|
کدخبر: 278850 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت و کارشناس فوتبال:

این بازی دستاوردی برای تیم ملی نداشت / مخالف دعوت سردار آزمون هستم

غلامرضا فتح‌آبادی کارشناس فوتبال اظهار کرد: به‌شخصه مخالف حضور سردار آزمون در لیست نهایی تیم ملی هستم. آزمون در دو، سه ماه اخیر تأثیرگذاری خاصی در لورکوزن نداشته و ضمناً دچار آسیب‌دیدگی شدیدی نیز شده است.

ورزش این بازی دستاوردی برای تیم ملی نداشت / مخالف دعوت سردار آزمون هستم

یک هفته تا بازی نخست تیم ملی ایران در جام جهانی زمان باقی‌مانده است. کارلوس کی روش سرمربی ایران با انجام دیدارهای تدارکاتی، قصد دارد تا ترکیب اصلی خود را بشناسد. تیم ملی روز پنجشنبه ۱۹ آبان ماه، دیداری دوستانه با تیم نیکاراگوئه برگزار کرد.

کارلوس کی روش در این مسابقه به چند مهره جدید مثل آریا برزگر میدان داد. این بازی با پیروزی یک بر صفر ایران به اتمام رسید. مهدی ترابی تک‌گل ایران را به ثمر رساند. انجام این دیدار تدارکاتی با بازخوردهای منفی زیادی از سوی اهالی فوتبال مواجه شد. اکثر کارشناسان فوتبال بر این باور هستند که نیاکاراگوئه حریف خوبی برای ما در این مقطع نبود و ملی پوشان با برگزاری چنین دیداری، محک خوب و مناسبی نخوردند.

ایران در آخرین مصاف تدارکاتی خود تا پیش از آغاز مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، روز چهارشنبه به مصاف تیم ملی تونس می‌رود. تونس در جام جهانی پیش رو حضور دارد و در حال حاضر، ازجمله تیم‌های شاخص قاره آفریقا محسوب می‌شود. این مسابقه می‌تواند آزمون خوبی برای تیم ملی ما قبل از بازی با شاگردان گرت ساوتگیت باشد.

ایران در نخستین مسابقه خود در جام جهانی، دوشنبه هفته بعد در ورزشگاه خلیفه برابر تیم پرستاره انگلستان صف‌آرایی خواهد کرد. گسترش نیوز برای بررسی عملکرد تیم ملی ایران مقابل نیکاراگوئه و همچنین در خصوص بازی تدارکاتی بعدی با تونس، گفت‌وگویی با غلامرضا فتح‌آبادی کارشناس و پیشکسوت فوتبال ایران انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

ایران-و-نیکاراگوئه

نیکاراگوئه در حد و اندازه‌های تیم ما نبود

غلامرضا فتح‌ آبادی درباره بازی ایران و نیکاراگوئه گفت: در راستای آمادگی و هماهنگی بیشتر ملی پوشان، این مسابقه آسیب‌های خاص خود را داشت. تیم حریف در حد و اندازه‌های بازیکنان ما نبود و من از این انتخاب متعجب هستم. این بازی برای ما یک آسیب‌دیدگی جدی نیز به همراه داشت. ما امید ابراهیمی که مهره‌ای قابل در خط میانی تیم ملی بود را به این سادگی از دست دادیم. این بازی دستاورد خاصی برای تیم ملی ما نداشت. شاید حضور برخی جوانان مثل آریا برزگر تنها نکته مثبت این دیدار بود. این بازی یک تجربه بین‌المللی خوب برای آن‌ها محسوب می‌شود.

او در مورد جایگزین‌های احتمالی امید ابراهیمی بیان کرد: ما در خط میانی بازیکنان خوب و باکیفیتی داریم. ولی مایل هستم که دراین‌باره به نکته مهم‌تری اشاره کنم؛ امید ابراهیمی چهار سال برای رسیدن به این مقطع کنونی تلاش کرد. کادر فنی می‌تواند نام امید را به‌عنوان بازیکنان مسافر قطر اعلام کند. امیدوارم که کی روش و فدراسیون این کار شایسته را انجام دهند.

کارشناس فوتبال ادامه داد: در مورد نفرات جانشین در تیم ملی، می‌توان به سعید عزت‌اللهی، میلاد سرلک و روزبه چشمی اشاره کرد. ما در خط میانی مشکل خاصی را نداریم.

سردار-آزمون

مخالف حضور آزمون در لیست نهایی هستم

او در پیوند با حواشی اخیر پیرامون دعوت از سردار آزمون تصریح کرد: در مورد خط حمله یک مورد را باید اضافه کنم. به‌شخصه مخالف حضور سردار آزمون در لیست نهایی تیم ملی هستم. آزمون در دو، سه ماه اخیر تأثیرگذاری خاصی در لورکوزن نداشته و ضمناً دچار آسیب‌دیدگی نیز شده است.

او درادامه خاطرنشان کرد: ما باید نفراتی را به جام جهانی ببریم که برای ما کارایی لازم را داشته باشند. مهدی طارمی نباید در وینگر چپ یا راست به بازی گرفته شود. او در پورتو به بازی در نوک خط حمله عادت کرده و فوق‌العاده نیز کار کرده است. مطمئناً یکی از برنامه‌های تیم‌های هم‌گروه ما در جام جهانی، مهار مهدی خواهد بود.

تمرین-ایران

کار سختی مقابل رقبا داریم

بازیکن اسبق تیم ملی در رابطه با ترکیب ایران و حضور ثابت آریا برزگر توضیح داد: آقای کی روش به جوانان آینده دار میدان می‌دهد و مسلماً این تصمیم، به کسب تجربه این افراد کمک می‌کند. این موضوع برای فوتبال ما اتفاق بدی نیست. ولی من بعید می‌دانم که این نفرات در لیست نهایی تیم ملی جایی داشته باشند. این بازیکنان جوان و همچنین سایر بازیکنان باتجربه ما آمادگی بدنی و ذهنی مطلوبی نداشتند. امیدوارم که تا شروع جام جهانی به شرایط ایده آل نزدیک شویم. قرعه ما در جام جهانی ساده نیست و کار سختی مقابل رقبا داریم.

فتح آبادی در ارتباط با بازی بعدی ایران با تیم تونس به گسترش نیوز گفت: این بازی بسیار مهمی برای ما به شمار می‌رود. پیش از شروع جام جهانی، ۸۰ تا ۹۰ درصد ترکیب اصلی در این مسابقه به زمین خواهد رفت. هرچند که این مسابقه به‌احتمال‌زیاد پخش نمی‌شود اما از اهمیت آن نمی‌توان گذشت. هم برای ما و هم برای تونس، این دیدار یک محک جدی محسوب می‌شود. باید دید که ذهنیت آقای کی روش در فاصله ۴ روز تا بازی با انگلیس، برای این مصاف چطور خواهد بود. امیدوارم که به اوج هماهنگی برسیم و نتیجه مطلوبی نیز حاصل شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها