|
کدخبر: 306810 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

مهاجم جنجالی به آبی ها لینک شد

ظاهرا فعالیت های نقل و انتقالاتی آبی ها در ژانویه از سر گرفته خواهد شد. مهاجم گلزن برنتفورد، احتمالا نخستین شکار چلسی در پنجره زمستانی خواهد بود.

ورزش مهاجم جنجالی به آبی ها لینک شد

پس از دو هفته وقفه به علت آغاز مسابقات ملی(فیفادی)، آبی های پایتخت امروز در دیداری خارج از خانه به مصاف بورنموث می رود. گیلاس ها در رتبه شانزدهم جدول و شیرهای آبی لندن در جایگاه دوازدهم لیگ برتر قرار دارند.

چلسی در آخرین بازی خود در لیگ مغلوب ناتینگهام فارست شد. عملکرد شاگردان مائوریسیو پوچتینو در این دیدار، هواداران را به کلی ناامید کرد. شکست خانگی برابر فارست و با نمایشی مایوس کننده، صدای اعتراضات را در استمفوردبریج بلندتر از پیش کرد.

چلسی در فصل نقل و انتقالات دست به تغییرات بسیاری زد و با صرف هزینه های گزاف، اسکواد خود را حسابی تقویت کرد. تا به اینجای فصل اتفاقات خوب و مثبتی برای آبی ها رخ نداده و در هنوز روی همان پاشنه می چرخد. البته کارشناسان معتقدند که به دلیل تغییرات زیاد، باید حداقل تا نیم فصل به پوچتینو و کادرش زمان داد. ضمن اینکه چلسی باز هم با مصدومیت های متعدد بازیکنان کلیدی خود دست و پنجه نرم می کند. اکثر نفرات مصدوم این تیم نیز جزو موثرترین بازیکنان محسوب می شوند.

رومئو-لاویا

داستان بی‌انتهای مصدومیت در کوبهام

کریستوفر انکونکو، بنوا بادیاشیل، ریس جیمز، آرماندو بروخا و رومئو لاویا شاخص ترین مهره هایی هستند که به علت آسیب دیدگی تا مدتی از میادین دور خواهند بود. مشکل مصدومیت چند فصلی می شود که گریبان این تیم را گرفته و دوست داران باشگاه به شدت نسبت به این موصوع معترض هستند. تیم پزشکی و بدنسازی باشگاه، بیشترین نقدها را متحمل شده و حالا شغل آن ها نیز در معترض خطر به نظر می رسد.

در پنجره تابستانی، مالکان چلسی مرتب به این موضوع فکر می‌کردند که برای کسب صد امتیاز در لیگ برتر، به دنبال جذب چه بازیکنانی باید بروند. ریخت و پاش بی سابقه در پنجره نقل و انتقالات تابستانی هم تا به امروز به کمک آبی ها نیامده است و حالا تاد بولی و شرکای او در مظان اتهام هستند. برخی منتقدان بر این باور هستند که چلسی در تابستان به جای عقد قرارداد با ستارگان تاثیرگذار، به سراغ بازیکنان متوسط رفته است.

مارک-کوکو

کوکو جایی نمی رود!

منچسترسیتی طی ژانویه گذشته پیشنهادی برای خرید مارک کوکوریا به چلسی ارائه کرده بود که با مخالفت باشگاه لندنی مواجه شد. این پیشنهاد کاملاً محرمانه و در سکوت خبری ارسال شد.

چلسی و کوکوریا در تابستان امسال با انتقال قرضی این بازیکن به منچستریونایتد موافقت کرده بودند اما بعد از آنکه فهمیدند یونایتد قصد دارد بندی در قرارداد بگذارد که بتواند بازیکن را ژانویه به چلسی برگرداند با آن مخالفت کردند. در ادامه نیز یونایتد اعلام کرد که عملکرد او در جام اتحادیه باعث شده تا پیشنهاد خود را پس بگیرد.

فرصت انتقال قرضی کوکوریا به اتلتیکو، لایپزیش، سوسیه‌داد و سویا در این تابستان پیش آمد که هرکدام به دلایل مختلفی متوقف شدند. وینگ بک اسپانیایی در حال حاضر انتخاب سوم پوچتینو به شمار می آید. بن چیلول و یان ماتسن تا به اینجای فصل بیش از کوکوریا در برنامه های پوچ قرار دارند و این موضوع بر کسی پوشیده نیست.

پل-وینستنلی

نمی‌توانیم ارتجاعی عمل کنیم

لارنس استیوارت و پل وینستنلی به عنوان مدیران ورزشی باشگاه، اخیرا طی یک گفتگوی جنجالی در این راستا توضیحاتی را ارائه دادند.

وینستنلی در رابطه با سیاست باشگاه در فصل نقل و انتقالات توضیح داد: «ما دو پنجره نقل و انتقالات را از قبل برنامه ریزی خواهیم کرد. نمی توانیم ارتجاعی عمل کنیم و بایستی مسیر خود را مشخص کنیم. باید به کل تیم و همین طور بازیکنانی که به صورت قرضی جداشدند و فرصت هایی که می توانیم در آکادمی به بازیکنان بدهیم، نگاه کنیم. این همان پازل بازیکنی است که باید با هم بسازیم.

او ادامه داد: «اما هایس کار باورنکردنی انجام داده و فرهنگی بسیار قوی ایجاد کرده است. ما مشتاقیم تا جایی که می توانیم از آن استفاده کنیم. ما می‌خواهیم منابع گسترده‌تری را به تیم زنان بدهیم و از موفقیت‌هایی که اما به دست آورده است درس بگیریم.»

وینستنلی در پایان اضافه کرد: «ما غرق در تاریخ با بازیکنانی هستیم که به موفقیت رسیده‌اند؛ بنابراین این بخش عمده‌ای از روند فکر ما است. هنگام برنامه ریزی تیم، ما همیشه با نیل بت، جیم فریزر و دیگر کارکنان آکادمی کار کرده تا مشخص کنیم که چه مسیرهایی برای بازیکنانی که از آن عبور می کنند نیاز داریم.»

تاد-بولی

ساخت یک تیم رویایی

استیوارت نیز پس از وینستنلی ضمن دفاع از عملکرد باشگاه عنوان کرد: «هم‌اکنون با ادامه این طرح، فرآیند بررسی و بازخورد را طی خواهیم کرد، سپس با نزدیک‌تر شدن به ژانویه دوباره به مسائل نگاه می‌کنیم. آیا مورد فوری نیاز داریم؟ آیا چیزی تحت فشار است؟ یا فرصت جالبی وجود دارد؟ برای پاسخ به این پرسش ها باید صبور باشیم.»

او افزود: «یکی از اهداف اصلی ما این است که یک تیم بسیار با استعداد در اینجا در کوبهام بسازیم. با توسعه باشگاه های فوتبال، همه به حمایت بیشتر و اطلاعات بیشتر نیاز دارند. ما می‌خواهیم رابطه‌ای را با تیم زنان و آکادمی ایجاد کنیم تا مطمئن شویم همه کارکنان با هم کار می‌کنند و به بهترین شیوه‌ها دست پیدا می کنند.»

استیورات در انتها مطرح کرد: «کارهای زیادی در این زمینه انجام شده که دیده نمی شود؛ زیرا نقل و انتقالات همه اخبار را به خود اختصاص می دهد ولی ما از پیشرفت حاصل شده خوشحال هستیم. تصویر بزرگ‌تر برای اطمینان از اینکه مرکز تمرین کوبهام در خط مقدم مراکز آموزشی قرار دارد. ما از حمایت مالکیت برخوردار هستیم تا ما را در آن جبهه به جلو حرکت دهد.»

ایوان-تونی

رونمایی از هدف جدید پوچ

چلسی در تابستان بخش اعظمی از ترکیب خود را با جذب بازیکنان جوان و مستعد تقویت کرد، اما هنوز برای دستیابی به یک اسکواد ایده آل راه زیادی در پیش دارد. هواداران این تیم بر این باور هستند که باشگاه کماکان در چند پست باید ترمیم شود. چلسی به وضوح به یک دروازه بان، هافبک شماره ده و یک مهاجم هدف نیاز دارد.

شنیده ها از آن حکایت دارد که سران باشگاه از همین حالا برای جذب ایوان تونی، مهاجم باشگاه برنتفورد، تکاپوی خود را آغاز کردند. تونی تا ژانویه قادر به انجام بازی برای تیمش نیست اما تمرینات خود را به تازگی آغاز کرده است. پوچتینو از عملکرد نیکولاس جکسون به عنوان یک فوروارد هدف رضایت خاطر ندارد و نمی تواند روی بازیکن جوانی نظیر بروخا حساب ویژه ای باز کند؛ بنابراین جذب یک مهاجم جدید محتمل به نظر می رسد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها