|
کدخبر: 293437 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با کارشناس و پیشکسوت فوتبال؛

بردن استقلال شاهکار یحیی بود / ۲ نفر برگ برنده پرسپولیس هستند

غلامرضا فتح آبادی؛ کارشناس و پیشکسوت فوتبال اظهار کرد: بردهای متوالی و لغزش رقبا، این باور را به وجود آورد که قهرمانی در لیگ امر غیرممکنی نیست. برد در دربی هم اوج کار یحیی گل محمدی بود و حالا سرنوشت قهرمانی در دست پرسپولیس است. با کسب برد در سه بازی آتی، هیچ مانعی برای قهرمانی وجود ندارد.

ورزش بردن استقلال شاهکار یحیی بود / ۲ نفر برگ برنده پرسپولیس هستند

پرسپولیس پس از غلبه بر رقیب سنتی در دربی شماره ۱۰۰، به مصاف تیم گل گهر سیرجان رفت. این دیدار در چهارچوب مسابقات جام حذفی کشور برگزار شد.

قرمزهای پایتخت پس از برد شیرین و روحیه بخش در شهرآورد، برابر گل گهر قرار گرفتند. شاگردان یحیی گل محمدی در این مسابقه با گلزنی مهدی ترابی و عیسی آل کثیر به برتری رسیدند. تک گل سیرجانی‌ها را رضا شکاری به ثمر رساند. پس از اتمام این دیدار، قرعه کشی مرحله نیمه نهایی انجام شد و چهار تیم حاضر در این رقابت، حریفان خود را شناختند.

پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی باید مقابل تیم هوادار صف آرایی کند. این مسابقه در روز پنجشنبه، چهارم خردادماه و به میزبانی هوادار برگزار خواهد شد. در دیگر بازی این مرحله، استقلال و نساجی به مصاف هم خواهند رفت.

پرسپولیس در صورت پیروزی در بازی امروز خود برابر پیکان، بار دیگر صدرنشین لیگ برتر خواهد شد. با توجه به برد سپاهان در روز گذشته، سرخپوشان محکوم به کسب ۳ امتیاز بازی هستند. تقابل دوباره یحیی گل محمدی با دوست و همکار سابق خود مجتبی حسینی، می تواند از نکات قابل توجه این مسابقه حساس باشد. دیدار رفت دو تیم با نتیجه بدون گل مساوی به پایان رسید.

برای بررسی شرایط پرسپولیس و استقلال، گفت و گویی با غلامرضا فتح آبادی، کارشناس و پیشکسوت فوتبال ایران انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

فتح-آبادی

بردن استقلال اوج کار یحیی بود

غلامرضا فتح آبادی درباره  شرایط کلی پرسپولیس در لیگ گفت:  وضعیت پرسپولیس در نیم فصل دوم دستخوش تغییر شد. بردهای متوالی این تیم و لغزش رقبا، این باور را به وجود آورد که قهرمانی در لیگ امر غیرممکنی نیست. برد در دربی هم اوج کار یحیی گل محمدی بود و حالا سرنوشت قهرمانی در دست پرسپولیس است. با کسب برد در سه بازی آتی، هیچ مانعی برای قهرمانی پرسپولیس وجود ندارد. البته به اعتقاد من قهرمان لیگ برتر تا هفته آخر مشخص نخواهد شد.

او در ارتباط با برد پرسپولیس مقابل گل گهر در جام حذفی بیان کرد: پرسپولیس بعد از برد در دربی، از روحیه خیلی خوبی برخوردار بود. در این بازی هم شاهد عملکرد خوبی از سوی پرسپولیس بودیم. این روزها سعید صادقی و عیسی آل کثیر روی فرم هستند. درصورت عدم آسیب دیدگی، این دو بازیکن می توانند برگ برنده پرسپولیس در هفته های آینده باشند.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد قرعه کشی مرحله نیمه نهایی جام حذفی اظهار کرد: برخورد پرسپولیس و استقلال در مرحله نیمه می توانست هیجانات بالایی داشته باشد اما با تقابل احتمالی در فینال، این حساسیت به اوج خود خواهد رسید. درصورت عدم قهرمانی دو تیم در لیگ، این شانس وجود دارد که برای کسب سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان، شاهد یک نبرد تمام عیار باشیم.

وی افزود: دربی احتمالی در جام حذفی، می تواند یک دیدار جذاب و به یاد ماندنی باشد. امیدوارم دست اندرکاران سازمان لیگ برای ادامه فصل بهترین تدابیر را اندیشیده و شاهد بی نظمی و بی سلیقگی همیشگی نباشیم.

پرسپولیس-تهران

شانس بالایی برای پیکان قائل نیستم

فتح‌آبادی در رابطه با تقابل امروز پرسپولیس و پیکان به گسترش نیوز گفت: پیکان زیرنظر مجتبی حسینی، همواره تیم قابل احترام و خطرناکی محسوب می شود. رویارویی با تیم فعلی پرسپولیس، کار آسانی نیست. پیکان برای گرفتن امتیاز از پرسپولیس کار بسیار دشواری دارد.

او در ادامه خاطرنشان کرد: ضمن احترام برای تیم خوب پیکان، من شانس بالایی برای پیکان در این دیدار قائل نیستم. به نظر من پرسپولیس به راحتی برنده خواهد شد. مگر اینکه اتفاقات فوتبالی به سود پرسپولیس پیش نرود. سخت‌ترین حریف پرسپولیس در ادامه راه، تیم گل گهر است.

این کارشناس فوتبال در پیوند با شرایط استقلال و دور شدن این تیم از قهرمانی در لیگ مطرح کرد: بعد از باخت در دربی، شانس قهرمانی برای استقلال کم شد. استقلال هنوز بازی های سخت تری با تیم هایی نظیر تراکتور و مس رفسنجان دارد. رتبه احتمالی استقلال در لیگ سوم جدول خواهد بود. البته احتمال قهرمان نشدن پرسپولیس هم در هر دو جام وجود دارد. به قول آقای گل محمدی، ۵ فینال برای پرسپولیس در راه است. امیدوارم که در ادامه شاهد مسابقات جذاب و جوانمردانه‌ای باشیم.

  • محمد ارسالی در

    اگه دست های پشت پرده این پنالتی های خنده دار و برای تیم یحیی نمیگرفتن الان یحیی باید تلاش میکرد بتونه سهمیه بگیره. تو این کشور که از همه چیش کثافت میباره توقع انصاف یه چیز خنده داره.
    تیم پیروزی اصلا امسال لایق قهرمانی نبود هربازی براش پنالتی الکی گرفتن و سر تیم حریف و بریدن بهترین گلزنشون گلسیانی با ۶ گل زده که همش پنالتی. کشورهای دیگه اینارو ببینن میخندن بهمون
    تیم سپاهان قشنگ بازی میکنه وهمینطور استقلال ولی پیروزی بعداز پنالتی که براش بگیرن میره از گلش دفاع کنه و هر تیمی تحت فشار قرارش داده و اگه دستهای پشت پرده نبود الان نمتونستن کری بخونن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها