|
کدخبر: 272654 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

شرایط استقلال نرمال نیست / رفتار خوبی با مطهری نشد / استادیوم‌ها باید شبیه سینما شود

اصغر طالب نسب پیشکسوت آبی‌ها اظهار کرد: ایراد استقلال، تنها در خلق موقعیت نیست. ساختار بازی این تیم هنوز شکل نگرفته است. خوبی استقلال این است که در شرایط غیر نرمال هم پیروز می‌شود. به غیر از سپاهان، سایر تیم‌ها برای رسیدن به یک شرایط مناسب، راه زیادی در پیش دارند.

ورزش شرایط استقلال نرمال نیست / رفتار خوبی با مطهری نشد / استادیوم‌ها باید شبیه سینما شود

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، در یک بازی سخت و درگیرانه، مس کرمان را با تک‌گل مهاجم فرانسوی خود شکست داد. آبی‌ها پس از صید ۳ امتیاز مهم در انزلی، به مصاف شاگردان فرزاد حسین‌خانی رفتند.

حاصل تلاش دو تیم در نیمه نخست، نتیجه‌ای جز تساوی نبود. اما در نیمه دوم و با ورود مهدی قایدی، حملات استقلال شدت بیشتری گرفت. در نهایت روی یک فرصت‌طلبی، کوین یامگا قفل دروازه شهداد نژاد را باز کرد.

استقلال با کسب این پیروزی ۶ امتیازی شد و به رده دوم جدول رسید. با توجه به توقف سپاهان مقابل گل گهر، فاصله ۲ تیم مدعی در فصل جدید، به یک امتیاز کاهش پیدا کرد. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر عملکرد آبی‌ها در بازی با مس، گفت‌وگویی با اصغر طالب نسب پیشکسوت استقلال انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

استقلال-مس

شرایط استقلال عادی نیست

اصغر طالب نسب درباره بازی استقلال با مس گفت: من قبل از بازی هم به شانس زیاد استقلال برای بردن مس اشاره کردم. استقلال به‌ جز بازی با سپاهان، در پنج هفته اول کار سختی ندارد. استقلال چاره‌ای جز بردن تیم‌هایی مثل مس ندارد. در صورت لغزش در این نوع دیدارها، تیم ما از کورس عقب می‌ماند. امتیازات هفته‌های آغازین خیلی مهم است.

او در مورد مشکل استقلال در خلق موقعیت جدی روی دروازه حریفان بیان کرد: به‌ طور کلی شرایط استقلال عادی و باثبات نیست. ما مقابل سپاهان موقعیت خاصی ایجاد نکردیم. سپاهان به‌راحتی پیش افتاد و استقلال توان خطرسازی در محوطه جریمه آن‌ها را نداشت. اگر یک ماه دیگر نیز بازی ادامه داشت، استقلال راه به‌جایی نمی‌برد.

هافبک اسبق استقلال ادامه داد: در بازی با ملوان، تا زمان گل مساوی، بازهم اوضاع به همان منوال بود. بعد از گل غلامی، تازه به خودباوری رسیدیم. در مقابل تیم‌های لیگ یکی مثل ملوان و مس، باید کار را در همان نیمه اول تمام کرد.

 او خاطرنشان کرد: ایراد استقلال، تنها در خلق موقعیت نیست. ساختار بازی استقلال هنوز شکل نگرفته است. خوبی استقلال این است که در همین شرایط غیر نرمال هم پیروز می‌شود. به غیر از سپاهان، سایر تیم‌ها برای رسیدن به یک شرایط مناسب، راه زیادی در پیش دارند.

مطهری-استقلال

رفتار خوبی با مطهری نشد

 ستاره سابق آبی‌ها درباره این موضوع که ساپینتو هنوز ترکیب خود را پیدا نکرده، گفت: این مسئله کاملاً طبیعی است و جای تعجب هم ندارد. استقلال هنوز در حال جذب بازیکن است. تیم به‌ طور کامل بسته نشده است. قایدی و محبی حدوداً ۲ هفته است که به تیم اضافه شدند. تکلیف کاوه رضایی تا به لحظه مشخص نیست. شرایط تیم پایدار نشده است.

او در خصوص مشکل به وجود آمده برای کاوه رضایی و ارسلان مطهری اظهار کرد: رفتاری خوبی با مطهری نشد. همین‌طور نحوه جدایی وریا غفوری درست نبود. این تصمیمات در شأن بازیکنان استقلال نیست. اتفاقات رخ داده ممکن است که بر روی نگرش بازیکنان جدید تأثیرگذار باشد.

پیشکسوت استقلال یادآور شد: در صورت عدم نیاز ساپینتو به مطهری، بهتر بود که خیلی زودتر و به شکلی محترمانه‌تر، با او رفتار شود. متأسفانه در فوتبال ایران هیچ‌چیز بر سر جای خود نیست. این مشکلات به‌زودی در تیم ملی هم نمود پیدا می‌کند. به شما قول می‌دهم که مشابه این اتفاقات تا ۲ ماه دیگر و پیش از شروع جام جهانی، برای تیم ملی نیز رخ خواهد داد. وضعیت مدیریتی در فوتبال ما فاجعه است.

هواداران-استقلال

ورود بانوان به ورزشگاه‌ها خوب است اما به‌ یک شرط

او در رابطه با ورود بانوان به ورزشگاه‌ها عنوان کرد: در این خصوص باید در ابتدا شأن خانم‌ها رعایت شود. این اتفاق خیلی خوب و خوشایند بود. البته شرایط جایگاه‌های اختصاص‌یافته، باید خیلی بهتر شود. باید وضعیت استادیوم‌های ما شبیه سالن‌های سینما شود. خانواده‌ها در صندلی‌های مشخص بنشینند و با خیال راحت فوتبال تماشا کنند. درمجموع با آمدن بانوان موافق هستم اما به‌شرط اینکه زیرساخت‌ها نیز مهیا باشد.

طالب نسب در خصوص بازی امروز آبی‌ها با نفت مسجدسلیمان گفت: نفت مسجدسلیمان یک تیم غیرقابل‌پیش‌بینی است. نتایج این تیم نیز همین موضوع را نشان می‌دهد. شاید در بازی‌های ساده شکست بخورد اما به‌ یک‌ باره یقه تیم‌های بزرگ را می‌گیرد. استقلال از ۲ بازی آینده مقابل مس و نساجی، باید ۴ امتیاز بگیرد. ۳ امتیاز مسجدسلیمان اهمیت زیادی دارد. در صورت توفیق در  این مهم، صدرنشینی در روزهای آتی قطعی است.

آجورلو-و-ساپینتو

تمدید این بازیکنان باید در اولویت باشد

این کارشناس فوتبال در ارتباط با تمدید مهره‌های کلیدی استقلال و احتمال جدایی آن‌ها توضیح داد: استقلال باید یک سری زیرساخت‌ها را از همین‌الان فراهم کند. اکثر نفرات این تیم، جوان و مستعد هستند. مثلاً باید در خصوص تمدید قرارداد بازیکنان جوان اقدام شود. تمدید با ملی پوشانی که راهی قطر می‌شوند نیز باید در اولویت باشد. به‌ هر حال امکان افزایش قیمت این بازیکنان پس از جام جهانی وجود دارد.

او در پایان به گسترش نیوز گفت: مطلبی درباره دروازه بانان استقلال باید اضافه کنم. حسینی تنها گلر قابل‌ اتکای این تیم است. به اعتقاد من در این مورد باید فکری کرد. اگر فردا روزی اتفاقی برای او رخ دهد، تیم با مشکل مواجه می‌شود. باید در این خصوص آینده‌نگری صورت بگیرد.

ارسال نظر