|
کدخبر: 283847 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

بمب قرمزهای پایتخت در آستانه انفجار

مسئولان آرسنال جهت تقویت خود در ماه ژانویه، چندین بازیکن مستعد در اروپا را زیرنظر دارند. یکی از این بازیکنان، ستاره جوان باشگاه شاختار دونتسک است. مودریک مشتریانی زیادی پیدا کرده اما اولویت او قطعا آرسنال خواهد بود.

ورزش بمب قرمزهای پایتخت در آستانه انفجار

آرسنال در حال سپری کردن یک فصل درخشان و حیرت انگیز همراه با تیمی جوان و دوست داشتنی است. هواداران این باشگاه پرافتخار، پس از سال ها از دیدن بازی های تیم خود بسیار راضی هستند و حالا یک رویای شیرین در سر دارند. کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر پس از ۱۹ سال، رویای قرمزهای لندن محسوب می شود.

آرسنال آخرین بار در سال ۲۰۰۴ همراه با آرسن ونگر فرانسوی موفق به قهرمانی در لیگ برتر شده بود. آن قهرمانی شگفت انگیز آرسنالِ ونگر بدون حتی یک شکست از یاد کم‌تر فوتبال دوستی رفته است. آرسنال در حال حاضر اختلاف خود با تیم دوم جدول را به ۷ امتیاز رسانده است. نمایش درخشان آرسنال در این فصل حتی تحسین دشمنان این تیم را نیز برانگیخته و آن ها چاره‌ای جز تمجید از شاگردان مربی اسپانیایی ندارند.

آرتتا-و-ساکا

طلوع دوباره آرسنال با مرد اسپانیایی

البته در راه این عملکردِ تحسین برانگیز، بی تردید نقش یک شخص غیر قابل انکار است. باید اعتراف کرد که میکل آرتتا در این فصل فوق العاده عمل کرده و تیمی منظم، سخت کوش، جسور و در یک کلام برنده ساخته است. آرتتا معتقد است که هواداران آرسنال باید درباره شانس قهرمانی در لیگ برتر، واقع بین باشند. میکل آرتتا کار مربیگری را با دستیاری پپ گواردیولا در منچسترسیتی آغاز کرد و در آن سه سال، تجربیات گران قدری را در کنار پپ به دست آورد. حالا همگان اهمیت صبر و ممارست در امر مربیگری را در نتایج فعلی آرتتا با آرسنال می‌بینند.

او در سال ۲۰۱۹ و پس از این که آرسنال اونای امری را به خاطر نتایج ضعیف اخراج کرده بود، برای قبول هدایت آرسنال با مسئولان باشگاه وارد مذاکره شد. در دسامبر ۲۰۱۹، آرتتا با قراردادی ۳/۵ ساله سرمربی آرسنال شد و به تیم سابق خود بازگشت. او درابتدا نتایج خوبی با آرسنال نمی گرفت اما رفته رفته شرایط تغییر کرد و نتایج تیم در راستای فوتبال تهاجمی توپچی‌ها، بهبود پیدا کرد. مدیریت باشگاه آرسنال قصد حمایت از او را داشت و این اعتماد حالا جواب داده است. پروژه ساخت تیمی جوان و آینده دار توسط آرتتا در حال کار کردن است و طرفداران این تیم، حالا به سرمربی جوان و موفق خود می بالند.

هالند-سیتی

رقیب اصلی توپچی‌ها در مسیر قهرمانی

سالیبا، ساکا، مارتینلی، اودگارد و سایر جوانان آرسنال در این فصل گل کاشتند و ارزش خود در بازار نقل و انتقالات را چند برابر کردند. آرسنال چند حریف جدی در مسیر قهرمانی دارد که من سیتی را می توان سرسخت‌ترین آن‌ها دانست. سیتی ستارگان بزرگی را در ترکیب خود دارد و در این فصل با جذب ارلینگ هالند، به چیزی جز قهرمانی راضی نخواهد شد. آرسنالی‌ها به خوبی می دانند که برای عبور از سیتی باید تیم خود را برای نیم فصل دوم تقویت کنند. دیوید اورنشتین، خبرنگار اتلتیک در این خصوص می گوید: «آرسنال در حالت ایده آل می تواند چندین بازیکن را در این پنجره نقل و انتقالات به خدمت بگیرد.»

یکی از اهداف توپچی‌ها در این راه، میخایلو مودریک وینگر جوان باشگاه شاختار دونتسک است. مودریک اوکراینی یکی از استعدادهای بزرگ اروپا محسوب شده و چند باشگاه مطرح به دنبال جذب او هستند. در کنار آرسنال، باشگاه چلسی نیز از مشتریان پروپا قرص وینگر شاختار به شمار می رود و قصد دارد در هفته آتی رقابت نزدیکی با آرسنال داشته باشد. ظاهرا اولویت مودریک آرسنال است و درصورت توافق دو باشگاه بر سر مبلغ قرارداد، مانع جدی دیگری بر سر راه قرمزپوش شدن این ستاره نخواهد بود.

مودریک-شاختار

رونمایی از گزینه اصلی آرتتا و سدی به نام چلسی

فابریتزیو رومانو در این ارتباط گفت: «آرسنال پیشنهاد جدیدی برای میخایلو مودریک به شاختار دونستک ارائه داده است. پیشنهاد توپچی‌ها رقمی در حدود ۵۰ میلیون یورو است که با بند‌های پاداش، افزایش نیز پیدا خواهد کرد. sport analatic مدعی شده که مودریک حتی با شخص آرتتا برای پیوستن به آرسنال گفت و گوی تلفنی داشته و درمورد نقشش در این تیم صحبت داشته است! مودریک در این فصل طی انجام ۱۸ مسابقه، ۱۰ گل به ثمر رسانده و یکی از مهره های کلیدی تیم خود به حساب می آید.

رومانو امروز در توییتی ضمن احتمال هایجک شدن مودریک توسط چلسی، اعلام کرد: «داریو سرنا، مدیر شاختار دونتسک این هفته در لندن خواهد بود و انتظار می رود او برای دیدن بازی چلسی و منچسترسیتی در استادیوم حضور داشته باشد. چلسی و شاختار در ۲۴ ساعت آینده در مورد مودریک بحث خواهند کرد و همچنین آرسنال از سوی دیگر، در حال مذاکره مستقیم با بازیکن است.» خبر لینک شدن ستاره ۲۱ ساله شاختار به چلسی، دوست داران تیم آرسنال را نگران کرده و آن ها در صفحات مجازی نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند. باید صبر کرد و دید که در روزهای آتی چه سرنوشتی برای مودریک تکنیکی رقم می خورد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها