|
کدخبر: 283236 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

یک گزینه محبوب برای جانشینی لوکادیا

علیرضا محمد؛ پیشکسوت پرسپولیس اظهار کرد: آل کثیر تجربه خوبی دارد ولی او نیز گزینه ایده آلی برای جانشینی لوکادیا نیست. به اعتقاد من علی علیپور می تواند مورد مناسب برای برهه کنونی باشد. او با توجه به آمادگی فعلی و تجربه درخشش و آقای گلی در پرسپولیس می تواند برای یک نیم فصل بار خط حمله را به دوش بکشد.

ورزش یک گزینه محبوب برای جانشینی لوکادیا

با توجه به عقب افتادن از رقیب سنتی تا لحظات پایانی، تساوی در دربی برای یحیی گل محمدی نتیجه بدی به شمار نمی‌رفت. پرسپولیس چند دقیقه تا یک شکست تلخ و از دست دادن صدر جدول فاصله داشت اما گل تساوی بخش گولسیانی، مانع از رقم خوردن دومین باخت فصل پرسپولیس شد.

پس از کسب یک امتیاز از دربی ۹۹، شاگردان یحیی گل محمدی در هفته سیزدهم از رقابت های لیگ برتر، در خانه به مصاف تیم پیکان رفتند. یحیی گل محمدی بار دیگر به امید عالیشاه اعتماد کرد و او را برای دومین بازی متوالی به عنوان یک مهاجم کاذب به کار گرفت. جدایی ناگهانی یورگن لوکادیا از پرسپولیس، کادر فنی این تیم را با چالشی جدی مواجه کرده است. با وجود حضور مهدی عبدی و حامد پاکدل در لیست قرمزها، یحیی قصد اعتماد به این ۲ بازیکن را ندارد.

عملکرد کلی پرسپولیس مقابل پیکان خوب نبود و سرخپوشان ۲ امتیاز خانگی با ارزش را از دست دادند. استقلال با یک بازی بیشتر به صدر جدول رفته و حالا پرسپولیس نباید در سیرجان بازنده شود. گل گهر یکی از تیم‌های خوب و جنگنده این فصل محسوب شده و همراه با امیر قلعه‌نویی عالی کار کرده است. برد مقابل پرسپولیس، می تواند باعث صدرنشینی سیرجانی‌ها شود.

حال آن که گل‌گهر هنوز یک بازی عقب افتاده مقابل آلومینوم اراک دارد و طبعا نتیجه گیری مقابل پرسپولیس از آن‌ها یک مدعی تمام عیار خواهد ساخت. با توجه به فوروارد‌های بلندقامت تیم گل گهر و همچنین پیش زمینه‌ای که از تیم های ژنرال داریم، یکی از حربه‌های اصلی آن‌ها برای گلزنی در بازی امروز، استفاده از توپ‌های بلند خواهد بود.

کارشناسان نبرد پرسپولیس و گل‌گهر در سیرجان را حساس‌ترین و مهم ترین دیدار هفته لقب دادند. گسترش نیوز برای بررسی شرایط این روزهای پرسپولیس و همچنین تقابل مهم آن‌ها با گل گهر سیرجان، گفت وگویی با علیرضا محمد پیشکسوت قرمزهای پایتخت انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

پرسپولیس-پیکان

جای خالی یک مهاجم ۶ دانگ حس می‌شود

علیرضا محمد درباره بازی پرسپولیس و پیکان اظهار کرد: پرسپولیس بعد از جدایی لوکادیا، در خط حمله دچار مشکل شده و مثل گذشته روی دروازه حریفان خطرناک عمل نمی‌کند. پرسپولیس تا پشت ۱۸ حریف خوب پیش‌روی می کند اما بعد از آن، جای خالی یک مهاجم حرفه‌ای و شش دانگ حس می‌شود. این سردرگمی در محوطه جریمه در بازی با پیکان به وضوح قابل مشاهده بود. به نظر من مدیریت باشگاه باید در پنجره نقل و انتقالاتی پیش رو، برای جذب یک مهاجم گلزن اقدام کند تا به این وسیله جای خالی مهاجم هلندی هم پر شود.

او در مورد تصمیم یحیی گل محمدی مبنی بر نیمکت نشینی پاکدل و عبدی با وجود جدایی لوکادیا بیان کرد: این تصمیم برای من نیز قابل درک و منطقی است؛ چون که شرایط این دو مهاجم در حال حاضر بسیار بد و نابسامان به نظر می‌رسد. به عنوان مثال مهدی عبدی نسبت به گذشته دچار افت شده و آن کیفیت سابق را در زمین ارائه نمی‌دهد. البته دور ماندن از ترکیب در این افت خیلی تاثیرگذار بوده است.

محمد ادامه داد: این ۲ مهاجم هفته‌ها است که از ترکیب اصلی دور ماندند و حالا کیفیت لازم را برای جایگزینی لوکادیا ندارند. پرسپولیس در این مقطع نیاز به یک فوروارد آماده و مطمئن دارد و برای دادن فرصت به مهاجم ناآماده، زمان کافی وجود ندارد.

علی-علیپور

بهترین گزینه برای جایگزینی لوکادیا

وی در خصوص عیسی آل کثیر و شانس او برای بازگشت به ترکیب پرسپولیس عنوان کرد: شرایط عیسی هم مشابه عبدی و پاکدل است و مدت زیادی را از ترکیب دور بوده است. آل کثیر تجربه خوبی دارد اما او نیز گزینه ایده آلی برای جانشینی لوکادیا نیست. به اعتقاد من علی علیپور می تواند یک مورد مناسب برای برهه کنونی باشد. او با توجه به آمادگی فعلی و تجربه درخشش و آقای گلی در پرسپولیس می تواند برای یک نیم فصل بار خط حمله را به دوش بکشد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در ارتباط با بازی بعدی پرسپولیس با تیم گل‌گهر در سیرجان به گسترش نیوز گفت: گل گهر تیم خوب و منظمی است و جزو مدعیان اصلی قهرمانی در این فصل محسوب می‌شود. به نظر من بازی بسیار سختی در انتظار پرسپولیس است. آقای قلعه‌نویی مربی شایسته و کاربلدی در فوتبال ایران است و این فصل نتایج خوبی با گل‌گهر گرفته است. کار پرسپولیس در زمین گل گهر دشوار است و مقابل چنین تیم قدرتمندی، باید با تمام تمرکز ظاهر شود.

او در پایان درباره نقطه قوت تیم گل گهر اضافه کرد: تیم گل گهر در اکثر پست‌ها دارای هارمونی و تعادل بسیار خوبی است. نمی‌توان فقط از یک پست به عنوان نقطه قوت این تیم یاد کرد. از دروازه تا نوک حمله، بازیکنان با کیفیتی برای این تیم بازی می‌کنند و در مجموع امیر قلعه‌نویی تیم یکدستی را ساخته است.

  • محمدرضا ارسالی در

    سلام، بابامشکل آقای گل‌محمدیه بازیکن ک د رترکیب بازی داده نشه آنهم مهاجم نمی تونه تمرکزش راروی ۵دقیقه آخرهای بازی روی گل زنی جمع کنه فقط توپ راازخودش دورمیکنه. ن مونه مغانلو،رمضانی و.........

  • علی ارسالی در

    باسلام ، بازی پرسپولیس با تیم گل گهر سیرجان یکی از بهترین بازیهای این فصل پرسپولیس بود علی الخصوص نیمه دوم واقعاً تیم حریف خوب آنالیز شده بود اگر پرسپولیس مقابل همه تیم‌های لیگ برتری مثل نیمه دوم بازی کند صد در صد تمامی تیم ها رو با اختلاف می‌بره

  • لنگی لنگی لنگی ارسالی در

    بازیکن گمنام کجابوده ایشون ازتوغارزده بی رون

  • ایرج روح الامینی ارسالی در

    از مدیرعامل محترم باشگاه استقلال و دیگر اعضای محترم هیئت مدیره میخواهیم که یه مربی خوبی مثل تاوارس که با تمامی کمبودها و مصدومیت های بازیکنان خوب و تاثیر گذارش واقعا فوتبال چشم نواز و مدرن و زیبایی از صنعت نفت آبادان می بینیم استقلال اگر یه مربی مثل مربی صنعت نفت آبادان بگیره هم نتیجه وهم تمامی جام ها را درو خواهد کرد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها