|
کدخبر: 269454 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با مربی و کارشناس فوتبال؛

به نقل و انتقالات استقلال نمره قبولی می‌دهم / یک تیم از سرخابی‌ها مدعی‌تر است

احمد جمشیدیان ستاره سابق استقلال گفت: مطمئنا در فصل جدید نیز سپاهان جزو مدعیان اصلی خواهد بود و حتی روی کاغذ از پرسپولیس و استقلال نیز قدری جلوتر است؛ به این دلیل که یک کادر فنی بسیار با‌تجربه و در کلاس جهانی به تیم سپاهان اضافه شده و همین طور بازیکنان خارجی باکیفیتی به این تیم پیوستند.

ورزش به نقل و انتقالات استقلال نمره قبولی می‌دهم /  یک تیم از سرخابی‌ها مدعی‌تر است

روز دوشنبه سوم تیرماه، مراسم قرعه کشی لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شد. محمدرضا مهدوی و ابراهیم میرزاپور دو تن از پیشکسوتان فوتبال کشور برای انجام این مراسم حاضر شده و قرعه کشی را انجام دادند. بر این اساس استقلال تیم قهرمان فصل گذشته، در هفته اول باید به مصاف سپاهان اصفهان برود.

دو مدعی اصلی قهرمانی در لیگ خیلی زود به هم رسیدند و تنور مسابقات لیگ برتر از همان روز اول داغ خواهد شد. هر دو تیم با کادر فنی جدید و البته پرتغالی خود، فصل را آغاز می کنند. ریکاردو ساپینتو جایگزین فرهاد مجیدی شده و ژوزه مورایس نیز به جای محرم نویدکیا، سکان هدایت زردهای اصفهانی را به عهده گرفته است.

هر دو تیم در ترکیب خود تغییرات زیادی نسبت به سال پیش داشته که در این بین ترکیب سپاهانی ها بیشتر دستخوش تحول شده است. تقابل محمد دانشگر و میلاد زکی پور با هم تیمی های سابق خود می تواند نکته جالب این بازی باشد اما در سمت مقابل هم چنین تقابلی وجود دارد. سجاد شهباززاده و رضا میرزایی باید مقابل تیم سابق خود قرار بگیرند.

بسیاری از کارشناسان حضور سرمربیانی مثل ریکاردو ساپینتو و ژوزه مورایس را در فوتبال ایران را عامل ارتقای سطح کیفی رقابت های لیگ برتر می دانند. در گذشته حضور مربیان شاخصی نظیر برانکو ایوانکوویچ، آندرآ استراماچونی، وینفرد شفر، تونی اولیویرا، زلاتکو کرانچار و چند چهره دیگر در لیگ ایران تا حد قابل توجهی کیفیت فوتبال ایران را ارتقا داده بود.

سوم شهریور سال ۱۳۹۹ بود که ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی برای بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران و در تمامی باشگاه‌های کشور در هیات‌ رئیسه فدراسیون فوتبال به تصویب رسید. قانونی که عملا کمک چندانی به بهبود سطح کیفی مسابقات نکرد. طبیعتا وجود مربیان باکیفیت خارجی در سال جام جهانی می تواند به سود فوتبال ملی تمام شود. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر قرعه کشی لیگ برتر و مدعیان احتمالی در فصل جدید، گفت و گویی با احمد جمشیدیان سرمربی شهرداری همدان انجام داده که در ادامه می خوانید.

استقلال-سپاهان

هر دو تیم مدعی اصلی قهرمانی هستند

احمد جمشیدیان ستاره سابق استقلال درباره قرعه این تیم در فصل جدید گفت: اتفاقات صورت گرفته در نقل و انتقالات، بازگشت برخی ستاره ها به تیم های سابق خود و آمدن مربیان مطرح خارجی به فوتبال ایران، همگی باعث شده که انتظار یک لیگ جذاب را داشته باشیم. برگزاری بازی استقلال و سپاهان در هفته اول نیز به این جذابیت اضافه می کند. به هر حال یکی از مهم ترین بازی های فصل باید در هفته اول انجام شود. بدون تردید هر دو تیم مدعی اصلی قهرمانی در لیگ پیش رو محسوب می شوند. این بازی شاید یکی از جذاب ترین شروع های تاریخ لیگ برتر باشد.

ساپینتو روی سیستم خاصی تاکید دارد 

او در خصوص تغییرات زیاد در ترکیب سپاهان و تاثیر آن در بازی با استقلال اظهار کرد: به اعتقاد من در این خصوص نمی توان با قطعیت اظهارنظر کرد. استقلال نیز به لحاظ تاکتیکی تغییرات گسترده ای داشته است. خبرهایی که از اردوی ترکیه به گوش می رسد هم حکایت از آن دارد که آقای ساپینتو روی سیستم خاصی تاکید دارد. در گذشته استقلال کم تر با آن سیستم مدنظر بازی کرده است. هر دو باشگاه دستخوش تغییراتی شده و شاکله اصلی آن ها دچار دگرگونی شده است. به نظر من دو تیم با شرایط یکسانی به مصاف هم می‌روند.

ساپینتو-استقلال

عملکرد استقلال در پنجره نقل و انتقالات

جمشیدیان در رابطه با نقل و انتقالات استقلال و عملکرد مدیران باشگاه به گسترش نیوز گفت: برخی تغییرات و جابه‌جایی ها مثل جدایی فرهاد مجیدی خیلی در اختیار باشگاه نبود. با توجه به وضعیت بازار نقل و انتقالات و هزینه های سرسام آور، جایگزین های خوبی جذب استقلال شدند. در مجموع می توان به عملکرد نقل و انتقالاتی استقلال نمره قبولی داد. نفرات خوبی برای این فصل و همچنین فصل‌های آتی در نظر گرفته شده است. با این شرایط استقلال می تواند کماکان روند خوب خود را ادامه دهد.

یک جام و سه مدعی

ستاره اسبق سپاهان در خصوص شرایط کنونی این باشگاه بیان کرد: در سال های گذشته باشگاه سپاهان همواره فصل را به عنوان یکی از مدعیان اصلی شروع کرده اما در مقاطعی از فصل دچار لغزش بد موقع شده است. در ادامه نیز استقلال و پرسپولیس کوی سبقت را از سپاهان ربوده و به سمت قهرمانی رفته‌اند.

او ادامه داد: مطمئنا در فصل جدید هم سپاهان جزو مدعیان اصلی خواهد بود و حتی روی کاغذ از پرسپولیس و استقلال نیز قدری جلوتر است؛ به این دلیل که یک کادرفنی بسیار با‌تجربه و در کلاس جهانی به تیم سپاهان اضافه شده و همین طور بازیکنان خارجی باکیفیتی به این تیم پیوستند.

هافبک سابق سپاهان در ادامه خاطرنشان کرد: خلأ بازیکنان جداشده با بازیکنان خوب خارجی و ایرانی پر شد. حضور ستاره هایی مثل مانوئل فرناندز، رامین رضاییان و محمد دانشگر کمک‌ حال سپاهان خواهد شد. به عقیده من سپاهان تا به اینجای کار از باقی مدعیان یک قدم پیش‌تر است و مدعی اصلی تا پیش از شروع لیگ به شمار می رود. البته عملکرد واقعی مورایس و ساپینتو را باید از هفته دهم به بعد ارزیابی کنیم.

مورایس-و-ساپینتو

تاثیر مربیان خارجی بر کیفیت فوتبال ایران

احمد جمشیدیان درباره ارتقای سطح کیفی لیگ برتر با حضور مربیان مطرح خارجی گفت: هنوز تاثیر برانکو و کی روش بر روی فوتبال ایران وجود دارد. این اشخاص به فوتبال ما کمک کردند. امیدوارم مربیانی مثل ساپینتو و مورایس هم چنین تاثیری ابتدا بر روی فوتبال ایران و سپس روی باشگاه ها بگذارند. طبیعتا ثمره این اتفاق را در تیم ملی ما خواهید دید.

او در پایان تصریح کرد: در سال جام جهانی انگیزه بازیکنان مضاعف می شود. این مسئله می تواند به لیگ جدید جهت جذابیت بیشتر کمک کند. شاید قهرمان بعدی لیگ به اندازه استقلال امتیاز به دست نیاورد. تعداد تیم های باکیفیت در لیگ بر خلاف فصل پیش افزایش پیدا کرده است. مربیان جوان نیز در فصل جدید انگیزه بالایی دارند. در مجموع به ارتقای کیفی فصل آتی بسیار خوشبین هستم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها