|
کدخبر: 271215 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با کارشناس والیبال:

جام واگنر به تیم ملی کمک می‌کند / بازگشت موسوی اشتباه بود

شاکری؛ مفسر و کارشناس والیبال گفت: تیم ما از همه نظر به یکدستی لازم رسیده بود اما بنا به چراغ سبز موسوی، عطایی اقدام به دعوت او کرد. اگر من به جای سرمربی بودم، شاید این تصمیم را نمی‌گرفتم. فلسفه دعوت دوباره موسوی به تیم ملی اشتباه بود.

ورزش جام واگنر به تیم ملی کمک می‌کند / بازگشت موسوی اشتباه بود

تیم ملی والیبال ایران پس از عملکرد قابل‌قبول در لیگ ملت‌ها، خود را آماده حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان می‌کند. شاگردان عطایی در لیگ ملت‌های ۲۰۲۲، رتبه هفتم را کسب کردند.

تیم ملی ایران در این دوره، غالباً از بازیکنان کم‌تجربه‌تر و جوان استفاده کرد. نمایش درخشان جوانانی نظیر امین اسماعیل‌نژاد و امیرحسین اسفندیار، دوست‌داران والیبال را به آینده تیم ملی بسیار امیدوار کرده است. پیش از شروع مسابقات قهرمانی جهان، ملی پوشان باید در جام واگنر لهستان به رقابت با تیم‌های حاضر در این مسابقات بپردازند.

تیم ملی ایران روز یکشنبه ۲۳ مرداد، تهران را به مقصد لهستان ترک کرد. جام واگنر به میزبانی شهر کراکوف برگزار می‌شود. این سومین حضور ایران در این مسابقات است. بازگشت بازیکنانی مثل علی‌اصغر مجرد، محمدجواد معنوی نژاد و جواد کریمی به تیم ملی، ازجمله نکات قابل‌توجه پیش از شروع رقابت‌ها پیش رو است.

البته تصمیم عجیب سیدمحمد موسوی مبنی بر کناره‌گیری از تیم ملی، در روزهای اخیر سروصدای زیادی را به پا کرد. ایران در جام واگنر باید به مصاف تیم‌های ملی لهستان، صربستان و آرژانتین برود. نخستین دیدار تیم ملی ایران در روز پنجشنبه ۲۷ مرداد در برابر لهستان برگزار می‌شود.

مسلماً برگزاری این دیدارها، به تیم ملی برای کسب آمادگی لازم تا پیش از تورنمت معتبر قهرمانی جهان کمک خواهد کرد. گسترش نیوز برای بررسی شرایط تیم ملی قبل از شروع جام واگنر و همچنین در خصوص خداحافظی محمد موسوی، گفت‌وگویی با علی شاکری کارشناس و گزارشگر والیبال انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

جام-واگنر

اهمیت حضور تیم ملی در مسابقات جام واگنر

علی شاکری درباره جام واگنر و حضور تیم ملی ایران در این رقابت‌ها گفت: این مسابقات به علت برگزاری پیش از قهرمانی جهان، برای تیم‌ها بسیار حائز اهمیت است. لهستانی‌ها هرسال این مسابقات را برگزار می‌کنند. در دوره قبلی دستاوردهای خوبی از این رقابت ها به دست آوردیم.

او ادامه داد: قبل از تورنمنت مهم قهرمانی جهان، تیم ما آمادگی لازم را با حضور در جام واگنر کسب خواهد کرد. البته به‌ غیر از بازی‌ها، ۲ مسابقه دیگر با اسلوونی و اوکراین در لهستان برگزار می‌کنیم. این ۵ دیدار، می‌تواند جهت رفع ضعف‌های موجود در تیم مؤثر باشد.

این کارشناس و گزارشگر والیبال خاطرنشان کرد: در برگزاری مسابقات این‌ چنینی، انتخاب تیم‌ها بر عهده کشور میزبان است. این مسئله نشان‌ دهنده قدرت تیم ملی ایران است. از قاره آسیا از کشور ما دعوت به عمل می‌آید. از قاره‌های مختلف، بهترین تیم‌ها گزینش می‌شوند.

مجرد-والیبال

بازگشت مجرد و کریمی اتفاق خوبی است

شاکری در مورد لیست جدید تیم ملی و بازگشت مجرد و کریمی بیان کرد: این دو به علت مصدومیت، در اردوی گذشته حضور نداشتند. بازگشت مجرد و کریمی اتفاق خوبی است و قدرت تیم ما را افزایش می‌دهد اما برای رسیدن این بازیکنان به وضعیت ایده‌آل، باید کمی صبور باشیم. از سوی دیگر، میثم صالحی هنوز به شرایط مسابقه نرسیده و در تورنمنت پیش رو غایب است.

او در خصوص تصمیم محمد موسوی مبنی بر خداحافظی از تیم ملی اظهار کرد: آقای عطایی با نیت خیر، از مدت‌ها پیش با سیدمحمد موسوی جهت بازگشت او صحبت کرده بود. اکثر انتقادات موسوی علیه فدراسیون، در خصوص امکانات موجود بود.

این کارشناس و گزارشگر والیبال در ادامه افزود: به اعتقاد من فدراسیون والیبال به لحاظ فراهم‌سازی امکانات، عملکرد خوبی داشته است. آن‌ها حتی در بخش والیبال بانوان سنگ تمام گذاشتند. البته که هنوز کاستی‌هایی وجود دارد. ولی نوع ابراز این انتقادات جالب نبود. موسوی در زمان نامناسبی، این مسائل را عنوان کرد. مشکلات خانوادگی باید در وهله اول به مسئولان فدراسیون یا شخص سرمربی گفته شود.

شاکری یادآور شد: در آن روز رسانه‌ها برای شنیدن حرف‌های دلگرم‌کننده، به اردوی تیم ملی رفته بودند. بیان این‌گونه حرف‌ها در آن مقطع زمانی، باعث تضعیف روحیه تیم ملی می‌شود. متأسفانه در زمان بدی برای تیم ما حاشیه ایجاد شد.

محمد-موسوی

فلسفه دعوت دوباره موسوی اشتباه بود

او در رابطه با عدم حضور موسوی در رقابت های آتی عنوان کرد: تیم ما از همه نظر به یکدستی لازم رسیده بود اما بنا به چراغ سبز موسوی، عطایی اقدام به دعوت او کرد. اگر من به جای سرمربی بودم، شاید این تصمیم را نمی‌گرفتم. فلسفه دعوت دوباره موسوی به تیم ملی اشتباه بود. این بازیکن چهار-پنج ماه از مسابقات دور بود. او تمرین خاصی نداشت و از شرایط جسمانی مناسب نیز برخوردار نبود.

این مفسر والیبال در پایان به گسترش نیوز گفت: برای تیم ملی والیبال آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم که اتفاقات اخیر، تیم ملی ما را به سمت حاشیه سوق ندهد. بهروز عطایی به همراه فدراسیون در دو سال اخیر، حواشی پیرامون تیم ملی را به‌خوبی مدیریت کردند. به امید خدا این روند ادامه‌دار خواهد بود و خللی در مسیر تیم ملی ایجاد نمی‌شود.

ارسال نظر