|
کدخبر: 289481 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

استقلال این ۳ امتیاز را جبران می‌کند / توقع چنین بردی را نداشتم

سعید مراغه چیان؛ پیشکسوت باشگاه استقلال اظهار کرد: من توقع چنین بردی را از استقلال نداشتم. فولاد تیم بسیار خوبی محسوب شده و در خانه به‌سختی امتیاز می‌دهد. آن‌ها در اهواز یقه تیم‌های بزرگ را می‌گیرند و به‌راحتی مغلوب نمی‌شوند. فولاد در ورزشگاه خانگی خود، موفق به شکست پرسپولیس هم شده بود.

ورزش استقلال این ۳ امتیاز را جبران می‌کند / توقع چنین بردی را نداشتم

استقلال پس از برد مهم مقابل گل گهر در هفته گذشته، این بار از سد تیم فولاد خوزستان عبور کرد. آبی‌ها با ترکیب هفته‌های گذشته خود برابر شاگردان علیرضا منصوریان قرار گرفتند. این بازی در ورزشگاه فولاد‌ آرنا و به قضاوت محمدحسین زاهدی فر برگزار شد.

در نیمه اول بازی متعادلی را شاهد بودیم و توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد. استقلال در نیمه دوم گل نخست این دیدار را به ثمر رساند. کوین یامگا در دقیقه ۵۲ و روی یک فرصت‌طلبی، دروازه کریستوفر کنت را باز کرد. فولاد پس از این گل، فشار زیادی روی دروازه تیم مهمان وارد کرد اما تلاش اهوازی‌ها ثمری نداشت.

مهدی قایدی گل دوم آبی‌ها را در دقیقه ۷۷ به ثمر رساند تا تیم خود را در آستانه بردی مهم و حیاتی قرار دهد. ستاره بوشهری آبی‌ها در این بازی موفق به ثبت ششمین گل فصل خود شد. حملات فولاد در ادامه راه به‌جایی نبرد تا به‌این‌ترتیب استقلال فاتح نبرد حساس در فولاد آرنا شود.

شاگردان ریکاردو ساپینتو با این پیروزی و با توجه شکست پرسپولیس، به رده دوم جدول صعود کردند. گسترش نیوز برای بررسی عملکرد استقلال در اهواز، گفت‌وگویی با سعید مراغه چیان، پیشکسوت این باشگاه انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

ساپینتو-فولاد11

توقع چنین بردی را نداشتم

سعید مراغه چیان درباره پیروزی استقلال مقابل فولاد گفت: برد مهم و شیرینی نصیب استقلال شد. خوشبختانه با ارائه یک فوتبال خوب و هجومی ۳ امتیاز حساس بازی را به دست آوردیم. استقلال بازی به بازی بهتر شده و فوتبال خود را به حریفان دیکته می‌کند. ساپینتو به شناخت کاملی از تیم رسیده و این آگاهی از توانمندی‌های بازیکنان، تأثیر مثبتی روی نتایج استقلال گذاشته است.

او ادامه داد: من توقع چنین بردی را از استقلال نداشتم. فولاد تیم بسیار خوبی محسوب شده و در خانه به‌سختی امتیاز می‌دهد. آن‌ها در اهواز یقه تیم‌های بزرگ را می‌گیرند و به‌راحتی مغلوب نمی‌شوند. فولاد در ورزشگاه خانگی خود، موفق به شکست پرسپولیس هم شده بود. برد با اختلاف دو گل در جو سنگین استادیوم فولاد آرنا، کار ساده‌ای نیست.

مراغه چیان در مورد پیشرفت کیفی استقلال در نیم فصل دوم توضیح داد: ایجاد ثبات در ترکیب و بازگشت بازیکنانی نظیر قایدی و رضاوند به فرم مطلوب گذشته، موجبات تحول استقلال در نیم فصل دوم شد. به‌عنوان‌مثال مهدی قایدی در نیم فصل اول عملکرد ضعیفی داشت و ازنظر روحی و روانی در وضعیت بدی قرار داشت.

کوین-یامگا1

وی افزود: در نیم فصل دوم شرایط برای او و برخی نفرات دیگر دگرگون شد و این مسئله به بردهای متوالی استقلال منجر شد. خط میانی استقلال شرایط بهتری پیدا کرده و هر سه نفر حاضر در این پست، به درک و شناخت خوبی از بازی یکدیگر رسیدند. خط دفاعی هم با بازگشت عارف غلامی وضعیت مطلوبی دارد و در این بازی هم یک کلین شیت ثبت شد.

بازیکن پیشین استقلال در ادامه خاطرنشان کرد: البته حسین حسینی از فرم خوب خود قدری فاصله دارد. او در بازی‌های گذشته گل‌های بدی دریافت کرد و در این بازی هم در یکی، دو صحنه متزلزل ظاهر شد. امیدوارم کاپیتان تیم نیز  هرچه سریع‌تر به‌روزهای درخشان خود بازگردد.

استقلال-فولاد

استقلال ۳ امتیاز اختلاف را جبران می‌کند

مراغه چیان در خصوص رقابت قهرمانی بین ۳ تیم بالای جدول اظهار کرد: پس از ایجاد فاصله در هفته‌های گذشته، استقلال به‌خوبی خود را پیدا کرد و این فاصله را جبران کرد. به اعتقاد من در صورت عدم محرومیت‌های پرتعداد ساپینتو در این فصل، استقلال می‌توانست جایگاه بهتری در جدول داشته باشد و امتیازات بیشتری را کسب کند.

او در ادامه تصریح کرد: به نظر من استقلال ۳ امتیاز اختلاف با سپاهان را جبران می‌کند. به نظر من از این مقطع فصل تا پایان مسابقات، بازی با تیم‌های پایین جدول سخت‌تر از مصاف با تیم‌های مدعی خواهد بود.

پیشکسوت استقلال در ارتباط با درخشش یامگا در پست دفاع راست عنوان کرد: با وجود عملکرد خوب یامگا در این پست، من هنوز بر این باور هستم که صالح حردانی باید در آن پست ایفای نقش کند. یامگا در صورت انتقال به یک پست جلوتر، کارایی بهتری برای استقلال خواهد داشت.

مراغه چیان در ادامه بیان کرد: ای‌کاش ساپینتو به امیرعلی صادقی هم فرصت بازی دهد. این بازیکن در هرتیمی، حضور فیکس خواهد داشت و در آینده تبدیل به بازیکن بزرگی می‌شود. من به نظر و سلیقه ساپینتو احترام می‌گذارم اما برخی تصمیمات او منطقی نیست. این موضوع در خصوص جلالی هم صدق می‌کند.

او در پیوند با انتخاب امیر قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی تیم ملی به گسترش نیوز گفت: به عقیده من انتخاب امیر قلعه‌نویی در مقطع کنونی، درست و منطقی بود. من به امیر عزیز تبریک عرض می‌کنم و برای او آرزوی موفقیت می‌کنم. قلعه‌نویی به خاطر تجربه بالا و شناخت کافی از بازیکنان، گزینه مناسبی بود.

ارسال نظر