|
کدخبر: 284745 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

استقلال یک جواد نکونام کم دارد / قایدی همان باشوی مدنظر هواداران بود

غلامرضا فتح‌آبادی؛ پیشکسوت باشگاه استقلال اظهار کرد: هواداران از قایدی انتظار عملکرد این‌چنینی دارند و او در تقابل با تراکتور همان باشوی مدنظر طرفداران استقلال بود. بازگشت این بازیکن به اوج، عاملی است که می‌تواند باعث بازگشت استقلال به صدر جدول شود.

ورزش استقلال یک جواد نکونام کم دارد / قایدی همان باشوی مدنظر هواداران بود

استقلال یک هفته بعد از شکست تلخ در تبریز، این بار در خانه به مصاف تراکتور رفت. باخت دو بر صفر مقابل شاگردان پاکو خمس، باعث اختلاف امتیاز آبی‌ها با صدر جدول شد. ساپینتو برای جبران شکست قبلی و صعود به مرحله بعد جام حذفی انگیزه زیادی داشت.

او برای تقابل با تراکتوری‌ها، سعید مهری و ارسلان مطهری را در ترکیب ثابت قرار داده بود. استقلال در نیمه اول برتری نسبی داشت و موقعیت‌های خوبی را ایجاد کرد. در صورت عدم فرصت سوزی مهاجمان، استقلال می‌توانست در ۴۵ دقیقه نخست بازی، از حریف پیش بیفتد. در نیمه دوم بازی متعادل شد و نتیجه بازی در ۹۰ دقیقه تغییری نکرد. در وقت‌های اضافه رضا اسدی تراکتور را پیش انداخت تا آب سردی بر پیکر استقلالی‌ها بریزد.

استقلال در دقایق پایانی این مسابقه، فشار زیادی روی دروازه اخباری وارد کرد. درخشش مهدی قایدی در نیمه دوم وقت اضافه بازی، ورق را برگرداند و داور دو پنالتی متوالی به سود آبی‌ها اعلام کرد. دبل کوین یامگا باعث کامبک استقلال برابر تراکتور شد و به‌ این‌ ترتیب ساپینتو انتقام دیدار پیش را از خمس گرفت.

البته تبریزی‌ها در انتهای بازی، به‌شدت نسبت به قضاوت کوپال ناظمی، داور این دیدار جنجالی معترض بودند. گسترش نیوز برای بررسی این بازی و همچنین شرایط آبی‌ها پیش از دیدار حساس با سپاهان، گفت‌وگویی با غلامرضا فتح‌آبادی پیشکسوت باشگاه استقلال انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

آلوز-چشمی

تراکتور یقه اکثر تیم‌ها را خواهد گرفت

غلامرضا فتح‌آبادی درباره بازی استقلال و تراکتور گفت: بعد از مدت‌ها شاهد یک مسابقه خوب و باکیفیت در فوتبال ایران بودیم. تماشای این بازی به من چسبید و از آن بسیار لذت بردم. تیم تراکتور پس از پیوستن آقای خمس، پیشرفت محسوسی داشته و کاملاً با برنامه فوتبال بازی می‌کند. به اعتقاد من در دور برگشت رقابت‌های لیگ، تراکتور یقه اکثر تیم‌ها را می‌گیرد.

او ادامه داد: استقلال بعد از باخت قبلی، برای جبران و به‌نوعی انتقام به میدان آمده بود. تغییرات ساپینتو در این بازی جواب داد و یک پیروزی باارزش و روحیه‌بخش نصیب استقلال شد. انتقادات در خصوص داوری هم شد که به نظر من کارشناسان باید در مورد آن صحنه‌ها نظر دهند. داور نیز مانند سایرین مجاز به خطا هستند و این مسئله اجتناب‌ناپذیر است. توصیه من به تمام مربیان لیگ این است که نسبت به تصمیمات داوران صبوری بیشتری به خرج دهند.

چشمی-سلمانی

استقلال به یک هافبک طراح نیاز دارد

فتح آبادی در ارتباط با برخی انتقادات نسبت به هافبک‌های استقلال و لزوم جذب مهره جدید در خط میانی بیان کرد: به عقیده من نیز میزان خلاقیت خط میانی استقلال پایین است و بازیکنانی نظیر مهری، مهدی پور و رضاوند برای تغذیه مناسب مهاجمان دچار مشکل هستند. در خط میانی پرسپولیس، قضیه کاملاً متفاوت است و آن‌ها در این خصوص برتری قابل‌توجهی نسبت به استقلال دارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سرلک، ترابی، رفیعی، عالیشاه و صادقی به‌خوبی به فاز هجومی تیم خود کمک می‌کنند و حاصل این عملکرد خوب، قهرمانی پرسپولیس در نیم‌فصل بود. در استقلال چنین چیزی مشاهده نمی‌شود و درنتیجه آمار گلرنی مهاجمان استقلال پایین‌تر از حد استاندارد است. استقلال به یک هافبک میانی طراح که ویژگی‌های رهبری و نظم دهی به وسط زمین را داشته باشد نیاز دارد. جای یک بازیکن با خصلت‌های جواد نکونام یا آندرانیک تیموریان در استقلال خالی است.

قایدی-محبی

قایدی همان باشوی مدنظر هواداران بود

پیشکسوت باشگاه استقلال در مورد تعویض‌های ساپینتو مقابل تراکتور و درخشش مهدی قایدی پس از مدت‌ها در ترکیب استقلال عنوان کرد: تعویض آرمان رمضانی و مهدی قایدی از سوی ساپینتو خوب بود و برای جبران نتیجه مثمر ثمر واقع شد. قایدی پس از ورود به زمین، به حملات استقلال سرعت بیشتری داد و با بهره‌گیری از سرعت و تکنیک بالای خود، خط دفاعی تراکتور را آزار داد.

او افزود: هواداران از قایدی انتظار عملکرد این‌چنینی دارند و او در تقابل با تراکتور همان باشوی مدنظر دوست داران استقلال بود. محمد عمری در پرسپولیس طی چند بازی نظر مثبت همگان را جلب کرد و کمک‌حال خط حمله پرسپولیس پس از جدایی لوکادیا شد. با این حساب از قایدی که تجربه بالاتری دارد، توقعات زیاد است و او باید همین نمایش‌ها را در ادامه فصل داشته باشد. بازگشت قایدی به اوج، عاملی است که می‌تواند باعث بازگشت استقلال به صدر جدول شود.

این کارشناس فوتبال در رابطه با بازی حساس استقلال با سپاهان در هفته نخست از نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر گفت: بازی رفت را همگی به‌خوبی به یاد دارند که سپاهان در آزادی مقابل استقلال پیروز شد و درمجموع برتری چشمگیری نیز در قیاس با حریف خود داشت. سپاهان بازیکنان بسیار باکیفیتی دارد و این روزها وضعیت خیلی خوبی دارد. نبود روزبه چشمیِ آماده، اتفاق بدی برای استقلال در اصفهان خواهد بود. به نظر من کسب یک تساوی در خانه حریف، می‌تواند نتیجه خوبی برای ساپینتو باشد. نباختن به یک تیم مدعی مثل سپاهان نمی‌تواند دستاورد بدی برای استقلال فعلی باشد.

  • علی ارسالی در

    آقای فتح آبادی یکی از مودب ترین بازیکن ا ستقلال بودند، از دوست داشتنی ترین بازیکن استقلال بودند و هستند، خدا نگهدارشان با شه .

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها