|
کدخبر: 271577 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

هواداران استقلال فقط قهرمانی می‌خواهند / قایدی یک تنه نتیجه را تغییر داد

ادموند اختر پیشکسوت استقلال اظهار کرد: ناهماهنگی در ابتدای فصل، به هیچ وجه بهانه خوبی برای از دست دادن امتیازات نیست. باشگاه های بزرگ دنیا، از همان شروع کار، با قدرت ظاهر شده و به سختی امتیازی را واگذار می‌کنند. حقیقت امر این است که چیزی جز قهرمانی، طرفداران ما را راضی نمی‌کند.

ورزش هواداران استقلال فقط قهرمانی می‌خواهند / قایدی یک تنه نتیجه را تغییر داد

استقلال پس از شکست خانگی مقابل سپاهان، در هفته دوم به مصاف ملوان رفت. ریکاردو ساپینتو در این دیدار نیز از همان سیستم قبلی استفاده کرد. او تیم خود را با سه مدافع مرکزی به میدان فرستاد. نکته‌ای که باعث ضربه خوردن مدافع عنوان قهرمانی، در بازی اول شده بود.

روزبه چشمی باز هم در قلب خط دفاعی و سیلوا در سمت راست قرار داشت. سپاهان در هفته پیش، از کندی این ترکیب دفاعی به خوبی استفاده کرد و ۳ امتیاز حساس آن بازی را از آن خود کرد. نیمه اول با تک گل ملوانی‌ها به پایان رسید. در نیمه دوم ساپینتو با انجام تغییراتی، جریان مسابقه را به نفع تیم خود تغییر داد. روزبه یک خط به جلو رفت و عارف و سیلوا، زوج خط دفاعی را تشکیل دادند.

در نهایت غلامی دروازه قوهای سفید را باز کرد تا به این ترتیب ناجی مرد پرتغالی شود اما ستاره این دیدار کسی جز مهدی قایدی نبود. وینگر بوشهری، بازگشت پرفروغی به ترکیب استقلال داشت. او به عنوان بازیکن تعویضی، زمینه ساز گل‌های دوم و سوم تیمش شد.

با این پیروزی، ساپینتو از فشار انتقادات تا حدود زیادی خارج شد. او حالا می‌تواند با اعتماد به نفسی بیشتر، شاگردان خود را آماده دیدار با مس کرمان کند. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر بازی دوم آبی‌ها در انزلی، گفت و گویی با ادموند اختر پیشکسوت استقلال انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

ساپینتو-و-حیدری

تعویض‌های ساپینتو چاره ساز شد

ادموند اختر پیشکسوت استقلال درباره بازی با ملوان گفت: استقلال در نیمه اول سردرگم و ضعیف عمل کرد. این مسئله به عدم هماهنگی بازیکنان بر می‌گردد. البته روحیه تیم به خاطر نتیجه بازی قبل، افت کرده بود.

او ادامه داد: به هر حال فشارها روی تیم قهرمان همیشه زیاد است و استقلال نیز از قائله مستثنی نیست. خوشبختانه در نیمه دوم، تیم ما به بازی برگشت. ساپینتو تغییرات خوبی در ترکیب اعمال کرد و ۳ امتیاز مهم به دست آمد.

بازیکن اسبق استقلال در مورد عدم آمادگی  جسمانی آبی‌ها در شروع فصل توضیح داد: دستیاران ایرانی ساپینتو باید به او بفهمانند که هواداران استقلال فقط از این تیم برد می‌خواهند. ناهماهنگی در ابتدای فصل، به هیچ وجه بهانه خوبی برای از دست دادن امتیازات نیست. در همه جای دنیا، باشگاه های بزرگ، از همان شروع کار، با قدرت ظاهر شده و به سختی امتیازی را واگذار می‌کنند. حقیقت امر این است که چیزی جز قهرمانی، طرفداران ما را راضی نمی‌کند.

او در مورد تغییر سیستم استقلال در نیمه دوم و تاثیر این موضوع بر پیروزی آبی‌ها بیان کرد: به نظر من همه هواداران باید به تفکرات مربی احترام بگذارند. این گمانه زنی‌ها در خصوص سیستم بازی، مربوط به بعد بازی می‌شود. اگر با سیستم چهار دفاعه استقلال شکست می‌خورد، الان نظرات طور دیگری بیان می شد. مهم ۳ امتیاز بازی بود که کسب شد.

قایدی-و-یامگا

قایدی گره بازی را باز کرد

پیشکسوت آبی‌ها در خصوص درخشش مهدی قایدی اظهار کرد: به اعتقاد من قایدی یک تنه نتیجه را تغییر داد. مهدی با ورود به زمین، با استفاده از سرعت و تکنیک خود، گره بازی را باز کرد. ستاره بوشهری استقلال به نحو احسن جریان بازی را عوض کرد.

او در ادامه افزود: امیدوارم که قایدی به استقلال و همچنین کل تیم به این بازیکن کمک کنند. به هرحال او دوران خوبی را در امارات سپری نکرد. شاید درخشش او در فصل جاری، منجر به دعوت دوباره مهدی و حضور در جام جهانی شود. من از او می خواهم که تمام تمرکز خود را روی فوتبالش بگذارد.

هافبک سابق استقلال در رابطه با عملکرد محبی در بازی اول خود عنوان کرد: جا افتادن در ترکیب تیم‌های بزرگ، نیاز به گذشت زمان دارد. محبی بازیکن خیلی خوبی است. پیش از رفتن به پرتغال، جزو جوانان شایسته فوتبال ایران بود. انتقال بازیکنان مستعد ما به کشورهایی نظیر پرتغال و بلژیک، تصمیم بسیار اشتباهی است.

او خاطرنشان کرد: فقط دو، سه تیم بالای جدول این کشورها شاخص هستند. بقیه تیم ها به لحاظ کیفی، سطح پایینی دارند. محبی مدت‌ها بازی نکرده بود. از نظر بدنی هنوز آمادگی نداشته و با تیم نیز هماهنگ نیست. بدون تردید او هم به مرور بهتر شده و به استقلال کمک می کند.

ملوان-استقلال

در خط حمله استقلال ترافیک وجود دارد؟

اختر در ارتباط با ترافیک خط حمله استقلال  به گسترش نیوز گفت: استقلال حدود ۶ مهاجم دارد که در هر مسابقه باید ۴ بازیکن بازی کنند. همه این بازیکنان، فوروارد نوک نیستند. فقط آرمان رمضانی چنین خصوصیتی دارد و سانترفوروارد به حساب می آید.

او یادآور شد: سایر مهاجمان می توانند به عنوان وینگر بازی کنند. به این دلیل، من با ترافیک در فاز هجومی موافق نیستم. پرتعداد بودن خط حمله، برای استقلال بد هم نیست. بازی های زیادی در راه است. احتمال مصدومیت‌ها و اتفاقات دیگر را نیز باید در نظر گرفت.

مطهری-استقلال

مطهری باید زودتر از این‌ها می‌رفت

این پیشکسوت درباره جدایی ارسلان مطهری از استقلال بیان کرد: به عقیده من ارسلان باید خیلی زودتر جدا می‌شد. او در فصل قبل هم خیلی فرصت بازی پیدا نکرد. تقریبا در دو سال گذشته، به بازیکن نیمکت نشین تبدیل شده بود. مطهری مهاجم قابلی است و حالا می تواند تجربه جدیدی داشته باشد. در هر صورت باید به تصمیمات سرمربی احترام گذاشت.

ادموند اختر در پایان گفت: با کسب این پیروزی، اعتماد به نفس تیم ارتقا پیدا می‌کند. امیدوارم که روند پیروزی‌ها ادامه‌دار باشد. مدیریت می‌تواند نقش به سزایی در موفقیت تیم داشته باشد. درصورت حمایت آن‌ها مانند فصل پیش، پشت کادرفنی و بازیکنان نیز گرم می‌شود. آقای آجورلو تا الان بستر موفقیت استقلال را فراهم کرده و به امید خدا در ادامه نیز همینطور خواهد بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها