|
کدخبر: 282962 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

یک هافبک ایده آل در تیررس آبی ها

شواهد نشان می دهد که اعتماد لازم بین کادر فنی چلسی و تیم مدیریتی باشگاه وجود دارد. از گذر این اعتماد، تاد بولی و شرکای او قصد دارند تا نیازهای پاتر را در پنجره نقل و انتقالات پیش رو برآورده کنند. یکی از اهداف آن‌ها در این راه، ستاره ملی پوش تیم ملی انگلیس محسوب می شود.

ورزش یک هافبک ایده آل در تیررس آبی ها

انتخاب پاتر به‌عنوان سرمربی جدید آبی‌های پایتخت، از روز نخست با بازخوردهای متفاوتی مواجه شد. جانشین توماس توخل یک ریسک بزرگ را پذیرفت و سکان هدایت تیمی را بر عهده گرفت که ۲ فصل قبل با مربی آلمانی قهرمان اروپا شده بود.

نتایج چلسی با پاتر در آغاز راه خوب بود و هواداران نیز از این انتخاب راضی به نظر می‌رسیدند. در ادامه فصل روزهای تاریک پاتر همراه با چلسی شروع شد و نتایج بدی برای او رقم خورد. چند شکست متوالی در لیگ و حذف از جام اتحادیه، شرایط نامناسبی را برای مربی انگلیسی به وجود آورد. وقفه مسابقات باشگاهی به خاطر جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اتفاق مثبتی برای پاتر و شاگردانش بود. حالا آن‌ها حدود یک ماه وقت داشتند تا شرایط را تغییر داده و دل طرفداران خود را به دست بیاورند.

پاتر-و-اقبالی

حمایت تمام قد مدیریت از پاتر

چلسی در جایگاه هشتم جدول رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انگلستان قرار دارد و فاصله آن‌ها با تیم چهارم جدول ۸ امتیاز است. عدم توفیق در کسب سهمیه لیگ قهرمانان می‌تواند اتفاق بدی برای چلسی و مدیران باشگاه باشد. هم به لحاظ درآمدی و هم ازنظر جذب بازیکنان، این موضوع برای آبی‌ها گران تمام می‌شود. مدیران باشگاه بارها حمایت خود را از پاتر و کادر او اعلام کردند و بعید است که حتی ناکامی در راه کسب سهمیه نیز جایگاه او را برای فصل آتی به خطر بیاندازد.

گراهام پاتر در خصوص بهداد اقبالی می‌گوید: وقتی در کالیفرنیا بودم با بهداد ملاقات کردم و صحبت خوبی باهم داشتیم. حالا بیشتر از قبل اعتماد به‌ نفس دارم و به نسبت ۳ ماه قبل بیشتر آگاه هستم که چه حمایتی از من می‌شود. این موضوع چیزی به شما می‌گوید. باید این اشخاص و حمایتشان را تحسین کرد، فوق العاده است. همه ما از فشار و خواسته‌هایی که در چلسی وجود دارد آگاه هستیم اما افرادی داریم که می‌توانند دیدگاه‌های ما رو ببینند. من واقعاً مشتاق هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌های پیش رو هستم»

بهداد اقبالی در مورد پاتر و شرایط قدیم چلسی به خبرنگاران گفت: ما یک مربی را برایتان استخدام کردیم و فکر می‌کنیم آن‌ها یکی از بهترین باشگاه‌های لیگ برتر ازنظر اجرایی هستند. در چنین مدلی شما باشگاه‌هایی دارید که می‌توانند مسیرهای پیشرفت برای جوانان باشند. جایی که شما می‌توانید هزینه‌های کار را به‌طور مؤثر مدیریت کنید. به نظر من مسیری برای مدیریت هزینه‌های نیروی کار و همچنین کسب برد وجود دارد. ما فکر می‌کردیم چلسی در وضعیت خوبی است. چلسی صراحتاً یک دارایی بود، تجارتی که در بخش فوتبال، ورزش یا جنبه تبلیغاتی به‌خوبی مدیریت نمی‌شد. ما به آن نگاه کردیم و فکر می‌کنیم که ورزش اروپا احتمالاً ۲۰ سال ازنظر پیچیدگی در جنبه تجاری و پیچیدگی در بخش داده‌ها از ورزش آمریکا عقب‌تر است. من یک مدیر ورزشی فوق‌العاده سطح بالا در باشگاهی که جزو سه باشگاه برتر جهان بود، داشتم که وقتی در مورد رویکرد آن‌ها به داده‌ها پرسیدم او گفت که داده‌ها چشمان من هستند.

پاتر-چلسی1

زمان نتیجه گیری رسیده است

پس از حمایت‌های علنی مدیران جدید چلسی، حالا تمرکز پاتر روی نتایج مطلوب با چلسی، کسب سهمیه و صعود به مراحل پایانی لیگ قهرمانان اروپا معطوف شده است. البته زمان کمی تا پنجره زمستانی نقل و انتقالات باقی‌مانده و شنیده‌ها حاکی از آن است که چلسی می‌خواهد در این پنجره فعالیت چشمگیری داشته باشد. خبرنگاران نزدیک به باشگاه، از یک ژانویه شلوغ برای چلسی سخن به میان آوردند. چلسی برای تقویت چند پست در نیم‌فصل تلاش می‌کند اما اینکه موفق به جذب مهره‌های مدنظر خود بشود یا خیر، قابل پیش‌بینی نیست.

سرمربی آبی‌ها در خصوص پنجره نقل و انتقالات اظهار داشت: چیزی که می‌خواهم بگویم این است که از نظر تاریخی پنجره نقل و انتقالات ژانویه برای یافتن راه‌حل چندان ساده نیست. از دیدگاه من، یک دوره پرفشار و شدید وجود داشت و نمی‌خواهم بر اساس آن دوره شدید ارزیابی‌های شدید انجام دهم. یکی از اولویت‌های چلسی جهت تقویت ترکیب فصل آینده، به خط میانی مربوط می‌شود. گزینه اصلی مدیران باشگاه، کماکآن‌هافبک ملی‌پوش باشگاه وستهام محسوب می‌شود.

دکلان-رایس

گزینه اصلی آبی‌ها برای تقویت خط میانی

باشگاه وستهام تحت هیچ شرایطی رایس را در ژانویه نمی‌فروشد. هیئت‌مدیره باشگاه وستهام یونایتد به این نتیجه رسیدند که باید دکلان رایس را در این تابستان به فروش برسانند. چلسی، منچسترسیتی و منچستریونایتد همگی به این ستاره جوان علاقه‌مند هستند. چلسی از این واهمه دارد که مثل محمد صلاح و کوین دیبروینه شرایط را به رقبای خود ببازد و این گزینه جذاب را از دست بدهد. به همین دلیل، تاد بولی و شرکای او به‌زودی برای خرید رایس اقدام خواهند کرد.

چلسی نسبت به رقبای خود برتری بیشتری برای خرید رایس دارد و قصد دارد تا محصول آکادمی خود را هر چه سریع‌تر آبی‌پوش کند. دیگر گزینه چلسی در خط هافبک جود بلینگهام است. چلسی قصد دارد تا خط هافبک خود را با بازیکنان جوان زیر ۲۵ سال تقویت کند و رایس در ژانویه ۲۴ سالش خواهد شد و از این بابت بسیار مناسب چلسی به نظر می‌آید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها