|
کدخبر: 270743 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با مفسر و کارشناس فوتبال؛

پرسپولیس یک مهاجم سرزن می‌خواهد

غلامرضا فتح آبادی پیشکسوت و کارشناس فوتبال در خصوص مسابقه مهم و حساس امروز در هفته اول از رقابت های لیگ برتر، نظرات جالبی را در گفت و گو با گسترش نیوز ارائه داد.

ورزش پرسپولیس یک مهاجم سرزن می‌خواهد

رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور از امروز آغاز می‌شود. تیم های حاضر در این مسابقات با برگزاری اردوهای پیش فصل و انجام دیدارهای تدارکاتی، خود را آماده بازی‌های پیش رو کردند.

حضور سرمربیان مطرح خارجی در تیم‌های مدعی، یکی از نکات قابل توجه در لیگ بیست و دوم است. بسیاری از کارشناسان این اتفاق را مثبت ارزیابی کرده و آن را به فال نیک می‌گیرند. آن‌ها معتقدند که حضور مربیان شاخص و مجرب خارجی، سطح کیفی لیگ ما را ارتقا می دهد. گسترش نیوز جهت بررسی و تجزیه و تحلیل بازی پرسپولیس و ذوب آهن، گفت و گویی با غلامرضا فتح آبادی پیشکسوت و کارشناس فوتبال انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

شانس سپاهان کمی بیشتر است

غلامرضا فتح آبادی درباره بازی حساس هفته بین استقلال و سپاهان گفت: هر دو تیم برای لیگ جدید، تغییرات زیادی را اعمال کردند. دو مربی پرتغالی با سبک های مختلف، هدایت استقلال و سپاهان را به عهده گرفتند. حضور چنین اشخاصی در فوتبال ما، نوید روزهای خوبی را می‌دهد.

او ادامه داد: در سال های گذشته مدام از لیگ حرفه ای سخن به میان می‌آمد اما در عمل خبری از تحقق این موضوع نبود. شاید در لیگ بیست و دوم و با حضور چنین مربیانی، قدری شاهد حرفه‌ای شدن لیگ برتر کشور باشیم. بازی استقلال و سپاهان اگر در هفته اول نبود، می‌توانست جزو جذاب‌ترین مصاف‌های فصل باشد.

پیشکسوت آبی‌ها تصریح کرد: در صورت رویارویی ۲ تیم در اواسط فصل، عیار واقعی آن‌ها بیشتر نمود پیدا می‌کرد. به هر حال نتیجه این مسابقه در همین گام اول نیز بسیار برای هر دو مربی مهم است. شاید سپاهان نسبت به استقلال چربش بیشتری داشته باشد. نفرات جذب شده توسط سپاهان، کمی با کیفیت‌تر هستند. امیدوارم که نظاره گر یک مسابقه تماشاگر پسند باشیم.

رضاوند-آجورلو

استقلال در نقل و انتقالات موفق بود؟

بازیکن اسبق استقلال در مورد نقل و انتقالات این باشگاه گفت: سردار آجورلو از دوستان قدیمی من است. سابقه همکاری با او را برای دو سال در باشگاه پاس داشتم. به نظر من تغییرات حاصل شده در استقلال تا حد زیادی بنا به خواسته سرمربی بوده است.

فتح آبادی در ادامه خاطرنشان کرد: به عنوان مثال آرش رضاوند در پیش فصل عملکرد خوبی داشت. ساپینتو از او راضی بود و قرارداد او تمدید شد. هرچند که در فولاد نیز خوب کار کرده بود و نکونام او را می خواست. در مجموع آقای آجورلو عملکرد مثبتی داشته و خریدها نیز با دید باز و بررسی های کارشناسی، صورت گرفته است. امیدوارم که بازیکنان جدید نیز، بهترین عملکرد را داشته باشند.

این ملی پوش اسبق در رابطه سرنوشت استقلال با ساپینتو گفت: نتیجه گیری در فصل جدید برای ساپینتو آسان نیست. یکی از دلایل آن، نحوه قهرمانی استقلال با مجیدی بود. به عقیده من قهرمانی بدست آمده بدون شکست، اتفاقی است که تا دو- سه دهه آتی، تیمی قادر به تکرار آن نیست.

بازگشت قایدی به یک شرط مثبت خواهد بود

فتح آبادی در خصوص بازگشت احتمالی مهدی قایدی اظهار کرد: قایدی در زمان مربیان سابق، به تدریج به یک بازیکن کلیدی بدل شده بود. ولی متاسفانه وارد حواشی خودساخته شد. جدایی او تنها به خود او لطمه زد. ای کاش عواملی مثل دخالت‌های همسرش، مانع از مسیر صحیح مهدی نمی‌شد.

او افزود: قایدی حضور موفقی در فوتبال امارات نداشت و رفته رفته جایگاه خود در تیم ملی را نیز از دست داد. بازگشت قایدی به شرط دارا بودن همان کیفیت سابق، می‌تواند مثبت باشد.  او نیاز به گذر زمان و حمایت لازم از سوی هواداران دارد. در این صورت می توان به دیدن همان قایدی سابق، امید داشت.

یحیی-گل-محمدی

یک چالش مهم در مقابل یحیی گل محمدی

مهاجم سابق پرسپولیس درباره دیدار با ذوب آهن در هفته نخست گفت: یک تصمیم یحیی گل محمدی جای تامل دارد. او به یک‌باره تیم را تخلیه کرد. تغییرات زیادی در ترکیب تیم و همینطور نفرات کادرفنی اعمال شده است. این جابه جایی‌ها در درون تیم عواقبی دارد. مهره‌های شاخصی جذب باشگاه شدند. نیمکت نشین کردن بازیکنان بزرگ و گران قیمت، دیر یا زود باعث چالش می‌شود. این موضوع مستلزم مدیریت مناسب از سوی کادرفنی است.

او در مورد عدم هماهنگی مهره های جدید در هفته‌های آغازین بیان کرد: نزدیک به ۷۰ درصد از ترکیب اصلی دچار دگرگونی شده است اما برخی از بازیکنان جدید در گذشته نیز در پرسپولیس عضو بودند. بعضی از آن ها سابقه همکاری با گل محمدی را داشته‌اند.

پیشکسوت قرمزها در ادامه اضافه کرد: نفرات خوب و تاکتیک پذیری خریداری شده و از بابت هماهنگی احتمالا موردی پیش نمی‌آید. مثلا به سروش رفیعی چه چیزی می توان اضافه کرد؟ اکثر این نفرات مجرب و میدان دیده هستند.

عالیشاه-و-نعمتی

پرسپولیس یک فوروارد سرزن لازم دارد

او در مورد آخرین خرید پرسپولیس به گسترش نیوز گفت: به نظر من یحیی یک اشتباه داشت. قبل از هر تغییری، او باید به دنبال رفع مهم‌ترین مشکل و ضعف پرسپولیس می‌رفت. از همان ابتدا نیاز پرسپولیس به مهاجم سرزن واضح بود.

فتح آبادی در ادامه یادآور شد: روی زمین بازیکنان تکنیکی و پا به توپ، به وفور وجود دارد اما یک بازیکن بلندقد بر خلاف سایر تیم‌ها، در پرسپولیس حضور ندارد. سانتر از جناحین برای کدام بازیکن ارسال شود؟ قطعا امثال تمیروف و پاکدل، مهره های مطمئنی برای این امر نیستند. پرسپولیس به فورواردی شش دانگ و سرزن احتیاج دارد.

مدعیان قهرمانی در لیگ بیست و دوم

وی درباره مدعیان قهرمانی عنوان کرد: در کنار سه تیم بالای جدول در فصل پیش، فولاد، مس رفسنجان و همچنین گل گهر می‌توانند مدعی باشند. امیر قلعه نوعی در گذشته، با وجود برخی ناملایمت‌ها، بارها لیاقت خود را نشان داده است. روی این تیم‌ها بیشتر برای قرارگرفتن در بالای جدول می توان حساب باز کرد.

فتح آبادی در پایان گفت: از شما که به یاد من بودید، تشکر می کنم. فقط یک انتقاد از مسئولان مربوطه درخصوص زمان برگزاری بازی سوپرکاپ دارم. بهتر بود که این بازی مثل همه جای دنیا، یک تا دو هفته پیش از شروع لیگ انجام می‌شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها