|
کدخبر: 285094 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت و کارشناس فوتبال؛

۴ گزینه داخلی برای جانشینی کی روش

هادی اصغری؛ کارشناس و پیشکسوت فوتبال گفت: برکناری اسکوچیچ از روز اول اشتباه بود. او نتایج خوبی همراه با تیم ملی کسب کرده بود و ما را به راحتی به جام جهانی برد. استخدام کی‌روش تصمیمی عجیب‌تر از سوی آقای تاج بود. او در گذشته چه دستاوردی در ایران داشت؟ آیا این نتایج او در قطر را مربیان ایرانی نمی‌توانستند کسب کنند؟

ورزش ۴ گزینه داخلی برای جانشینی کی روش

مهم‌ترین بازی هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر میان ۲ تیم سپاهان و استقلال برگزار می‌شود. این دیدار حساس روز پنجشنبه در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان برگزار می‌شود. سپاهان در بازی رفت شکست تلخی را در تهران به مدافع عنوان قهرمانی تحمیل کرد و به رکورد شکست‌ناپذیری آبی‌ها پایان داد.

یاسین سلمانی و رامین رضاییان ۲ گل تیم خود را در ورزشگاه آزادی به ثمر رساندند. ساپینتو و شاگردانش در بازی امروز باانگیزه تلافی به میدان می‌روند و قصد دارند با کسب پیروزی بار دیگر به صدر جدول نزدیک شوند. استقلال در این بازی چند مهره کلیدی خود نظیر روزبه چشمی، عارف غلامی، محمدحسین مرادمند و حسین حسینی را در اختیار ندارد. سپاهان با ۲۷ امتیاز در رده سوم قرار دارد و استقلال با همین امتیاز، تیم چهارم جدول است.

هم امتیاز بودن دو تیم در جدول می‌تواند حساسیت‌های بازی را دوچندان کرده و از جذابیت آن بکاهد. حضور احتمالی ۴ بازیکن سابق استقلال در ترکیب سپاهان، از نکات قابل توجه این بازی است. میلاد زکی‌پور، محمد دانشگر، مسعود ریگی و امید نورافکن استقلالی‌های ژوزه مورایس به شمار می روند. شهریار مغانلو، رامین رضاییان و فرشاد احمدزاده نیز از جمله پرسپولیسی‌های سابق در ترکیب زردهای اصفهانی محسوب شده که انگیزه بالایی برای رویارویی با استقلال دارند.

گسترش نیوز برای بررسی شرایط این بازی و همچنین در خصوص سرنوشت نیمکت تیم ملی گفت‌وگویی با هادی اصغری مهاجم پیشین سپاهان و آقای گل سابق لیگ برتر انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

هادی-اصغری1

بازی خوب و جذابی از آب درمی‌آید

هادی اصغری درباره بازی سپاهان و استقلال گفت: هر ۲ تیم شرایط مطلوبی دارند و به نظر من بازی خوب و جذابی از آب درمی‌آید. سپاهان و استقلال بعد از جام جهانی با افت نسبی مواجه شده ولی هر ۲ تیم بازی قبلی خود را پیروز شدند و حالا با روحیه خوبی به مصاف هم می‌روند. سپاهان و استقلال در کورس قهرمانی قرار دارند و برای برد در روز پنجشنبه، با تمام قوا کار خواهند کرد.

او ادامه داد: پیش‌بینی نتیجه این بازی کار سختی است اما به اعتقاد من احتمال تساوی بیشتر است. امیدوارم مسابقه تماشاگرپسند و جذابی باشد و همه از دیدن آن لذت ببرند. در نیم‌فصل دوم تیم‌ها با احتیاط بیشتری به زمین می‌روند و اولویت خود را ابتدا بر پایه نباختن می‌گذارند. در زمان ما نیز همین‌طور بود و همه تیم‌ها چنین رویکردی را در نیم‌فصل دوم و به‌ویژه طی هفته‌های پایانی داشتند.

بازیکن اسبق سپاهان در ارتباط با درخشش شهریار مغانلو در هفته‌های پیش بیان کرد: شهریار در این فصل خیلی خوب عمل کرده و در برخی بازی‌ها گره بازی را برای سپاهان باز کرده است. او می‌تواند در تقابل با استقلال یک مهره تأثیرگذار باشد و خط دفاعی تیم حریف را آزار دهد. مغانلو جزو گلزنان برتر لیگ محسوب شده و شانس بالایی برای آقای گلی دارد.

اسکوچیچ-ایران

برکناری اسکوچیچ از روز اول اشتباه بود

اصغری در خصوص شرایط تیم ملی، جدایی احتمالی کی روش و جایگزین‌های موجود اظهار کرد: برکناری دراگان اسکوچیچ از روز اول اشتباه بود. او نتایج خوبی همراه با تیم ملی کسب کرده بود و ما را به راحتی به جام جهانی برد. استخدام کارلوس کی روش تصمیمی عجیب‌تر از سوی آقای تاج بود. او در گذشته چه دستاوردی در ایران داشت؟ آیا این نتایج او در قطر را مربیان ایرانی نمی‌توانستند کسب کنند؟

او افزود: متأسفانه هزینه کردن برای مربیان خارجی تبدیل به عادت شده و مدیران اعتقادی به گزینه‌های داخلی ندارند. کی روش با دستمزد نجومی باز هم در صعود به دور بعد، آن‌هم در گروهی نسبتاً آسان ناکام ماند. گزینه داخلی بهترین انتخاب برای جانشینی کی روش در تیم ملی است. فدراسیون باید یک‌بار به مربیان ایرانی اعتماد کند و سایرین نیز با گزینه منتخب همکاری کنند.

کارلوس-کی-روش1

لازمه اعتماد به سرمایه‌های داخلی

این کارشناس فوتبال در ادامه خاطر‌نشان کرد: جام ملت‌های آسیا در پیش است و باید هرچه سریع‌تر تکلیف نیمکت تیم ملی مشخص شود. ما مربیان خوب و جوانی مثل جواد نکونام، فرهاد مجیدی، یحیی گل محمدی و علی دایی داریم. هرکدام از این نفرات می‌توانند سکان هدایت تیم ملی را برعهده گرفته و لیاقت‌های خود را اثبات کنند. این اشخاص بهترین گزینه‌ها برای نیمکت تیم ملی هستند. تیم ملی ۶ گل در جام جهانی از یک تیم دریافت کرد و برخی توقع دارند از کی روش تقدیر شود! بردن تیمی معمولی مثل ولز کار سختی نبود و همه عیار این تیم را در قطر دیدند.

اصغری در پایان اضافه کرد: اگر این نتایج سنگین را مربی ایرانی کسب کرده بود، روزگار او را سیاه می‌کردند! غریبه پرستی در فوتبال ما مرسوم شده و ظاهراً درست‌شدنی نیز نیست. البته مربیگری مربی ایرانی در تیم ملی، موانع و چالش‌های سخت خود را دارد ولی باید یک‌بار برای همیشه به سرمایه‌های داخلی اعتماد شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها