|
کدخبر: 283034 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

ساپینتو خودزنی می‌کند / بازی سختی با مس داریم

صادق ورمزیار؛ پیشکسوت باشگاه استقلال ضمن انتقاد از ریکاردو ساپینتو به خاطر برخی تصمیمات او در تقابل با نفت آبادان، جذب یک هافبک طراح در نیم فصل را برای آبی‌ها ضروری دانست.

ورزش ساپینتو خودزنی می‌کند / بازی سختی با مس داریم

استقلال پس از تساوی در دربی، در دیداری خارج از خانه به مصاف تیم نفت آبادان رفت. پیش از این بازی، پرسپولیس با تساوی بدون گل مقابل تیم پیکان متوقف شده بود و این بهترین فرصت برای آبی ها بود تا با کسب یک پیروزی، بیش از پیش به رقیب سنتی خود نزدیک شوند.

ریکاردو ساپینتو برای این مسابقه چند تغییر را نسبت به شهرآورد پایتخت لحاظ کرده بود. مهدی قایدی بار دیگر در ترکیب اصلی قرار گرفته بود و صالح حردانی در تصمیمی عجیب، به سمت چپ خط دفاعی منتقل شده بود. مهم‌ترین و جالب‌ترین تصمیم ریکاردو ساپیتو به قلب خط دفاعی مربوط می‌شد. جایی که سیاوش یزدانی پس از مدت‌ها، به ترکیب اصلی بازگشته و همراه با محمدحسین مرادمند، زوج خط دفاعی را تشکیل داده بود. این نخستین حضور ثابت یزدانی در ترکیب اصلی آبی پوشان بعد از جدایی و پیوستن به تیم ملوان به شمار می رود.

نیمه اول این مسابقه چنگی به دل نزد و هر دو تیم نمایش نسبتا ضعیفی را ارائه دادند. محمد محبی و سعید مهری با دریافت کارت زرد در نیمه اول، بازی بعدی آبی‌ها را از دست دادند. در نیمه دوم، کادر فنی استقلال چند تعویض هجومی را انجام داد تا تغییری در نتیجه ایجاد شود. حملات استقلال در ۴۵ دقیقه دوم جواب داد و کوین یامگا در دقیقه ۸۶ گل برتری استقلال را به ثمر رساند.

در هفته اخیر خبرهایی مبنی بر جدایی ستاره فرانسوی استقلال شنیده می شد اما ظاهرا او تا پایان فصل در جمع شاگردان ساپنیتو ماندنی است. یامگا با ۴ گل در کنار محمد محبی، بهترین گلزن استقلال در این فصل محسوب می‌شود. آبی های تهرانی با این پیروزی، ۲۶ امتیازی شده و به رده دوم صعود کردند. گسترش نیوز برای بررسی عملکرد مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر در این بازی، گفت و گویی با صادق ورمزیار پیشکسوت باشگاه استقلال انجام داده که درادامه می خوانید.

استقلال-نفت-آبادان

ساپینتو هنوز تیم را نشناخته است

صادق ورمزیار درباره برد خفیف استقلال مقابل نفت آبادان گفت: یک برد با ارزش نصیب استقلال شد و کسب این ۳ امتیاز برای نزدیک شدن به صدر جدول بسیار حیاتی بود. از این بابت به تماشاگران و بازیکنان تیم تبریک می گویم.

او در خصوص سبک بازی استقلال همراه با ساپینتو درپایان هفته سیزدهم و برآورده کردن انتظارات هواداران و پیشکسوتان باشگاه بیان کرد: از لحاظ نتیجه گیری، استقلال تا این مقطع از فصل خوب کار کرده است. درواقع به آن چیزی که مدنظر بود، می توان گفت که تا حدود زیادی رسیدیم.

کاپیتان اسبق آبی‌های پایتخت در‌ ادامه خاطرنشان کرد: از نظر انجام بازی با کیفیت و تماشاگرپسند، هنوز استقلال به آن نقطه ایده آل نرسیده است. به اعتقاد من ساپینتو آنطور که باید هنوز ترکیب اصلی تیم را پیدا نکرده است. شاید بتوان ادعا کرد که او تیم خود را به خوبی نشناخته است. این مسئله در آستانه پایان نیم فصل، قابل قبول و منطقی نیست.

کوین-یامگا

نیاز به خرید یک هافبک طراح داریم

ورمزیار در خصوص مشکل بازیسازی در استقلال و نیاز به انجام خرید در این پست در نیم فصل اظهار کرد: استقلال در حال حاضر از یک هافبک پلی میکر کارآمد درترکیب خود بی بهره است. تا زمانی که چنین بازیکنی در تیم وجود نداشته باشد، این روند تکراری ادامه دار خواهد بود و مهاجمان به سختی تغذیه می شوند.

او ادامه داد: استقلال به هافبکی نیاز دارد که به راحتی یک در مقابل یک را برداشته و در ضدحملات یا در شرایط مالکانه، پاس های گره گشا ارسال کند. استقلال فعلا چنین ابزاری ندارد و برای نظم دهی به خط میانی، نیاز به خرید یک بازیکن طراح مثل سرور جپاروف، مجتبی جباری و فابیو جانواریو دارد.

ریکی-ساپینتو

کادر فنی در حال خود زنی است

این پیشکسوت باشگاه استقلال در ارتباط با استفاده از صالح حردانی در دفاع چپ به گسترش نیوز گفت: چنین تصمیمی هم ناشی از همان عدم شناخت سرمربی از تیم می شود. ساپینتو هنوز آگاهی و شناخت کامل و کافی از تیم ندارد. او با این نوع تصمیمات به نوعی در حال خودزنی است.

صادق ورمزیار در خصوص بازی بعدی استقلال برابر مس رفسنجان توضیح داد: امسال تمام تیم های لیگ ما خوب، با کیفیت، جنگنده و خطرناک هستند. از تیم اول تا تیم دهم جدول، تفاوت زیادی دیده نمی شود و اختلاف امتیازات نیز آن چنان قابل توجه نیست. به این دلیل استقلال بازی بسیار سختی مقابل مس رفسنجان در پیش دارد. ضمن اینکه غیبت محمد محبی و صالح حردانی در این بازی می تواند عملکرد استقلال را تحت تاثیر قرار دهد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها