|
کدخبر: 276642 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با مفسر و کارشناس فوتبال؛

استقلال زیبا بازی نمی‌کند / ملوان گربه سیاه پرسپولیس است

فتح آبادی مربی و کارشناس فوتبال اظهار کرد: ملوان از گذشته دور، همواره حریف سرسختی برای پرسپولیس بوده است. پرسپولیس با داشتن بزرگانی چون همایون بهزادی و حسین کلانی نیز در برابر ملوانی‌ها اذیت می‌شد. ملوان به‌نوعی گربه سیاه پرسپولیس محسوب می‌شود و این بار هم به‌راحتی تسلیم پرسپولیس نمی‌شود.

ورزش استقلال زیبا بازی نمی‌کند / ملوان گربه سیاه پرسپولیس است

هفته نهم لیگ برتر با پیروزی اکثر تیم های مدعی به پایان رسید. از بین تیم های بالانشین در جدول، تنها گل گهر سیرجان بازنده شد. شکست عجیب شاگردان امیر قلعه نویی در برابر نساجی مازندران، موجب از دست رفتن صدر جدول نیز شد.

پرسپولیس با برد خفیف خود در خانه، به رتبه اول جدول بازگشت. یورگن لوکادیا از روی نقطه پنالتی، گل پیروزی بخش سرخ‌ها را به ثمر رساند اما رقیب سنتی پرسپولیس نیز یک برد شیرین را در فولادشهر دشت کرد. آبی های تهرانی موفق به شکست ذوب آهن اصفهان شده و به رده دوم جدول صعود کردند.

ذوب آهن مطابق انتظار یک بازی تدافعی را ارائه داد و چشم به ضدحملات داشت. در سمت مقابل، برنامه های هجومی استقلال کارساز نبود و تلاش آن‌ها برای گلزنی به دربسته می‌خورد. در دقیقه ۹۱ و روی ارسال خوب مهدی پور، محمد قریشی به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا نخستین شکست مهدی تارتار و یاران او در این فصل رقم بخورد. استقلال با این برد مهم، در هفته آتی به مصاف آلومینیوم اراک می‌رود.

پرسپولیس نیز پس از مدت‌ها، در انزلی مهمان تیم ملوان خواهد بود. رویارویی مازیار زارع با تیم سابق خود، از نکات جذاب این بازی است. گسترش نیوز بررسی بیشتر اتفاقات و نتایج سرخابی‌ها در هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر، گفت وگویی با غلامرضا فتح آبادی مربی و کارشناس فوتبال انجام داده که درادامه می‌خوانید.

استقلال-ذوب-آهن

استقلال انتظارات را برآورده نکرده است

غلامرضا فتح آبادی درباره شرایط این روزهای استقلال و همچنین دیدار قبلی با ذوب‌آهن گفت: از مدافع عنوان قهرمانی، توقع بیشتری وجود دارد. انتظار ما این است که استقلال با انجام بازی‌های زیبا، به قهرمانی مجدد برسد. آقای آجورلو یک مربی خوب اروپایی را جایگزین فرهاد مجیدی کرد. او بازیکنان باکیفیتی را نیز جذب کرد. تغییراتی در ترکیب داده شده و با توجه به روی کار آمدن یک کادر فنی جدید، استقلال برای رسیدن به نقطه دلخواه، نیاز به زمان دارد.

او ادامه داد: عدم استفاده از قایدی را درک نکردم. هافبک‌های استقلال، عملکرد مطمئنی ندارند و در تغذیه مهاجمان ضعیف کار می‌کنند. البته ذوب‌آهن فوتبال بسته‌ای را ارائه داد و راه‌های نفوذ را به‌خوبی بسته بود. مهدی تارتار برای کسب یک امتیاز مصمم بود ولی او همواره در برابر استقلال، بازنده بوده است. استقلال زیبا بازی نمی‌کند و ازنظر فنی ضعف دارد.

کارشناس فوتبال در ادامه خاطرنشان کرد: به عقیده من جام جهانی و نزدیکی به این مسابقات، بر روی برخی نفرات تأثیر منفی گذاشته است. البته بردهای اقتصادی استقلال و پرسپولیس قابل‌ توجه است و نتایج هم بد نبوده اما این پیروزی‌ها باید همراه با عملکرد تماشاگرپسند نیز باشد. به نظر من‌، بعد از اتمام جام جهانی، جذابیت و زیبایی به لیگ ما برمی‌گردد.

علی-فتح-الله-زاده

شرط موفقیت فتح‌الله‌زاده در استقلال

فتح آبادی در خصوص بازگشت علی فتح‌الله زاده و جدایی مصطفی آجورلو بیان کرد: قهرمانی استقلال همراه با آقای آجورلو شاید تا دو دهه دیگر هم برای کسی رخ ندهد. به‌ هر حال تصمیم وزارت ورزش و مسئولان ذی‌ربط این‌طور بود. هر موقع که این اشخاص تصمیمی بگیرند، مدیران این دو باشگاه مکلف به انجام آن هستد.

او افزود: دوستی من و آقای آجورلو به ۴۰ سال پیش برمی‌گردد. او سابقه خوبی در این فوتبال دارد و از معدود مدیرانِ فوتبال فهم ما است. آجورلو باشگاه را در وضعیت خوبی تحویل مدیرعامل جدید داد. علی فتح الله زاده در صورت تغییر برخی شرایط و ساختارها و رفع نیازهای کادر فنی، می تواند به استقلال برای تکرار قهرمانی کمک کند.

ملوان-انزلی

ملوان گربه سیاه پرسپولیس محسوب می‌شود

بازیکن پیشین استقلال در رابطه با بازی اخیر پرسپولیس با مس رفسنجان اظهار کرد: پرسپولیس بازی‌های خوبی را تحت هدایت یحیی گل محمدی انجام نمی‌دهد. پرسپولیس بهترین مهره‌های لیگ را به لحاظ کیفی در اختیار دارد. حتی نیمکت نشینان این تیم، نفرات باکیفیتی هستند. به اعتقاد من ملی پوشان پرسپولیس محتاطانه بازی می‌کنند. این مراقبت‌ها پیش از یک تورنمنت بزرگ، در زمان ما و برگزاری رقابت‌های جام ملت‌های آسیا نیز رخ می‌داد.

فتح آبادی در ادامه اضافه کرد: پرسپولیس هم مثل استقلال، امتیازها را به شکل اقتصادی جمع‌آوری می‌کند. این برد و البته شکست گل گهر، آرامش روحی و روانی خوبی به یحیی داد. البته در مصاحبه‌های اخیر این مربی، نشانی از انگیزه نمی‌بینیم. او ظاهر خود را به‌یک‌باره تغییر می‌دهد و بیان دلیل آن را هم به آینده موکول می‌کند.

او در ارتباط با بازی بعدی پرسپولیس با تیم ملوان تصریح کرد: ملوان از گذشته دور، همواره حریف سرسختی برای پرسپولیس بوده است. پرسپولیس با داشتن بزرگانی چون همایون بهزادی و حسین کلانی نیز در برابر ملوانی‌ها اذیت می‌شد. ملوان به‌نوعی گربه سیاه پرسپولیس محسوب می‌شود و این بار هم به‌راحتی تسلیم پرسپولیس نمی‌شود. امیدوارم گل محمدی به شاگردان خود این موضوع را تفهیم کند که این بازی به‌اندازه دربی، سخت و مهم است.

ارسال نظر