|
کدخبر: 289531 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با مفسر و کارشناس والیبال؛

تیم ملی به غفور نیاز دارد / سال سختی در انتظار تیم ملی است

علی شاکری، گزارشگر و مفسر والیبال گفت: امیر غفور یکی از بااخلاق‌ترین و متعهدترین والیبالیست‌ها ما به شمار می‌رود. این بازیکن می‌تواند به تیم ملی کمک شایانی کند. تیم ملی برای راه‌یابی به مسابقات المپیک به بازیکنان باتجربه‌ای مثل غفور نیاز دارد.

ورزش تیم ملی به غفور نیاز دارد / سال سختی در انتظار تیم ملی است

تیم شهداب یزد برای دومین سال متوالی، عنوان قهرمانی لیگ برتر والیبال را تصاحب کرد. تیم‌های شهداب و لبنیات هراز آمل در فینال لیگ برتر به مصاف هم رفتند. در پایان این مسابقه شهداب یزد با نتیجه سه بر صفر، موفق به شکست حریف خود شد و دومین قهرمانی پیاپی را جشن گرفت.

امیر غفور با کسب ۱۹ امتیاز، عنوان امتیازآورترین بازیکن را به دست آورد. در تیم لبنیات هراز آمل نیز علی حاجی پور با کسب ۱۴ امتیاز، مؤثرترین بازیکن بود. پس از پایان مسابقات لیگ برتر و قهرمانی شهداب، سرمربی تیم ملی ایران ۳۱ بازیکن را به اردوی آماده‌سازی این تیم در سال جدید دعوت کرد.

تیم ملی والیبال ایران طی سال سرنوشت‌ساز ۱۴۰۲ در چهار رویداد مهم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳، قهرمانی مردان آسیا در ایران، بازی‌های آسیایی در چین و انتخابی المپیک شرکت می‌کند.

بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان، اسامی ۳۱ بازیکن را برای شرکت در نخستین مرحله اردوی آمادگی این تیم اعلام کرد که اسامی آن‌ها به شرح زیر است. بازگشت امیر غفور و محمد موسوی، نکته قابل‌توجه لیست جدید تیم ملی محسوب می‌شود.

گسترش نیوز برای بررسی فینال لیگ برتر و قهرمانی تیم شهداب، گفت‌وگویی با علی شاکری، گزارشگر و مفسر والیبال انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

علی-شاکری

توقع دیگری از این فینال داشتم

علی شاکری درباره دیدار فینال لیگ برتر گفت: شهداب با داشتن بازیکنان باتجربه و همچنین با اتخاذ تاکتیک مناسب، مقابل حریف خود قرار گرفت. لبنیات هراز بازیکنان جوان و کم‌تجربه‌ای دارد که در مقاطعی از بازی اسیر هیجانات نیز می‌شدند. ازنظر فنی هم تیم شهداب با بهره‌گیری از سرویس‌های پرسرعت، برتری تاکتیکی خود را به حریف تحمیل کرد.

او ادامه داد: دریافت‌کننده‌های لبنیات هراز، تاب مقاومت را مقابل سرویس‌های شهداب نداشتند. ازکارافتادن میرزاجان پور و حسین‌خانزاده در بخش سرویس، حملات تیم هراز را هم مختل کرد. شهدابی‌ها در بخش دفاعی و با درخشش مسعود غلامی اجازه خودنمایی به قدرتی زن‌هایی نظیر پوریا حسین خانزاده را ندادند.

شاکری افزود: درنهایت نیز بازی سه بر صفر به سود شهداب شد. البته انتظار ما این بود که شاهد فینال نزدیکی باشیم که متأسفانه این‌طور نشد.

غفور-شهداب

تیم ملی به بازیکنانی مثل امیر غفور نیاز دارد

کارشناس والیبال در رابطه با درخشش امیر غفور در این دوره از مسابقات و همین‌طور در دیدار فینال بیان کرد: این بازیکن علی‌رغم داشتن مدال‌های مختلف طی تورنمنت‌های مختلف، تابه‌حال به قهرمانی در لیگ برتر ایران نرسیده بود. این مطلب و همچنین حضور جوانانی مثل اسماعیل نژاد محرک انگیزشی خوبی برای غفور بود.

شاکری در ادامه خاطرنشان کرد: امیر قصد اثبات این موضوع را داشت که هنوز هم در جمع ۳ بازیکن برتر در پست قطر پاسور است. به اعتقاد من یکی از دلایل انتخاب امیر به‌عنوان ارزشمندترین بازیکن رقابت‌ها، حضور بازیکنان باکیفیت و باتجربه در تیم شهداب بود. درمجموع غفور سال بسیار خوبی را سپری کرد و برخلاف انتظارها دچار مصدومیت نشد و از شروع تا پایان روند باثباتی داشت.

او در مورد دعوت غفور به تیم ملی اظهار کرد: غفور برای بازگشت به تیم ملی پس از مدت‌ها، تردیدهایی داشت. به خاطر شرایط سنی، شاید تحمل فشار اردوها و تورنمنت‌های آتی برای او ساده نباشد. او در خصوص بازگشت دوباره به تیم ملی نیاز به مشورت هم داشت. این موضوع را در گفت‌وگویی که با من داشت، مطرح کرد.

قهرمانی-شهداب

این گزارشگر والیبال تصریح کرد: به‌هرحال امیر غفور یکی از بااخلاق‌ترین و متعهدترین والیبالیست‌ها ما به شمار می‌رود. این بازیکن می‌تواند به تیم ملی کمک شایانی کند. تیم ملی برای راه‌یابی به مسابقات المپیک به بازیکنان باتجربه‌ای مثل امیر غفور نیاز دارد.

شاکری در ارتباط باکیفیت رقابت‌های این فصل لیگ برتر عنوان کرد: ازنظر کیفی، لیگ ما وضعیت خوبی دارد ولی واقعیت امر این است که نوع برگزاری لیگ ما دارای ایراداتی است. استفاده نادرست از زمان و تعطیلی‌های گاه‌وبیگاه، کیفیت لیگ برتر را خدشه‌دار کرده و تأثیر منفی روی عملکرد بازیکنان می‌گذارد. سو مدیریت در بحث زمان، انجام تمرینات را برای تیم‌ها سخت کرده و فرصتی برای بازسازی در طول فصل باقی نمی‌ماند.

سال سختی در انتظار تیم ملی والیبال است

او در خصوص عملکرد پوریا حسین‌خانزاده در این دوره از رقابت‌ها و انتخابش به‌عنوان پدیده مسابقات مطرح کرد: به اکثر بازیکنان رده جوانان ما در لیگ میدان داده شد و غالباً حضور موفقیت‌آمیزی هم داشتند. انتخاب حسین‌خانزاده به‌عنوان پدیده لیگ، یک انتخاب منطقی نبود. چون‌که این بازیکن سال قبل به این عنوان دست پیدا کرد.

این کارشناس در ادامه بیان کرد: پوریا بی‌تردید جزو ۳ بازیکن برتر در پست دریافت‌کننده قدرتی بود. فدراسیون با این انتخاب بیشتر قصد داشت که به‌نوعی جوایز را بین نفرات برتر پخش کند. پوریا فصل گذشته خود را به‌عنوان یک پدیده آینده‌دار مطرح و در این فصل جایگاه خود را تثبیت کرد.

علی شاکری در پایان اضافه کرد: سال سخت و مهمی در انتظار تیم ملی والیبال ایران است. چند رویداد مهم و حساس مثل بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک را در پیش داریم. به باور من، ما باید هرساله بین دو تا سه تیم ملی در قالب تیم‌های اول، دوم و سوم داشته باشیم. تیم اول در تورنمنت‌ها و رویدادهای مهم‌تر ایفای نقش کند و تیمی جوان‌تر در تورنمنت‌های با اهمیت کمتر حضور داشته باشند. برای تیم ملی کشورمان در مسابقات آتی آرزوی موفقیت می‌کنم.

  • ناشناس ارسالی در

    چون سال آینده مسابقات مهمی درپیش رو‌داری م.ایکاش آقای عطایی درکنارموسوی و غفوربعن وان ۲بازیکن آماده وبا تجربه ازآقای مهدوی نیز بعنوان پاسور با تجربه دعوت کند.ودرک نارکریمی یا وادی بهترین تیم به مسابقات ا عزام شوند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها