|
کدخبر: 305551 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

رونمایی از آخرین بمب آبی های پایتخت

ستاره جوان منچسترسیتی پس از کش و قوس های فراوان به چلسی پیوست. کارشناسان درباره احتمال موفقیت این بازیکن گران قیمت، تردیدهای زیادی دارند.

ورزش رونمایی از آخرین بمب آبی های پایتخت

آبی‌های لندن در حال طی کردن مسیر خوبی بودند و چند برد متوالی نیز کسب کردند. پس از برد برابر ویمبلدون در جام حذفی، نوبت به غلبه بر ناتینگهام فارست رسیده بود اما عملکرد چلسی در خانه اصلاً چنگی به دل نزد. میزبان نمایش ضعیفی برابر ناتینگهام فارست ارائه داد و در پایان با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد. تصمیمات و ترکیب اولیه پوچتینو به مذاق هواداران چلسی خوش نیامد و آن‌ها در فضای مجازی از خجالت سرمربی آرژانتینی خود درآمدند.

مائوریسیو پوچتینو در پایان بازی به خبرنگاران گفت: «این یک پروسه محسوب می‌شود ولی باید در مورد زمان دادن یک مقدار فکر کرد. به نظر من امروز موقعیت خلق کردیم و بر بازی سوار بودیم اما در یک سوم پایانی زمین طوری عمل نکردیم که کار را تمام کنیم. قصد ندارم فارست را تحسین نکنم و اعتبار کار آن‌ها را پایین بیاورم ولی فقط ما در هر دو ناحیه زمین به اندازه کافی خوب نبودیم و کار را تمام نکردیم.»

پوچتینو-چلسی

فارست-چلسی

تاثیر فیفادی در پیشرفت پروسه آبی‌ها

او ادامه داد: «در چنین بازی‌هایی بلوغ به کار ما می‌آید. بحث فقط سر کیفیت نیست بلکه بحث سر رقابت به نحو دیگر است. البته که ما بهتر بودیم و نمی‌توانیم بگوییم استحقاق چیزهای بیشتری را نداشتیم اما آمار، عملکرد را بازتاب می‌دهد. ما موقعیت ساختیم ولی گلزنی نکردیم و شوت‌های در چارچوب کمی داشتیم که باید بیشتر می‌بود. بدشانس بودیم چون همان‌طور که قبلاً هم گفتیم در مقابل وستهم و امروز مستحق چیزی بیشتری بودیم. بحث فقط سر زمان هست که به چیزی که می‌خواهیم برسیم.»

پوچتینو درباره وقفه بازی‌ها به خاطر فیفادی و تأثیر آن در پروسه چلسی توضیح داد: «این مورد برای ریکاوری بازیکن‌ها مفید است. موقع بازی‌های ملی تقریباً کل نفرات تیم را در اختیار نداریم. فکر می‌کنم فقط برای ریکاوری بازیکن‌ها خوب باشد و می‌توانند رقابت را به نفرات تیم اضافه کنند.»

مودریک-چلسی

شلوغ‌کاری برای هیچ؟

چلسی در فصل نقل و انتقالات یکی از پرسر و صداترین تیم‌های اروپا بود. باشگاه لندنی ورودی و خروجی‌های بسیاری داشت و اسکواد خود را حسابی دستخوش تغییر کرد. کای هاورتز، پیرامریک اوبامیانگ، کپا آریزابالاگا، میسون مونت، انگولو کانته، ادوارد مندی و سزار آزپیلیکوئتا از جمله بازیکنان سرشناس جدا شده محسوب می‌شوند. البته برخی بازیکنان دیگر مثل کانر گلگر، مارک کوکوریا و یان ماتسن نیز در آستانه جدایی بودند که درنهایت در جمع آبی پوشان باقی ماندند.

ورودی‌های چلسی بخش جذاب نقل و انتقالات تابستانی به شمار می‌روند. بازیکنانی نظیر نیکولاس جکسون، مالو گاستو، مویسس کایسدو، رومئو لاویا و کول پالمر خریدهای تازه چلسی هستند. جذب مویسس کایسدو یکی از پر حرف و حدیث ترین انتقال‌های سال‌های اخیر لیگ جزیره بود. ستاره اکوادوری در رادار باشگاه لیورپول نیز قرار داشت اما دست‌آخر چلسی را به عنوان مقصد جدید خود انتخاب کرد. انتقال کایسدو از برایتون به چلسی با رقم ۱۱۵ میلیون پوند، رکورد جدیدی را در لیگ جزیره رقم زد.

پالمر-چلسی1

رونمایی از آخرین خرید

آخرین خرید چلسی کول پالمر جوان و ملی پوش بود. ستاره منچسترسیتی در لحظات پایانی پنجره نقل و انتقالات تابستانی راهی لندن شد تا زیر نظر مائوریسیو پوچتینو کار کند. پالمر یکی از استعدادهای کشف شده پپ گواردیولا به حساب می‌آید و در پست‌های وینگر راست و هافبک شماره ۱۰ قادر به بازی است.

مائوریسیو پوچتینو در مورد کول پالمر می‌گوید: «ما باید مراقب بچه‌های جوان باشیم؛ زیرا آن‌ها برای اثبات شایستگی‌های خود به زمان نیاز دارند. او اهل منچستر است و حالا قرار است در لندن زندگی کند. لندن متفاوت است، باشگاه متفاوت است، فرهنگ متفاوت است. او قبل از شروع به کار، اول از همه نیاز دارد تا جا بیفتند و با فضا آشنا شود. ما قرار نیست به او فشار بیاوریم تا بازی کند. او باید خوشحال و آرام باشد و جایگاهش را در تیم پیدا کند.»

او ادامه داد: «او کیفیت لازم برای بازی بین خطوط را دارد، پست شماره ۱۰ و بازیساز برای او مناسب است. پالمر بازیکن متفاوتی نسبت به بازیکنان ما است. این جوان می‌تواند در جناح چپ یا راست بازی کند. او می‌تواند در نبردهای یک در مقابل یک مقابل حریف قرار بگیرد و به داخل برود و بین بازیکن‌ها ارتباط برقرار کند. او همچنین می‌تواند به عنوان یک شماره ۱۰ بازی کند. پالمر همچنین می‌تواند به عنوان شماره ۸ بازی کند؛ زیرا در پاس‌های خود دقت بالایی دارد و این مطلب را در سیتی اثبات کرده است.»

پالمر-چلسی

پالمر در خصوص پیوستنش به چلسی گفت: «من برای شروع کارم هیجان‌زده هستم و از حضور در باشگاه بزرگ چلسی احساس خوبی دارم. من به چلسی پیوستم زیرا پروژه اینجا خوب به نظر می‌رسد و به دلیل این جایگاه باید تلاش کنم تا استعدادهایم را به نمایش بگذارم. این تیم جوان و تشنه کسب موفقیت است و امیدوارم بتوانیم در اینجا کار خاصی انجام دهیم.»

پل وینستنلی مدیر ورزشی باشگاه نیز در این رابطه گفت: «کول با تجربه قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا وارد تیم می‌شود و کیفیت و چند پسته بودن بیشتری را به واحد تهاجمی ما اضافه می‌کند. او استعداد و پتانسیل خود را در چالش‌برانگیزترین محیط‌ها به نمایش گذاشت و تابستان امسال در مسابقات قهرمانی زیر ۲۱ سال اروپا برای انگلیس در صحنه بین‌المللی حاضر شد. او بدون شک برای قدم بعدی آماده است و ما خوشحالیم که با چلسی خواهد بود.»

پالمر در چلسی شماره ۲۰ را بر تن خواهد کرد و احتمالاً در پست شماره ۱۰ از او استفاده شود؛ چلسی پس از مصدومیت انکونکو، به دنبال جذب بازیکنی با خصوصیات تهاجمی و خلاقیت بالا بود. حالا به نظر می‌رسد که آبی‌ها بازیکن مدنظر خود را پیدا کردند. با خرید کول پالمر هزینه‌های مدیریت جدید چلسی به بیش از ۱ میلیارد پوند رسیده است.

  • ناشناس ارسالی در

    عالیه

  • ناشناس ارسالی در

    تا چند سال دیگه یکی از بهترین بازیکنان ج هان میشه فقط کمی وقت و فرصت میخاد تا بتو نه خودشو ب دنیا نشون بده، ولی حیف ک چلسی روزگار مناسبی نداره. ای کاش میرفت لیورپ ول یا ارسنال تا بتونه ب چشم بیاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها