|
کدخبر: 287470 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

راز بردهای سریالی استقلال / یک ستاره گره‌ گشا شد

صادق ورمزیار؛ پیشکسوت باشگاه استقلال ضمن اشاره به پیشرفت فنی استقلال در خطوط مختلف، بازی با ملوان در چهارچوب مسابقات جام حذفی را بسیار سخت ارزیابی کرد.

ورزش راز بردهای سریالی استقلال / یک ستاره گره‌ گشا شد

استقلال پس از شکست مقابل سپاهان در اصفهان، روند رو به رشدی داشته است. آبی‌ها بعد از عبور از سد تراکتور در مسابقات جام حذفی، چهار برد متوالی در لیگ کسب کردند.

آن‌ها در این ۴ مسابقه، ۱۲ گل به ثمر رسانده و وضعیت تفاضل خود در جدول را بهبود بخشیدند. زدن ۱۲ گل در تنها چهار بازی، نشان دهنده پیشرفت کیفی در فاز هجومی است. استقلال در نیم فصل اول، در زمینه ایجاد موقعیت جدی گلزنی و تبدیل فرصت ها به گل، جزو تیم های ضعیف بالای جدول محسوب می‌شد.

کارشناسان دلایل متعددی را برای این عملکرد ضعیف مطرح می‌کردند. خلاقیت پایین خط میانی و سردرگمی کادر فنی در شناخت ترکیب اصلی، از جمله این تئوری‌ها بود. به نظر می رسد که ساپینتو در نیم فصل دوم به ترکیب مدنظر خود دست پیدا کرده است. به ویژه در خط میانی برای اولین بار طی فصل جاری، شاهد یک ثبات ملموس هستیم.

حضور سعید مهری و آرش رضاوند یک خط جلوتر از روزبه چشمی در هفته های اخیر به شکل ثابت، بیانگر این موضوع است که مربی پرتغالی بالاخره به ترکیب ایده آل خود در این پست رسیده است. ماحصل این ثبات هم نتایج خوب آبی‌ها در دیدارهای گذشته و نمایش قابل قبول از سوی مهره های پرانتقادی نظیر مهری و رضاوند است.

استقلال در ادامه بردهای خود، تیم پیکان را در هفته بیستم مغلوب کرد و با توجه به شکست پرسپولیس مقابل هوادار، با رقیب سنتی هم‌امتیاز شد. آبی های تهرانی در گام بعدی باید به مصاف تیم ملوان بروند. گسترش نیوز برای بررسی شرایط اخیر تیم استقلال، گفت و گویی با صادق ورمزیار، پیشکسوت این باشگاه انجام داده که در ادامه می خوانید.

صادق-ورمزیار

ثبات؛ رمز پیروزی‌های سریالی استقلال

صادق ورمزیار درباره برد استقلال مقابل پیکان گفت: برد بسیار خوب و مهمی برای ما بود. فارغ از عملکرد فنی تیم، این پیروزی به لحاظ روحی و روانی، اهمیت بالایی داشت. پیکان همیشه مقابل استقلال حریف سرسختی بوده و در طی فصول گذشته، یک تیم اذیت کننده برای ما محسوب می‌شد.

او افزود: در این دیدار استقلال با انجام یک بازی منطقی سه امتیاز مهم را از آن خود کرد و سربلند از زمین خارج شد. از نظر فنی هم باید یک موضوع را اضافه کنم و آن این است که بردهای پیاپی همراه با گل های زیاد، نشانگر پیشرفت محسوس کلیت تیم به حساب می‌آید.

ورمزیار در خصوص عملکرد رو به رشد استقلال در هفته‌های اخیر و شناخت بهتر کادر فنی از ترکیب بیان کرد: یکی از دلایل مهم در این پیروزی های درخشان اخیر استقلال، به حداقل رسیدن تغییرات در ترکیب اصلی بوده است. در نیم فصل دوم شاهد این نکته هستیم که استقلال با کم ترین دگرگونی ممکن در ترکیب، مقابل حریفان قرار می گیرد.

حردانی-پیکان

پیشکسوت باشگاه استقلال ادامه داد: این عدم جابه جایی‌ها در ارنج اصلی، موجب به وجود آمدن یک ثبات نسبی شده است. این ثبات منجر به هماهنگی بیشتر مهره‌ها و کسب نتایج مطلوب در دیدارهای اخیر شده است. ضمن اینکه در خلا حضور یک پلی میکر در ترکیب، آرش رضاوند در مسابقات گذشته، بسیار به خط میانی کمک کرده و خلاقیت خوبی به این پست داده است.

او در ارتباط با پیشرفت خط میانی و نمایش خوب هافبک های استقلال در نیم فصل دوم اظهار کرد: پس از باخت به سپاهان، ما به وضوح نظاره گر روند رو به رشد هافبک‌ها هستیم که دلیل اصلی آن هم ایجاد ثبات در ترکیب اولیه بود. آمادگی آرش رضاوند و روزبه چشمی برای استقلال یک مزیت دیگر هم داشته است.

بازیکن پیشین آبی‌ها در ادامه خاطرنشان کرد: فرم خوب این هافبک‌ها، منجر به انتقال توپ‌ها از هوا به روی زمین شده است. به این معنا که بازی مستقیم به حداقل رسیده و استقلال روی زمین موقعیت سازی می کند. این روی زمین آمدن توپ، به سود وینگرها نیز شده و حالا این بازیکنان کاملا موثر ظاهر می شوند.

ملوان-لیگ

بازی با ملوان آسان نخواهد بود

او در رابطه با درخشش مهدی قایدی پس از مدت ها عنوان کرد: پس از ثبات اخیر در ترکیب و روی زمین آمدن جریان بازی استقلال، پتانسیل بالای مهدی قایدی و محمد محبی هم به چشم آمد. حالا این وینگرها پاس های دلخواه خود را دریافت می کنند و با بهره گیری از تکنیک ذاتی خود، تاثیرگذاری خود را در بازی ها نشان می دهند.

صادق ورمزیار در مورد بازی بعدی استقلال با ملوان در جام حذفی توضیح داد: به اعتقاد من بازی بسیار سختی در انتظار استقلال است. در حال حاضر ملوان در فرم خوبی نیست و بازی قبلی با استقلال را نیز واگذار کرده است. ملوان تیم خوب و قابل احترامی به شمار می رود و قطعا برای جبران نتیجه قبلی انگیزه زیادی دارد. جام حذفی با بازی های لیگ برتر فرق زیادی دارد. استقلال در این دیدار دشوار، باید تمام توان خود را به کار بگیرد و برد قبلی مقابل ملوان را فراموش کند.

  • گولیت ارسالی در

    زنده باد استقلال کبیر پاینده باد دل های آبی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها