|
کدخبر: 282616 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

پرسپولیس یک فوروارد شش دانگ جذب کند / تعویض‌های گل محمدی شجاعانه بود

اردلان آشتیانی؛ پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: به عقیده من پرسپولیس باید یک فوروارد شش دانگ در پنجره پیش رو به خدمت بگیرد. مهاجمی که بتواند مثل لوکادیا ضربات نهایی را عالی بزند. پرسپولیس به غیر از عبدی و دیاباته، عیسی آل کثیر را نیز دارد اما عیسی به دلیل آسیب دیدگی شدید، شرایط رسیدن به وضعیت ایده آل در کوتاه مدت را ندارد.

ورزش پرسپولیس یک فوروارد شش دانگ جذب کند / تعویض‌های گل محمدی شجاعانه بود

بعد از اتمام مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، رقابت‌های باشگاهی در سراسر دنیا از سر گرفته شده است. ۲ تیم محبوب تهرانی در اولین بازی رسمی خود پس از جام جهانی، به مصاف یکدیگر رفتند. چند خبر مهم پیش از بازی، این دربی را تحت تاثیر خود قرار داده بود.

اتفاقاتی نظیر مصدومیت عارف غلامی، جدایی شوکه کننده یورگن لوکادیا از پرسپولیس و عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه از جمله این وقایع بودند. با توجه به جدایی فوروارد هلندی قرمزها و مصدومیت شیخ دیاباته، یحیی گل محمدی در این بازی از امید عالیشاه به عنوان مهاجم کاذب استفاده کرد. در سمت مقابل ریکاردو ساپینتو در ترکیب اصلی استقلال چند تغییر را لحاظ کرده بود.

محمدحسین مرادمند جایگزین غلامی در قلب خط دفاعی شده بود و صالح حردانی بار دیگر به صورت فیکس در ترکیب قرار گرفته بود. نیمکت نشینی مهدی قایدی و مهدی مهدی پور و حضور سعید مهری در خط میانی و کوین یامگا در پست وینگر راست، از جمله نکات قابل توجه در ترکیب آبی‌های پایتخت بود.

در نیمه اول شاهد یک مسابقه نسبتا پایاپای بودیم و بازی با تساوی یک بر یک به اتمام رسید. گولسیانی و چشمی گل هایی مشابه یکدیگر برای تیم های خود به ثمر رساندند. در نیمه دوم نوبت به استقلال رسید تا ابتدا از حریف خود پیش بیفتد. ارسلان مطهری برای چهارمین بار در دربی‌ها موفق به گلزنی شد. درحالی که آبی‌ها فاصله زیادی تا یک پیروزی شیرین و رسیدن به صدر جدول نداشتند، گولسیانی بار دیگر دروازه استقلال را باز کرد تا تیمش را از یک شکست حتمی نجات دهد.

عملکرد حسین حسینی در این دیدار مورد انتقاد طرفداران و پیشکسوتان باشگاه استقلال قرار گرفته است. از سوی دیگر دوست داران پرسپولیس منتظر هستند تا مدیران باشگاه تکلیف جایگزین لوکادیا را مشخص کند. گسترش نیوز برای بررسی دربی ۹۹، گفت و گویی با اردلان آشتیانی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس انجام داده که درادامه می‌خوانید.

دربی-99-تهران

تعویض های ساپینتو ریسکی بود

اردلان آشتیانی درباره دربی و ارنج اولیه پرسپولیس گفت: با توجه به اتفاقات پیش از بازی و جدایی مهاجم اصلی پرسپولیس و مصدومیت دیاباته، همه از وضعیت خط حمله نگران بودند. در این بازی هردو مربی قصد استفاده از کانال های کناری برای رسیدن به گل را داشتند. استقلال فضای پشت دانیال اسماعیلی فر را هدف قرار داده بود و پرسپولیس هم با بهره گیری از حرکات ترکیبی وینگرهای خود، ارسال های خوب و خطرناکی روی دروازه استقلال انجام داد.

او ادامه داد: تیم حریف از فضای پشت اسماعیلی فر دو گل به ثمررساند که این موضوع نشان دهنده آزاد بودن این فضا برای وینگرهای استقلال بود. بعد از گل مطهری، استقلال در یک سوم دفاعی خود تجمع کرد و قصد حفظ نتیجه را داشت. تعویض های ساپینتو در نیمه دوم خیلی ریسکی بود و جایگزین کردن هافبک ها با مهاجمان کمی عجیب بود.

آشتیانی افزود: بیرون آوردن روزبه چشمی باعث شد تا پرسپولیس در ضربات آزاد، عملکرد بهتری داشته باشد و درنهایت به گل تساوی هم برسد اما فارغ از بحث تعویض چشمی، رافائل سیلوا روی گل بیشتر مقصر بود و تمرکز خوبی در این دیدار نداشت. سیلوا یار مستقیم خود را مدام گم می کرد و خیلی راحت به گولسیانی اجازه سرزنی می داد.

او در خصوص تعویض‌های یحیی گل محمدی و ورود سروش رفیعی و سیامک نعمتی به زمین بیان کرد: آمدن سروش به زمین جهت افزایش خلاقیت و بهبود بازیسازی تیم بود. رفیعی بازیکن خوش‌فکری است و می تواند به خوبی کانال‌های کناری را راه انداخته و پاس‌های عمقی دقیقی ارسال کند. به اعتقاد من تعویض های آقای گل محمدی خوب و شجاعانه بود.

لوکادیا-مس

به مهاجمی در حد لوکادیا نیاز داریم

پیشکسوت پرسپولیس در ارتباط با جدایی یورگن لوکادیا و نیاز پرسپولیس به جذب مهاجم در پنجره نقل و انتقالات زمستانی اظهار کرد: ابتدا باید تکلیف لوکادیا به طور واضح مشخص شود و پس از آن به سراغ جایگزین او بروند. به عقیده من پرسپولیس باید یک فوروارد شش دانگ در پنجره پیش رو به خدمت بگیرد. مهاجمی که بتواند مثل لوکادیا ضربات نهایی را عالی بزند. پرسپولیس به غیر از عبدی و دیاباته، عیسی آل کثیر را نیز دارد ولی عیسی به دلیل آسیب دیدگی شدید، شرایط رسیدن به وضعیت ایده آل در کوتاه مدت را ندارد.

او در پایان پیرامون بازی بعدی پرسپولیس با تیم پیکان توضیح داد: پیکان یک تیم جوان، شجاع و جنگنده در لیگ ما محسوب می‌شود. مربی آن ها به فوتبال تهاجمی و رو به جلو علاقه‌مند است و ترسی از نام حریف ندارد. به نظر من نقطه قوت پیکان، وینگر‌های این تیم به شمار می‌روند که بسیار خطرناک و سرعتی هستند. پیکان همچنین در استفاده از ضربات ایستگاهی تبحر دارد و به خوبی از این حربه استفاده می کند. بازی سختی در انتظار پرسپولیس است اما امتیاز میزبانی می تواند به ما برای بردن این مسابقه کمک کند. پرسپولیس در آزادی همواره خوب بازی می‌کند و به سختی امتیاز از دست می دهد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها