لیست می‌توانستیم رقابت کنیم و اصل خود را نشان دهیم؛ اما در حال حاضر شرایط این‌گونه نیست. ما این هفته ۱۲ بازیکن مصدوم داشتیم. درک می‌کنم که هواداران ناراضی باشند اما من به چه کسی شکایت کنم؟ آیا باید از این وضع گریه کنم؟ خیر. ما باید این شرایط را بپذیریم و از آن با قدرت عبور کنیم.

بزرگ ترین شانس پوچ در این رابطه به عدم حضور آبی‌ها در رقابت های اروپایی مربوط می شود. بازی در جام های بیشتر طبعاً اوضاع را برای آن ها از این هم بدتر می‌کرد. انگشت اتهام در این زمینه به سمت تیم پزشکی و بدنسازی چلسی است و باید دید که در آینده مدیریت باشگاه چه تصمیمی در قبال آن ها می گیرد.

ماتسن-چلسی

لجبازی ناتمام ستاره جوان!

بحث تمدیدی‌ها در اردوی آبی‌ها هنوز داغ است. برخی بازیکنان هنوز تصمیم قطعی خود را در این زمینه اتخاذ نکردند و باشگاه نیز از این اقدام آن ها عصبی شده است. یکی از این بازیکنان، یان ماتسن، ستاره جوان آبی‌ها به حساب می آید که از تمدید قرارداد خود طفره می رود.

ماتسن پیشنهاد‌ها چلسی برای تمدید قرارداد را در تابستان رد کرد. البته این به معنی علاقه او به ترک چلسی نیست بلکه یک سری اختلافات در جزئیات قرارداد وجود دارد. این بازیکن جوان چندین پیشنهاد از تیم های لیگ برتری دارد و منتظر تصمیم نهایی سران باشگاه است. پوچتینو از تحسین کنندگان ماتسن به شمار می رود و این مورد را در پیش فصل و همچنین فصل جاری نشان داده است. پس از بن چیلول باتجربه، ماتسن انتخاب دوم پوچ برای پست دفاع یا وینگ بک چپ محسوب می شود. مارک کوکوریا از همان پیش فصل نیز مدنظر سرمربی آرژانتینی آبی‌ها نبود و این امر را بسیاری متوجه شدند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها