|
کدخبر: 295530

داور فینال سرخابی ها خارجی است یا ایرانی؟

با پیروزی پرسپولیس مقابل هوادار حالا همه ایران در انتظار حساس‌ترین دربی ده سال اخیر فوتبال کشور هستند.

ورزش داور فینال سرخابی ها خارجی است یا ایرانی؟

پیروزی پرسپولیس مقابل هوادار تقریبا قابل پیش‌بینی بود. شاگردان گل‌محمدی که در سال ۱۴۰۲ تمام بازی‌های خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند، در جام حذفی هم قدرت خود را نشان دادند و مثل استقلال با یک پیروزی پرگل به فینال رسیدند.

برای بازی حساس فینال به جرات می‌توان گفت هر دو تیم از نظر فنی در بهترین شرایط ممکن هستند و پیش‌بینی می‌شود این دربی در عین حساسیت و جذابیت از نظر فوتبالی و فنی هم در سطح بالایی باشد اما به طور حتم یکی از مهمترین چالش‌های مسابقه فینال داوری آن است و این‌که داور مسابقه قطعا کار سختی را در پیش خواهد داشت.

در نیم‌فصل دوم لیگ برتر شاهد قضاوت‌های پرنوسانی از سوی داوران بودیم به طوری که در پایان فصل خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران اعتراف کرد که بعضی از داوری‌ها واقعا ضعیف بوده و نتایج مسابقات عوض شده است. حتی در دربی برگشت لیگ برتر هم شاهد اعتراض هر دو تیم به اتفاقات داوری بودیم و حالا خیلی‌ها می‌گویند تنها راه حل موجود استفاده از داور خارجی در دربی ۱۰ خرداد است اما کمیته داوران و فدراسیون فوتبال زیر بار این موضوع نمی‌روند و قصد دارند مثل تمام سال‌های گذشته قضاوت این بازی بسیار حساس و مهم را به داور ایرانی بدهند. طبعا خود آن‌ها هم باید پاسخگوی عملکرد این داور باشند به خصوص در شرایطی که انتخاب یک داور قاطع و کم‌اشتباه برای حساس‌ترین بازی فوتبال ایران اصلا کار ساده‌ای به نظر نمی‌رسد.

خیلی‌ها عقیده دارند کمیته داوران و فدراسیون فوتبال باید در این تفکر خود تجدیدنظر کنند و قضاوت دربی‌های پایتخت را به داوران خارجی بسپارند. داور خارجی هر ایرادی که داشته باشد تحت تأثیر جو ورزشگاه قرار نمی‌گیرد و متهم به رنگی بودن هم نمی‌شود. او بلافاصله بعد از سوت پایان مسابقه به  کشورش می‌رود و  ترکش‌های احتمالی قضاوتش هم گریبان خودش و کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران را نخواهد گرفت.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر