|
کدخبر: 272048 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

دیاباته به کار پرسپولیس می‌آید / بازیکن ۳۰ میلیاردی نمی‌تواند پاس بدهد!

جمشید شاه محمدی پیشکسوت پرسپولیس گفت: دیاباته سابقه حضور در فوتبال ما را دارد. او دو، سه سال در استقلال بازی کرده و تا حدودی با شرایط فوتبال ما آشنا است. این مهاجم، انتخاب بدی نیست و می‌تواند کمک حال خط حمله پرسپولیس باشد.

ورزش دیاباته به کار پرسپولیس می‌آید / بازیکن ۳۰ میلیاردی نمی‌تواند پاس بدهد!

پرسپولیس در هفته دوم از مسابقات لیگ برتر، در برابر فولاد خوزستان متوقف شد. شاگردان یحیی گل محمدی که در بازی اول نیز تن به تساوی داده بودند، این بار در خانه از کسب پیروزی باز ماندند.

پرسپولیس بازی را بهتر از حریف آغاز کرد و شانس رسیدن به گل در نیمه اول را داشت. مهدی ترابی بهترین بخت قرمزپوشان را از دست داد. ضربه او در مصافی تک به تک با کریستوفر کنت، به تیر دروازه برخورد کرد. در نیمه دوم فولادی‌ها با هدف کسب یک امتیاز، کماکان به انجام دفاع چند لایه پرداختند.

قرمزها در نیمه دوم، موفق به ایجاد موقعیت خطرناک نشدند. این بازی نه چندان جذاب، در نهایت با نتیجه مساوی خاتمه یافت. پرسپولیس در ۲ بازی نخست خود، هیچ گلی به ثمر نرسانده است. نکته‌ای که کادر فنی پرسپولیس را زیر تیغ تیز انتقادات قرار داد. البته هواداران این باشگاه، امیدوار به روزهای آینده و ساق های یورگن کلودیا، فوروارد تازه وارد خود هستند. شاید او بتواند مشکل گلزنی قرمزهای پایتخت را حل کند.

نایب قهرمان فصل گذشته در گام سوم خود، روز جمعه به مصاف آلومینیوم اراک می رود. دیداری که یادآور مسابقه دو تیم در نیمه نهایی جام حذفیِ فصل گذشته است. شاگردان مهدی رحمتی در آن بازی، پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی، از دور رقابت‌ها حذف کردند. این موضوع می‌تواند یک جنبه انگیزشی برای بازیکنان پرسپولیس داشته باشد.

آلومینیوم اراک در جدول مسابقات، بالاتر از پرسپولیس ایستاده و بازی قبلی خود را نیز با پیروزی پشت سر گذاشته است. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر وضعیت فعلی پرسپولیس، گفت و گویی با جمشید شاه محمدی پیشکسوت سرخ ها انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

پرسپولیس-فولاد

فاز هجومی پرسپولیس پر از ایراد است

جمشید شاه محمدی پیشکسوت پرسپولیس درباره بازی با فولاد گفت: بازی خیلی خوبی را مشاهده نکردیم. هر دو تیم به نوعی برای نباختن بازی کردند. این موضوع از کیفیت مسابقه کم کرده بود. در کل این دیدار چنگی به دل نزد. پرسپولیس بیش از حد ترسو بازی کرد.

او ادامه داد: فاز هجومی این تیم، پر از ایراد است. پرسپولیس با وجود جذب مهره‌های خوب، شباهتی با تیم فصل قبل ندارد. در صورت ادامه این روند، آینده روشنی در انتظار این تیم نیست.

بازیکن اسبق قرمزها خاطرنشان کرد: وظیفه مربی، ایجاد یک فضای روانی مناسب در تیم است. بازیکنان باید بدون هیچ ترسی در زمین بازی کنند. پرسپولیس در این دو بازی بیشتر به دنبال حفظ توپ بود. حفظ توپ به تنهایی دردی را دوا نمی‌کند. مالکیت توپ و میدان بدون ایجاد موقعیت جدی، ارزش و اهمیتی ندارد. بازیکن ۳۰ میلیاردی پرسپولیس از دادن پاس ساده عاجز است!

او در مورد خریدهای جدید پرسپولیس بیان کرد: نفرات تازه جذب شده، بازیکنان باکیفیتی هستند. آن‌ها در تیم های قبلی خود مهره‌های تاثیرگذاری بودند. منتها هنوز به هماهنگی لازم نرسیدند. برای رسیدن به این نقطه، باید زمان بیشتری سپری شود.

دیاباته-الغرافه

دیاباته می‌تواند به پرسپولیس کمک کند

پیشکسوت پرسپولیس در رابطه با بازی با آلومینیوم اراک اظهار کرد: بازی سختی در پیش خواهد بود. به اعتقاد من پرسپولیس در این دیدار، محکوم به برد است. در صورت عدم توفیق در کسب پیروزی، هجمه هواداران علیه کادر فنی بیش از پیش می‌شود.

او در مورد یورگن لوکادیا مهاجم جدید پرسپولیس گفت: شناختی زیادی از لوکادیا ندارم. او آمار بدی ندارد. تعریف زیادی از این بازیکن می شود. باید صبر کرد و دید که فوروارد جدید چه کیفیتی دارد. البته اخیرا اکثر بازیکنان خارجی در فوتبال ما جواب ندادند. هرکسی آمده به نوعی فوتبالش خراب شده است. بهترین نفرات هم در این لیگ با افت مواجه می‌شوند. زیرساخت و امکانات لازم در ایران، برای درخشش این افراد وجود ندارد.

شاه محمدی در خصوص جذب شیخ دیاباته عنوان کرد: دیاباته شاید به کار پرسپولیس بیاید. به هرحال او سابقه حضور در فوتبال ما را دارد. دو، سه سال در استقلال بازی کرده و تا حدودی با شرایط فوتبال ما آشنا است. شیخ دیاباته انتخاب بدی نیست و می تواند کمک حال خط حمله پرسپولیس باشد.

او در پایان به گسترش نیوز گفت: از هواداران پرسپولیس می خواهم که صبر بیشتری داشته باشند. تازه دو هفته از مسابقات سپری شده و هنوز برای قضاوت عملکرد مربیان و بازیکنان زود است. یحیی گل محمدی هم به عنوان نفر اول کادر فنی تیم، باید قدرت ریسک خود را بالا ببرد. ترسو بازی کردن نتیجه خوبی برای تیم در پی نخواهد داشت.

ارسال نظر