|
کدخبر: 295205 سهیل مافی

گفت‌وگوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

بهترین بازیکن فصل پرسپولیس قهرمان

جمشید شاه‌محمدی؛ پیشکسوت باشگاه پرسپولیس بیان کرد: انضباط تیمی در این قهرمانی تأثیر زیادی داشت. نظم و دیسیپلینی که کادر فنی ایجاد کرده بود، تأثیر بالایی بر عملکرد کلی تیم گذاشته بود. هر تیمی برای کسب موفقیت در فوتبال ایران، نیازمند وجود نظم تیمی است. یحیی گل محمدی و دستیارانش این موضوع را به‌خوبی در پرسپولیس جاری کردند و مزد آن را نیز گرفتند.

ورزش بهترین بازیکن فصل پرسپولیس قهرمان

پرسپولیس در هفته پایانی لیگ بیست و دوم، مهمان نساجی مازندران بود. این دیدار در ورزشگاه شهید وطنی و به قضاوت بیژن حیدری برگزار شد. یحیی گل محمدی با ترکیبی آشنا تیم خود را روانه میدان کرد.

وحید امیری در کنار عیسی آل کثیر مهاجمان پرسپولیس در این مسابقه بودند. گل اول بازی را یک مدافع برای سرخ‌پوشان به ثمر رساند. علی نعمتی در دقیقه ۲ تیم خود را پیش انداخت. در ادامه سعید صادقی گل دوم را وارد دروازه علیرضا حقیقی کرد. نیمه اول با گل‌های نعمتی و صادقی به اتمام رسید.

پرسپولیس چاره‌ای جز پیروزی نداشت و کادر فنی و بازیکنان، این مسئله را به‌خوبی می‌دانستند. سپاهان در بازی هم‌زمان از مس کرمان پیش بود و فشار را برای پیشی گرفتن قرمزها بیشتر کرده بود. در نیمه دوم پرسپولیس بازی روبه‌جلوتری را ارائه داد و موفق شد توسط سروش رفیعی و میلاد سرلک، گل‌های بعدی را به ثمر رسانده و خیال خود را از بابت کسب ۳ امتیاز بازی راحت کند.

نساجی-پرسپولیس

اخراج دو بازیکن نساجی ازجمله نکات قابل‌توجه این بازی بود. مهرداد عبدی و حسین زامهران اخراجی‌های نساجی در این دیدار بودند. نساجی که فصل را با حمید مطهری آغاز و با کارلوس هرناندس به پایان برد، در انتها به رتبه سیزدهمی بسنده کرد.

پرسپولیس برای هشتمین بار عنوان قهرمانی لیگ برتر را تصاحب کرد. کم‌ترین گل خورده و بیشترین برد در میان تمام تیم‌های لیگ، بخشی از آمارهای درخشان پرسپولیسِ گل محمدی در لیگ بیست و دوم محسوب می‌شود. علیرضا بیرانوند نیز با ثبت ۱۸ کلین شیت، دستکش طلایی لیگ را از آن خود کرد. حسین پورحمیدی با ۱۷ کلین شیت در رتبه بعدی قرار گرفت.

پرسپولیس روز پنجشبه در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی، مهمان تیم هوادار خواهد بود. گسترش نیوز برای بررسی شرایط قهرمان لیگ بیست و دوم، گفت‌وگویی با جمشید شاه‌محمدی، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

جمشید-شاه-محمدی

پرسپولیس یکدست و هماهنگ بود

جمشید شاه‌محمدی درباره پیروزی شاگردان گل محمدی مقابل نساجی مازندران گفت: پرسپولیس عملکرد خوبی دراین بازی داشت و برتری محسوسی نسبت به نساجی ایجاد کرده بود. درمجموع پرسپولیس فصل خیلی خوبی را پشت سر گذاشت. من ستاره قابل‌ذکری در این تیم ندیدم. پرسپولیس یکدست و هماهنگ در طول فصل عمل کرد و مزد این عملکرد درخشان را هم در پایان فصل گرفت.

او ادامه داد: البته آن‌ها در انتهای نیم‌فصل اول دچار مشکل شدند و شاهد افت مقطعی پرسپولیس بودیم. در نیم‌فصل دوم کادر فنی آرامش را به تیم برگرداند و باز هم نظاره‌گر اوج‌گیری تیم بودیم. کسب پیروزی در دربی راه قهرمانی را هموار کرد و در ادامه با لغزش سپاهان مقابل ملوان، کار تقریباً تمام شد.

شاه محمدی افزود: با رفتن لوکادیا فاز هجومی پرسپولیس دچار لغزش شد اما بازیکنان باانگیزه اجازه ادامه روند نزولی را ندادند. مهدی ترابی وسعید صادقی در هفته‌های پایانی عالی و مؤثر بازی کرده و عصای دست کادر فنی در فاز هجومی شدند. نباید از عملکرد خوب کادر فنی غافل شویم. مربیان پرسپولیس با خونسردی مثال‌زدنی تیم را به سمت موفقیت و قهرمانی هدایت کردند.

پرسپولیس-قهرمانی

نظم و انضباط تیمی؛ رمز موفقیت قرمزها

بازیکن پیشین پرسپولیس در مورد عوامل تأثیرگذار بر قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیست و دوم بیان کرد: انضباط تیمی در این قهرمانی تأثیر زیادی داشت. نظم و دیسیپلینی که کادر فنی ایجاد کرده بود، تأثیر بالایی بر عملکرد کلی تیم گذاشته بود. هر تیمی برای کسب موفقیت در فوتبال ایران، نیازمند وجود نظم تیمی است. یحیی گل محمدی و دستیارانش این موضوع را به‌خوبی در پرسپولیس جاری کردند و مزد آن را نیز گرفتند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته نباید از نقش مدیریت باشگاه در ایجاد این فضا غافل شد. مدیران پرسپولیس در ابتدای فصل بازیکنان مدنظر کادر فنی را جذب کرده و تیم خوبی برای گل محمدی بستند. حتی با وجود جدایی بد موقع لوکادیا، دو مهاجم خارجی دیگر جذب شدند. هرچند عملکرد کلی پریرا و دیاباته قابل دفاع نبود و آن‌ها موفق به ارائه عملکرد خوبی نشدند.

شاه‌محمدی در خصوص اظهارنظر تیم‌های رقیب مبنی بر کمک‌های دست‌های پشت پرده به پرسپولیس در راه قهرمان شدن اظهار کرد: این اظهارنظرهای عجیب معمولاً از سمت اشخاصی مطرح می‌شود که سابقه زیادی در این فوتبال ندارند. اشتباهات داوری به ضرر تمام تیم‌ها بوده و نمی‌توان گفت که فقط پرسپولیس از این مسئله سود کرده است. حقیقت امر این است که وضعیت داوری در این فصل خیلی بد بوده است.

طرفداران-سپاهان

تمام فدراسیون در اختیار اصفهانی‌ها است

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: عوامل ناکام و ناموفق برای پوشش ضعف‌ها و کاستی‌های خود، به تیم قهرمان اتهام می‌زنند. من به‌شخصه علاقه داشتم که پرسپولیس در وهله اول و سپس استقلال به قهرمانی دست پیدا کند. درحالی‌که تمام فدراسیون در اختیار اشخاص اصفهانی است، انتقادات کادر فنی و بازیکنان سپاهان را بی‌اساس می‌دانم. من از آن‌ها می‌خواهم که زحمات یک‌فصل خود را به هدر نداده و حرف‌های نامربوط نزنند.

او تصریح کرد: کدام تیم به غیر از سپاهان تا این اندازه برای کادر فنی و بازیکنان خود هزینه کرده است؟ استقلال و پرسپولیس همواره از مشکلات مالی و خیل بدهی‌ها شاکی هستند اما سپاهانی‌ها هر فصل نجومی تیم می‌بندند. استقلال و پرسپولیس برای عشق و شادی هواداران بازی می‌کنند و نه نمایش و جلب توجه.

بیرانوند-گلر

این کارشناس فوتبال در ارتباط با مؤثرترین بازیکن پرسپولیس در این فصل به گسترش نیوز گفت: پرسپولیس تیم یکدست و یکدلی بود و انتخاب تنها یک بازیکن از میان این همه مهره مؤثر کار سختی به‌حساب می‌آید. به نظر من علیرضا بیرانوند یک‌فصل درخشان را سپری کرد و به‌عنوان گلر شماره یک، کمک شایانی به قهرمانی پرسپولیس کرد. از بازی‌های این دروازه بان در فصل جاری بسیار لذت بردم. تجربه حضور در اروپا در نمایش‌های این فصل او به‌وضوح قابل‌رؤیت بود.

او در پیوند با بازی بعدی پرسپولیس با هوادار در جام حذفی توضیح داد: پرسپولیس با این قهرمانی روحیه فوق‌العاده‌ای را به دست آورده و حالا با کمترین استرس مقابل حریفان قرار خواهد گرفت. پرسپولیس به‌راحتی هوادار را شکست داده و به فینال صعود خواهد کرد. به قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی خیلی خوش‌بین هستم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها