|
کدخبر: 275293 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

استقلال مقابل این تیم‌ها به مشکل می‌خورد / باید از تیم ملی حمایت کرد

ورمزیار پیشکسوت استقلال بیان کرد: بعد از گل سنگال، تک موقعیت‌هایی داشتیم و روی یکی از همین معدود فرصت‌ها، به گل رسیدیم. به اعتقاد من باید از این تیم ملی حمایت لازم به عمل آید. بعد از جام جهانی، تحلیل‌های کامل را در وقت مناسب انجام خواهیم داد.

ورزش استقلال مقابل این تیم‌ها به مشکل می‌خورد / باید از تیم ملی حمایت کرد

آبی‌های پایتخت پس از پیروزی مقتدرانه در هفته ششم برابر نساجی قائمشهر، روحیه خوبی برای ادامه لیگ گرفتند. شاگردان ساپینتو در آن بازی با گل‌های پیمان بابایی، کوین یامگا و محمد محبی، نساجی را مغلوب کرده و ۳ امتیاز مهم را از آن خود کردند.

کسب این پیروزی همراه با نمایشی هجومی، هواداران استقلال را به آینده امیدوار کرد. غلبه بر تیم مازندرانی، استقلال را به رده سوم جدول لیگ برتر رساند. مدافع عنوان قهرمانی در هفته هفتم باید به مصاف تیم گل گهر سیرجان برود.

مصاف‌های استقلال و امیر قلعه‌نویی همیشه دیدنی و جذاب از آب در می‌آید. تیم‌های قلعه‌نویی غالباً مقابل استقلال سرسخت هستند و به‌راحتی امتیاز از دست نمی‌دهند. گل گهر از جمله تیم‌های درخشان این فصل بوده و بالاتر از استقلال، در رتبه دوم جدول قرار دارد.

سیرجانی‌ها تا هفته هفتم، متحمل شکستی نشدند و از نظر امید گلزنی (XG)، بهترین تیم لیگ به شمار می‌روند. گل گهر در هر بازی موقعیت‌های زیادی را خلق کرده و از خط حمله خطرناکی سود می‌برد. مسلماً دیدار با گل گهر برای ریکاردو ساپینتو، چالش سختی خواهد بود. شاید دشوارترین آزمایش فصل در انتظار مربی پرتغالی و بازیکنان او باشد.

گسترش نیوز برای ارزیابی شرایط بازی استقلال و گل گهر و همچنین وضعیت تیم ملی در اردوی اتریش، گفت‌وگویی با صادق ورمزیار پیشکسوت آبی‌ها انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

جهانبخش-تیم-ملی

دونیمه متفاوت را شاهد بودیم

صادق ورمزیار درباره اردوی اتریش و همین‌ طور عملکرد ایران در مصاف با سنگال گفت: بازی با سنگال از حیث نتیجه، تجربه خوبی برای ما بود. ولی از نظر کیفیت بازی و عملکرد کلی تیم، شرایط طور دیگری بود. ما دو نیمه متفاوت را شاهد بودیم. سنگال تیم خوب و سرحالی نشان داد و ما را تحت‌ فشار گذاشته بود.

او ادامه داد: ما در این بازی خیلی قدرت مالکیت توپ و تسلط بر بازی را نداشتیم. تا پیش از گل مساوی، تیم ملی قادر به دادن ۴ پاس متوالی نبود. البته در کارهای دفاعی مطابق انتظار خوب کار کردیم اما در فاز هجومی ضعف‌های بسیاری داریم.

کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: بعد از گل سنگال، تک موقعیت‌هایی داشتیم و روی یکی از همین معدود فرصت‌ها، به گل رسیدیم. به اعتقاد من باید از این تیم ملی حمایت لازم به عمل آید. بعد از جام جهانی، تحلیل‌های کامل را در وقت مناسب انجام خواهیم داد.

ورمزیار در مورد سبک دفاعی کی روش و احتمال موفقیت آن در جام جهانی بیان کرد: با آمدن کارلوس کی روش، استفاده از تاکتیک‌های دفاعی قابل پیش‌بینی بود. در این فرصت کوتاه، امکان به‌کارگیری و آزمودن طرح و برنامه جدید نیز وجود ندارد. با تفکرات فعلی نیز تیم ملی خوب کار می‌کند. بهتر است که دوست داران فوتبال ملی، از این موجودیت فعلی پشتیبانی کنند.

امیر-قلعه-نویی

بازی سختی در انتظار استقلال است

او در رابطه با مصاف هفته هفتم آبی‌ها با گل گهر به گسترش نیوز گفت: بازی سختی در انتظار استقلال است. تیم گل گهر در بازی‌های گذشته، کیفیت بالای خود را اثبات کرده است. تیم سیرجانی هجومی و جسور بازی می‌کند و تا لحظه آخر برای رسیدن به گلزنی تلاش می‌کند.

پیشکسوت باشگاه استقلال در ادامه تصریح کرد: امیر قلعه‌نویی در رأس کادر فنی این تیم قرار دارد. آقای قلعه‌نویی توان بالایی در مدیریت تیم‌های تحت هدایت خود دارد و این مسئله را بارها ثابت کرده است. تیم گل گهر به لحاظ مهره وضعیت خوبی دارد. هر چند که می‌توان گفت که از سایر تیم‌های مدعی، کمتر نیز خرج کردند.

یامگا-قایدی-بابایی

مشکل اصلی استقلال در این فصل

ورمزیار در خصوص بهبود شرایط استقلال بعد از بازی با نساجی عنوان کرد: در بازی آخر، نوع بازی تیم نساجی، در درخشش استقلال مؤثر بود. مشکل اصلی استقلال در فصل جاری، بازی در مقابل تیم‌هایی است که دفاع اتوبوسی را در دستور کار قرار می‌دهند.

او در ادامه بیان کرد: در این مواقع تیم ساپینتو به مشکل می‌خورد. به‌ عنوان‌ مثال تیم پیکان با ارائه این سبک، توانست که استقلال را متوقف کند اما تیم‌های که در اصطلاح باز بازی کرده و از جلو پرس می‌کنند، برای استقلال حریفان بهتری هستند.

کاپیتان اسبق آبی‌های پایتخت در پایان اضافه کرد: استقلال با توجه به مهره‌های باکیفیت در خط حمله، مقابل این نوع تیم‌ها خطرناک ظاهر می‌شود. نساجی برای دفاع کردن به میدان نیامده بود. این مسئله به سود استقلال تمام شد. استقلال در زمان مالکیت توپ و میدان، به دلیل عدم حضور یک پلی میکر کارکشته، در بازی‌سازی به مشکل می‌خورد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها