|
کدخبر: 286794 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

استقلال بوی قهرمانی می‌دهد / مربی مس باید مادام‌العمر محروم شود

محمد نوری؛ پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: استقلال با این بازی‌ها بوی قهرمانی می‌دهد و تکرار این عنوان دور از دسترس نیست. تیم فعلی، هم زیبا بازی می‌کند و هم حریفان را با نتیجه پرگل شکست می‌دهد.

ورزش استقلال بوی قهرمانی می‌دهد / مربی مس باید مادام‌العمر محروم شود

استقلال در هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر با نتیجه سه بر یک مقابل نفت مسجدسلیمان به برتری رسید. مهدی قایدی در ادامه درخشش‌های سریالی خود در لیگ، دو گل از ۳ گل آبی‌ها را به ثمر رساند. آرش رضاوند دیگر گل استقلال را وارد دروازه نفت کرد.

مدافع عنوان قهرمانی پس از شکست خارج از خانه برابر سپاهان، روند رو به رشدی داشت و در ۳ بازی اخیر، موفق به زدن ۱۰ گل شده است. خط میانی نیز پس از انتقادات گسترده اخیر، پیشرفت قابل‌توجهی داشته است. به نظر می‌رسد که رضاوند و مهری به درک بیشتری از بازی یکدیگر رسیده و حالا در امر بازیسازی عملکرد بهتری دارند.

گسترش نیوز برای بررسی بیشتر عملکرد آبی‌های تهرانی در تقابل با نفت مسجدسلیمان، گفت‌وگویی با محمد نوری، پیشکسوت باشگاه استقلال انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

نوری-استقلال

استقلال به تیم مدنظر هواداران نزدیک شده است

محمد نوری درباره پیروزی خانگی استقلال مقابل نفت مسجدسلیمان گفت: استقلال با ارائه یک عملکرد کم نقص، نفت را شکست داد و به روند خوب خودش ادامه داد. روی فرم بودن بازیکنان کلیدی استقلال، امر بسیار مهمی است. در این صورت تاکتیک‌ها و برنامه‌های ساپینتو در زمین بهتر پیاده می‌شوند.

او ادامه داد: مهدی قایدی تا حد زیادی به روزهای خوب خود بازگشته و تأثیر زیادی در بردهای اخیر استقلال گذاشته است. آرش رضاوند و سعید مهری هم عالی کار کردند. سایر بازیکنان نیز طبق شرح وظایف خود بسیار مثمرثمر عمل کرده و می‌توان گفت که همگی درخدمت تیم بودند. به اعتقاد من استقلال به آن تیم مدنظر هواداران خیلی نزدیک شده است.

پیشکسوت باشگاه استقلال در ادامه خاطرنشان کرد: طرفداران ما همواره عملکرد این‌چنینی را طلب می‌کنند. آن‌ها مایل به تماشای یک تیم هجومی هستند که میل گلزنی بالایی هم دارد. استقلال فعلی، هم زیبا بازی می‌کند و هم حریفان را با نتیجه پرگل شکست می‌دهد. تیم باید همین روند را ادامه دهد تا بتواند در پایان فصل دبل کند و دوست داران باشگاه را شاد کند. با بازگشت بازیکنان مصدوم، دست کادر فنی هم بازتر می‌شود و ترکیب استقلال عمق بهتری پیدا می‌کند.

استقلال-نفت-مسجدسلیمان

به یک هافبک طراح شش‌دانگ نیاز داریم

نوری در مورد عملکرد خوب خط حمله استقلال در بازی‌های اخیر و به ثمر رساندن ۱۰ گل در ۳ بازی بیان کرد: خط حمله استقلال و مشخصاً سه مهاجم حاضر در ترکیب، در مسابقات گذشته عالی کار کرده و به سطحی بالایی از هماهنگی رسیدند. البته نباید از زحمات و عملکرد خوب خط میانی هم به‌سادگی عبور کنیم.

وی افزود: مسئله بازی‌سازی و توپ‌رسانی در خط هافبک ما، خیلی بهتر از گذشته شده است. به نظر من هافبک‌ها بالاخره به خودشان آمدند و حالا ما شاهد گلزنی مهاجمان تیم هستیم. در نیم‌فصل اول، مدافعان و هافبک‌ها بار گلزنی تیم را به دوش می‌کشیدند ولی حالا شرایط قدری متفاوت شده است.

بازیکن پیشین آبی‌ها در ادامه توضیح داد: البته استقلال هنوز به یک هافبک طراح شش‌دانگ نیاز دارد. استقلال در دو یا سه جام باید با حریفان رقابت کند و بهتر است که یک‌مهره جدید در این پست جذب شود. فارغ از عملکرد خوب رضاوند و مهری، روزبه چشمی هم خیلی خوب فضای جلوی خط دفاعی را پوشش داده و حتی در بازیسازی کمک‌حال هافبک‌ها است.

بابایی-استقلال

استقلال بوی قهرمانی می‌دهد

کارشناس فوتبال در خصوص بازی هفته آینده استقلال مقابل پیکان اظهار کرد: من اکثر بازی‌های این فصل پیکان را دیده‌ام و باید بگویم که تیم بسیار خوبی هستند. ترکیب پیکان تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوان است. پیکان همیشه حریف دردسرسازی برای استقلال بوده است. البته تمام بازی‌ها در نیم‌فصل دوم سخت است و دیگر خبری از بازی آسان نیست. استقلال در این بازی محکوم به برد است وگرنه از کورس بالای جدول جا می‌ماند. استقلال با این بازی‌ها بوی قهرمانی می‌دهد و تکرار این عنوان دور از دسترس نیست.

او در ارتباط با حواشی اخیر پیرامون سرمربی استقلال و حملات مربیان مس به او عنوان کرد: ساپینتو ذاتاً یک مربی باانگیزه و پرشور است و قصد دارد با این نوع رفتارها به بازیکنانش روحیه بدهد. البته یک مقدار عصبانیت و شیطنت هم در کارهایش دیده می‌شود.

ساپینتو-سکو

محمد نوری در ادامه تصریح کرد: در این میان برخی مربیان مثل مربی مس که حتی اسم او را کسی نشنیده، می‌خواهد با ایجاد حاشیه، چند صباحی دیده شود. متأسفانه برای مطرح‌ شدن، به ساپینتو حمله می‌شود و کمیته انضباطی هم با این بی‌اخلاقی‌ها برخورد مناسبی نمی‌کند.

او در پایان اضافه کرد: نیروی انتظامی هم فراتر از وظایفه خود عمل کرده و برخی مأمورها به تنش‌ها دامن می‌زنند. به نظر من مربی مس را باید مادام‌العمر محروم کنند. او به چه حقی چنین رفتاری نشان می‌دهد. مگر تیم مس سرمربی یا سرپرست ندارد؟ مسئولان ذی‌ربط باید به این مسائل ورود کرده و خاطیان را محروم کند. امیدوارم که کمیته انضباطی تصمیم‌های جدی در این خصوص بگیرد تا فوتبال ما بالاخره قانونمند شود.

  • ناشناس ارسالی در

    ساقی بیا، لازمت دارند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها