|
کدخبر: 306582 سهیل مافی

گفتگوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

پرسپولیس تمام کننده می‌خواهد / در یک صورت می‌توان النصر را برد

غلامرضا فتح آبادی؛ کارشناس و پیشکسوت فوتبال بیان کرد: پرسپولیس در صورت عدم تقویت خط حمله خود در آسیا دچار چالش می شود. با بازی تدافعی راه به جایی نخواهیم برد و باید با این موضوع کنار آمد. النصر فارغ از حضور چند مهره نامی و بزرگ مثل رونالدو و مانه، تیم منظم و مستحکمی است و این مسئله را در فصل جاری مشاهده کردیم.

ورزش پرسپولیس تمام کننده می‌خواهد / در یک صورت می‌توان النصر را برد

رقابت های لیگ برتر کشور پس از گذشت چهار هفته به دلیل آغاز فیفادی و مسابقات ملی متوقف شد. تیم های سپاهان، پرسپولیس و استقلال در این مدت بار دیگر قدرت خود را به حریفان نشان داده به در رتبه های بالای جدول قرار گرفتند.

البته سپاهان اخیرا توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال جریمه شد. ۴ امتیاز از این تیم کسر شد تا زردهای اصفهانی به رده چهارم جدول سقوط کنند.  باشگاه سپاهان علاوه بر کسر ۴ امتیاز در فصل جاری، به پرداخت مبلغ  ۴۰ میلیارد تومان جریمه نقدی و همچنین اصلاح قراردادهای ۶ بازیکن خود محکوم شد.

باشگاه سپاهان ضمن محکوم کردن این رأی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «این باشگاه ضمن تقبیح نمودن عمل کمیته انضباطی در طرح فی‌البداهه سه عنوان تخلف انتسابی در جلسه رسیدگی و عدم فراهم نمودن فرصت پاسخگویی و دفاع به باشگاه سپاهان در این زمینه، اعتراض خود را به رأی صادره اعلام می‌دارد.»

طرفداران-سپاهان

«بدون شک اینکه برخی نتایج فوتبال ایران در خارج از زمین رقم بخورد، بسیار غیرقابل پذیرش است؛ با این حال، باشگاه فولاد مبارکه سپاهان ضمن دعوت هواداران محترم به حفظ آرامش و ادامه حمایت همیشگی خود از باشگاه سپاهان ، انتظار دارد همچون گذشته در حمایت از باشگاه فولاد مبارکه سپاهان ثابت‌قدم باشند.»

پرسپولیس پس از یک نقل و انتقالات نسبتا خلوت، نتایج خیلی خوبی همراه با یحیی گل محمدی گرفته است. شکست تراکتور در تبریز، نقطه اوج عملکرد سرخپوشان در این ۴ هفته بوده است.

استقلال نیز تنها یک شکست را در این چهار هفته تجربه کرده و آن باخت نیز برابر سپاهان رقم خورد. آبی ها از ابتدای فصل تا به امروز، حواشی بسیاری را تجربه کردند. اختلاف علنی جواد نکونام و علی خطیر این روزها به جنجالی ترین موضوع فوتبال ایران بدل شده است. این دعوا هنوز نیز خاتمه پیدا نکرده و کماکان ادامه دارد.

نکونام بابت انفعال مدیریت باشگاه در خصوص فعالیت های نقل و انتقالاتی بسیار گلایه مند است. خطیر پس از گذشت چند هفته، سرانجام با یک مهاجم آرژانتینی به توافق رسید. این بازیکن به زودی برای عقد قرارداد با استقلال به تهران خواهد آمد.

گسترش نیوز در این راستا، گفت و گویی با غلامرضا فتح آبادی، پیشکسوت و کارشناس فوتبال انجام داده که در ادامه می خوانید.

فتح-آبادی

ادامه اختلافات وضعیت را بدتر می‌کند

غلامرضا فتح آبادی درباره اختلاف آشکار میان خطیر و نکونام گفت: این اختلاف پیش از شروع لیگ نیز وجود داشت، در مقطعی صلح برقرار شد اما به دنبال برخی تعارضات در بحث نقل و انتقالات، باز هم این موضوع سر باز کرد. جواد نکونام بازیکن بزرگی در تاریخ فوتبال ما محسوب شده و یکی از مفاخر ورزش کشور است. در کسوت مربیگری هم فرد اثبات شده است و همراه با فولاد نتایج خوبی کسب کرد. فراموش نکنیم که او مدتی با کارلوس کی روش کار کرده و تجربیات خوبی را در کنار این مربی پرتغالی به دست آورده است.

 او ادامه داد: استقلال تا به اینجا خوب نتیجه گرفته و علی رغم وجود برخی مشکلات، عملکرد مثبتی داشته است. باخت خارج از خانه برابر سپاهان با یک ضربه پنالتی، چیزی از ارزش های استقلال کم نمی کند. به نظر من آن بازی نبرد دارا و ندار بود. سپاهان تیم بسیار قدرتمندی است و بازیکنان باکیفیتی دارد. تمام تیم های لیگ مقابل سپاهان به مشکل خواهند خورد.

نکونام-خطیر

استقلال نیاز به جذب دو مهره هجومی دارد

فتح آبادی افزود: توقف و امتیاز گرفتن از سپاهان کار بسیار سختی به نظر می رسد. ادامه اختلافات میان خطیر و نکونام، استقلال را وارد چالش بزرگی خواهد کرد. استقلال پس از حذف از آسیا، به آرامش نیاز دارد که متاسفانه چنین چیزی تا به امروز رخ نداده است. جواد نکونام با تمام سختی ها کنار این تیم مانده و تمام تلاش خود را برای شادی هواداران به کار گرفته است.

این کارشناس در ادامه خاطرنشان کرد: امیدوارم آقای خطیر نیز به خاطر این طرفداران، در جهت رفع کدورت قدمی برداشته و نیازهای کادر فنی را برطرف کند. تعامل میان این دو شخص، کاملا به سود استقلال خواهد بود. استقلال با جذب یکی، دو مهره هجومی بی شک جزو ۴ تیم برتر لیگ قرار می گیرد اما در خصوص کسب قهرمانی، کار سختی درپیش است.

پرسپولیس-تهران

هر احتمالی را باید درنظر گرفت

فتح‌آبادی در ارتباط با شرایط فعلی پرسپولیس و همگروهی با تیم های مدعی مثل النصر بیان کرد: تیم های عربستانی برای پویایی بیشتر لیگ خود، دست به خرید ستاره های بزرگ دنیای فوتبال زده اند. این هزینه های گزاف و ریخت و پاش های چشمگیر، زنگ خطری برای تیم های ما محسوب می شود. نه تنها پرسپولیس، بلکه دو تیم دیگر ما برابر تیم های عربستانی دچار مشکل خواهند شد.

وی تصریح کرد: صعود از چنین گروه هایی مسلما کار دشواری است اما هر احتمالی را باید درنظر گرفت. صعود از گروه و توفیق در مراحل بالاتر، به مانند سال های پیش نیست. نه تنها تیم های عربی، در شرق آسیا نیز باشگاه های پرقدرتی وجود دارند. تیم های کره ای و ژاپنی کیفیت بالایی دارند و نباید از آن ها غافل شد.

یحیی-پرسپولیس

ضرورت تقویت خط حمله

این ملی پوش اسبق در ادامه به گسترش نیوز گفت: پرسپولیس در صورت عدم تقویت خط حمله خود در آسیا دچار چالش می شود. با بازی تدافعی راه به جایی نخواهیم برد و باید با این موضوع کنار آمد. النصر فارغ از حضور چند مهره نامی و بزرگ مثل رونالدو و مانه، تیم منظم و مستحکمی است و این مسئله را در فصل جاری مشاهده کردیم.

کارشناس فوتبال افزود: پرسپولیس کار بسیار سختی در پیش دارد و باید مقابل این تیم کم اشتباه و هوشیار ظاهر شود. بازی بدون حضور تماشاگران، کار را حتی دشوارتر هم می کند ولی چاره ای نیست و باید با تمام قوا برابر نماینده عربستان قرار بگیریم. درصورت یک عملکرد شجاعانه و با برنامه، شاید برابر النصر بازنده نباشیم.

زاهدی-تمرین

پرسپولیس به بازیکنی مثل علی دایی نیاز دارد

فتح آبادی در خصوص عملکرد شهاب زاهدی تا به اینجای فصل عنوان کرد: در ابتدای فصل رسانه ها از زاهدی تمجید کردند و به او بها دادند. به نظر من شهاب از جهاتی به آرمان رمضانی در استقلال شباهت دارد. من پیشنهادی دادم مبنی بر پرورش رمضانی اما کسی به حرف من گوش نکرد. زاهدی قصد دارد در خارج از باکس مهارت های خود را به نمایش بگذارد که این امر، اقدامی اشتباهی به حساب می آید.

او در پایان اضافه کرد: پرسپولیس به بازیکنی مثل علی دایی و فرشاد پیوس نیاز دارد که داخل شش قدم مهاجم خطرناک و تمام کننده ای باشد. ارلینگ هالند یک مثال خوب در این زمینه است. او هر لحظه بوی گل می دهد و مدافعان از این بازیکن ترس دارند. مهاجم خوب باید هر آن بوی گل دهد و تاثیرش را بیشتر در باکس نشان دهد. شهاب باید به مهاجمی شبیه شهریار مغانلو یا رضا اسدی نزدیک شود. پرسپولیس وینگرهای خوبی در اختیار دارد ولی متاسفانه از نبود یک فوروارد تمام کننده رنج می برد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها